Nog steeds chronische pijnen

zaterdag 29 december 2018 om 22:05
zondag 3 maart 2019 om 10:31
Jolly: op het andere weet ik niet goed hoe te reageren, heftig! Dus daarvoor alleen een
Cesium, man belt wel 3 keer per dag, volgens mij mist hij ons erger dan wij hem.
Enigzins logisch wel, want hij zit alleen tussen nieuwe vreemde mensen en ons leventje gaat gewoon hetzelfde verder, alleen dan zonder man.
Volgende week maandag is hij weer thuis, hij is dan 16 dagen weggeweest, heeft dat dan ook aaneengesloten gewerkt 12 uur per dag.
Mét pijn.
Ik verbaas me daar altijd over, ik kan 3 dagen van 8 uur net aan. Als ze niet te druk zijn.
Maar goed, hij redt dat. En verwacht vervolgens dat ik dat dan dus óók kan.
De verschillende soorten pijn en verschillende beperkingen, daar denkt hij niet over na.
Pijn is pijn, in zijn beleving.
Maakt het lastig voor me.
Zó heeft hij zijn planning al klaar voor de week dat hij thuis is, hij gaat de slaapkamers afmaken. ( met mij uiteraard)
Ik ga de komende week nog maar even heel veel uitrusten denk...

Cesium, man belt wel 3 keer per dag, volgens mij mist hij ons erger dan wij hem.

Enigzins logisch wel, want hij zit alleen tussen nieuwe vreemde mensen en ons leventje gaat gewoon hetzelfde verder, alleen dan zonder man.
Volgende week maandag is hij weer thuis, hij is dan 16 dagen weggeweest, heeft dat dan ook aaneengesloten gewerkt 12 uur per dag.
Mét pijn.
Ik verbaas me daar altijd over, ik kan 3 dagen van 8 uur net aan. Als ze niet te druk zijn.
Maar goed, hij redt dat. En verwacht vervolgens dat ik dat dan dus óók kan.
De verschillende soorten pijn en verschillende beperkingen, daar denkt hij niet over na.
Pijn is pijn, in zijn beleving.
Maakt het lastig voor me.
Zó heeft hij zijn planning al klaar voor de week dat hij thuis is, hij gaat de slaapkamers afmaken. ( met mij uiteraard)
Ik ga de komende week nog maar even heel veel uitrusten denk...

Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!

zondag 3 maart 2019 om 10:42

Het fijne aan deze groep vind ik nu juist dat iedereen in zijn waarde wordt gelaten en dat het geen wedstrijd is wie het meeste pijn heeft.
Ik lees graag mee met de avonturen van degenen die er nog wél op uit kunnen. Ik zou af en toe willen dat ik het zelf nog kon (niets menselijks is mij vreemd), maar gun het iedereen uiteraard van harte.
Fijne dag allemaal! Nog 1 dag en we gaan naar ons nieuwe huisje

zondag 3 maart 2019 om 10:52
Lientje 69 Haha ja ik kan me zo voorstellen wat buren denken. Er zitten altijd van die nieuwsgierige tussen die iets moeten vinden.
Ik zit al 4 maanden met kale muren in m'n slaapkamer omdat ik alles zelf wil doen heb ik al t behang eraf getrokken, m'n zoon gaat behangen dat laat ik wel toe. Moet zeggen dat t een industrieel geheel begint te worden, waarom zou je nog behangen?
Lise1985 Ik kan wel zeggen dat t makkelijker gaat worden met de tijd maar dat is niet zo. Is mijn ervaring, maar wat wel scheelt is dat ik qua rug uitbehandeld ben, Dat geeft een soort rust, jij zit hier nog middenin.
Ik loop nu nog alleen voor die neurostimulator in t ziekenhuis, en de rest maar dat vertel ik nog wel een x
Ik had een neuroloog die voor de uitslag van de mri communiceerde met t UWV dat ik best kon werken omdat ik geen hernia had. Hij zat er dus wel en al lang ook zei de neurochirurg later.
Ik weet dat je naar een neuroloog wil er zijn ook goede natuurlijk, ik zou zeggen kijk via zorgwijzer naar de beste die in jou ziekenhuis zit en probeer daar mee af te spreken.
Jolly rider Ieder voelt het zijne, wat ik zat te denken heb je wel een medische verklaring meegenomen voor die tramadol? Wij willen natuurlijk niet dat je straks daar niet meer weg kan door zo,n lullig papiertje te vergeten.
Geen makkelijke tijd voor je nu t misbruik in de kerk weer volop speelt. Het is zo idd dat je hier lekker jezelf kan zijn. Fijne vakantie trouwens.
Ik schrijf een stukje en sta weer op om wat te doen, dit wissel ik de dag door af. Maar als t te lang duurt dan is je stukje te oud ofzo, dan kun je t niet meer plaatsen. Jullie schrijven natuurlijk veel sneller dan ik, miss moet ik meer oefenen. Ik ga op ziekenbezoek bij m'n moeder, heel lastig in de auto liggen 50 minuten lang. Maar ik wil haar zien, fijne dag iedereen met niet teveel pijn !
Ik zit al 4 maanden met kale muren in m'n slaapkamer omdat ik alles zelf wil doen heb ik al t behang eraf getrokken, m'n zoon gaat behangen dat laat ik wel toe. Moet zeggen dat t een industrieel geheel begint te worden, waarom zou je nog behangen?
Lise1985 Ik kan wel zeggen dat t makkelijker gaat worden met de tijd maar dat is niet zo. Is mijn ervaring, maar wat wel scheelt is dat ik qua rug uitbehandeld ben, Dat geeft een soort rust, jij zit hier nog middenin.
Ik loop nu nog alleen voor die neurostimulator in t ziekenhuis, en de rest maar dat vertel ik nog wel een x
Ik had een neuroloog die voor de uitslag van de mri communiceerde met t UWV dat ik best kon werken omdat ik geen hernia had. Hij zat er dus wel en al lang ook zei de neurochirurg later.
Ik weet dat je naar een neuroloog wil er zijn ook goede natuurlijk, ik zou zeggen kijk via zorgwijzer naar de beste die in jou ziekenhuis zit en probeer daar mee af te spreken.
Jolly rider Ieder voelt het zijne, wat ik zat te denken heb je wel een medische verklaring meegenomen voor die tramadol? Wij willen natuurlijk niet dat je straks daar niet meer weg kan door zo,n lullig papiertje te vergeten.
Geen makkelijke tijd voor je nu t misbruik in de kerk weer volop speelt. Het is zo idd dat je hier lekker jezelf kan zijn. Fijne vakantie trouwens.
Ik schrijf een stukje en sta weer op om wat te doen, dit wissel ik de dag door af. Maar als t te lang duurt dan is je stukje te oud ofzo, dan kun je t niet meer plaatsen. Jullie schrijven natuurlijk veel sneller dan ik, miss moet ik meer oefenen. Ik ga op ziekenbezoek bij m'n moeder, heel lastig in de auto liggen 50 minuten lang. Maar ik wil haar zien, fijne dag iedereen met niet teveel pijn !
zondag 3 maart 2019 om 11:02
Sterkte dan met het liggen in de auto chia!
En het leuke van het zelf doen met dat behang enzo bijvoorbeeld, is dat het een voldaan gevoel geeft het zelf te hebben gedaan.
Ik ben bij de slaapkamers van de kinderen ook behang aan het afsteken, doe om de dag een kwartiertje.
Want ik heb ook al 2 uur achter elkaar geprobeerd maar dat moest ik stevig bezuren helaas.
Dus nu doe ik om de dag een klein stukje. Werkt ook en ik vind het fijn de vooruitgang te zien, hoe langzaam dan ook.
En het leuke van het zelf doen met dat behang enzo bijvoorbeeld, is dat het een voldaan gevoel geeft het zelf te hebben gedaan.
Ik ben bij de slaapkamers van de kinderen ook behang aan het afsteken, doe om de dag een kwartiertje.
Want ik heb ook al 2 uur achter elkaar geprobeerd maar dat moest ik stevig bezuren helaas.
Dus nu doe ik om de dag een klein stukje. Werkt ook en ik vind het fijn de vooruitgang te zien, hoe langzaam dan ook.
zondag 3 maart 2019 om 11:33
Voor de helderheid, wat ik vooral bedoelde te zeggen is dat ik jullie enorm waardeer en me zelden zo in mijn waarde gelaten voel als hier, door jullie. Het was een wat onhandig geformuleerde uiting van liefde, zeg maar

Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
zondag 3 maart 2019 om 11:35
Oh, en tramadol staat niet op de schengenlijst, wat dat ook wezen mag. Ik heb wel een verklaring van de apotheek mee voor de tramadol en de metformine, dus ik denk dat ze me wel door gaan laten

(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
zondag 3 maart 2019 om 11:35
Doro75 ik reis ook wat af via you tube. Fijn is dat he, ik ben zo blij met internet! Hebben jullie een huisje gekocht voor de weekenden en vakanties?
Wij hebben ook een huisje, heel fijn ook omdat ik alleen een balkon heb waar ik normaal gesproken ben.
Het is fijn om ergens naar toe te kunnen buiten je huis om! Veel plezier!
Wij hebben ook een huisje, heel fijn ook omdat ik alleen een balkon heb waar ik normaal gesproken ben.
Het is fijn om ergens naar toe te kunnen buiten je huis om! Veel plezier!

zondag 3 maart 2019 om 11:38
Jolly, als ik je vrouw was, zou ik het graag willen weten. Je hoeft het niet alleen te dragen. 
Lientje, je man is best lang van huis. Logisch dat je hem mist, ondanks de rust die het brengt. Ik zou deze week ook lekker rustig aan doen.
Doro, veel plezier in het huisje. Lijkt me erg fijn.
Ik doe vandaag lekker rustig aan. Morgen begint het geklus weer. Ik ben bang dat ik mag helpen, want mijn broer kon niet. Waarom denk ik nu toch aan jou Lientje?

Lientje, je man is best lang van huis. Logisch dat je hem mist, ondanks de rust die het brengt. Ik zou deze week ook lekker rustig aan doen.
Doro, veel plezier in het huisje. Lijkt me erg fijn.
Ik doe vandaag lekker rustig aan. Morgen begint het geklus weer. Ik ben bang dat ik mag helpen, want mijn broer kon niet. Waarom denk ik nu toch aan jou Lientje?

zondag 3 maart 2019 om 11:57
JollyRider schreef: ↑03-03-2019 11:33Voor de helderheid, wat ik vooral bedoelde te zeggen is dat ik jullie enorm waardeer en me zelden zo in mijn waarde gelaten voel als hier, door jullie. Het was een wat onhandig geformuleerde uiting van liefde, zeg maar![]()
Ik vatte hem, hoor Jolly

zondag 3 maart 2019 om 12:04
Officieel moet je ook voor Tramadol een officiële verklaring bij je hebben. Tramadol staat niet in de Opiumwet, dus het gaat via een ander regime dan de ‘zware’ opiaten.JollyRider schreef: ↑03-03-2019 11:35Oh, en tramadol staat niet op de schengenlijst, wat dat ook wezen mag. Ik heb wel een verklaring van de apotheek mee voor de tramadol en de metformine, dus ik denk dat ze me wel door gaan laten![]()
Ik ben destijds met de ingevulde verklaring van mijn huisarts naar het ministerie van VWS in Den Haag gegaan, kreeg daar een ondertekende verklaring dat mijn huisarts inderdaad huisarts is in Nederland en die verklaring werd vervolgens weer door de rechtbank voorzien van een apostille.
Een heel gedoe voor een document dat maar een jaar geldig is. Nog kostbaar ook. In de praktijk is een verklaring van je arts/apotheek voldoende, dus ik ga het geen tweede keer doen.
anoniem_64063706e0213 wijzigde dit bericht op 03-03-2019 12:42
1.18% gewijzigd
zondag 3 maart 2019 om 12:05
Jolly, vraag even na bij de douane voor de zekerheid.
Volgens mij valt waar jij naar toe gaat niet onder de schengenlanden nl.
En ze zijn daar erg streng op opiaten als tramadol en ritalin!
Vraag er naar vóór je vertrekt!
En ik snapte je bericht ook hoor, lief van je.
Volgens mij valt waar jij naar toe gaat niet onder de schengenlanden nl.
En ze zijn daar erg streng op opiaten als tramadol en ritalin!
Vraag er naar vóór je vertrekt!
En ik snapte je bericht ook hoor, lief van je.
zondag 3 maart 2019 om 12:15
Let op: Thailand is GEEN schengenland en valt dus niet onder het verdrag!! ( heb even voor je gegoogled)
Op de site van het CAK kan je een lijst zien waarvan een speciale verklaring meegenomen moet worden. Landen als Thailand staan bekend om de strenge regelgeving voor het invoeren van opiaten.
Ik weet niet hoe snel je afreist Jolly, maar als dat op korte termijn is ga er dan razendsnel achteraan!
Zoals iemand al schreef hier, we zien je hier graag weer terug
Op de site van het CAK kan je een lijst zien waarvan een speciale verklaring meegenomen moet worden. Landen als Thailand staan bekend om de strenge regelgeving voor het invoeren van opiaten.
Ik weet niet hoe snel je afreist Jolly, maar als dat op korte termijn is ga er dan razendsnel achteraan!
Zoals iemand al schreef hier, we zien je hier graag weer terug

zondag 3 maart 2019 om 12:22
Haha Moyrrie, ja, zo gaat dat dan met klussen he .
Want ja , jij bent er tóch en als er verder niemand voorhanden is om te helpen kan jij best " even " een handje toesteken.
En dáár gaat het fout.
Want mijn begrip van " even " is iets anders dan hoe man dat " even " ziet.
Want ja , jij bent er tóch en als er verder niemand voorhanden is om te helpen kan jij best " even " een handje toesteken.
En dáár gaat het fout.
Want mijn begrip van " even " is iets anders dan hoe man dat " even " ziet.
lientje69 wijzigde dit bericht op 03-03-2019 12:37
0.36% gewijzigd

zondag 3 maart 2019 om 12:27
Ik heb wel bijgelezen, maar op iedereen reageren gaat even niet lukken, sorry. Wel een knuffel voor iedereen.
Chia schreef nog iets over dat ze uitbehandeld is. Volgens de laatste arts die ik bezocht heb, ben ik dat ook. Ik kan mezelf daar echter nog niet bij neer leggen. Ik vind dat nog niet alle opties volledig onderzocht zijn op haalbaarheid. Daarnaast verslechterd mijn situatie nog steeds en dat wil ik toch gemonitord hebben.
Chia schreef nog iets over dat ze uitbehandeld is. Volgens de laatste arts die ik bezocht heb, ben ik dat ook. Ik kan mezelf daar echter nog niet bij neer leggen. Ik vind dat nog niet alle opties volledig onderzocht zijn op haalbaarheid. Daarnaast verslechterd mijn situatie nog steeds en dat wil ik toch gemonitord hebben.

zondag 3 maart 2019 om 12:34
zondag 3 maart 2019 om 12:36
Dat tref je dan.
Hier ligt de lat erg hoog.
Man zijn motto is dan ook:
Als je al je doelen hebt bereikt, heb je de lat te laag gelegd.
Tsja....
De mijne is: wees tevreden met wat je hebt, waarom altijd méér willen?
Voor beide valt wat te zeggen. Maar het geeft wel een zekere discrepantie in onze relatie....

zondag 3 maart 2019 om 12:39
Er reizen hele volksstammen de hele wereld over met allerhande zware medicatie in de (hand)bagage. In de praktijk loopt het, zelfs in de landen met zware regimes, wel los aangezien snel genoeg duidelijk zal zijn dat iemand medicijnen bij zich heeft voor legitiem eigen gebruik.
Maar toch. Voor het geval je net die éne bent die er uit wordt gepikt. Waar een douanier een punt wil maken. Of in een corrupt land. Vandaar dat ik heel braaf mijn verklaring bij me had. Waar vervolgens geen haan naar kraaide.
Maar toch. Voor het geval je net die éne bent die er uit wordt gepikt. Waar een douanier een punt wil maken. Of in een corrupt land. Vandaar dat ik heel braaf mijn verklaring bij me had. Waar vervolgens geen haan naar kraaide.
zondag 3 maart 2019 om 12:48
Doro, ik zou ook zo braaf een verklaring halen hoor. Zou het echt niet zo op de gok aandurven.
Doodsbang dat ze mij er uit zouden pikken en ik in een kleine vieze cel in zo'n land terecht zou komen.
Wat dat aangaat ( wat alles aangaat eigenlijk eerlijk gezegd) ben ik een scheiterd wat betreft risico's nemen.
Doodsbang dat ze mij er uit zouden pikken en ik in een kleine vieze cel in zo'n land terecht zou komen.
Wat dat aangaat ( wat alles aangaat eigenlijk eerlijk gezegd) ben ik een scheiterd wat betreft risico's nemen.

zondag 3 maart 2019 om 12:59
Er is veel geschreven!
Ik reageer even op wat dingen die eruit springen. Dat van dat kozijnen verven is hier ook zo bekend. Mijn ouders werden helemaal gek van mij toen ik hier aan het klussen was want ik ging niet snel genoeg. Heb mijn moeder na een tijdje weg gestuurd, ze mocht niet meer helpen.
Maarrrr ik ben vrijdag voor het eerst in 3 jaar op verjaardagsvisite geweest bij mijn moeder. Samen met Regenboog. Ik wilde eigenlijk maar een uurtje gaan maar uiteindelijk hebben we daar 3 uur gezeten. We hebben fotoboeken van mijn baby en peutertijd bekeken. En mijn vader heeft zijn radio collectie geshowd aan Regenboog. En mijn ouders hadden boven hele grote rollen met oude tekeningen en schetsen van me liggen.
Helaas heb ik nu al het hele weekend hoofdpijn.
En Jolly, ik zou vooral niet vergelijken. Want er is altijd iemand die het slechter heeft dus dan houd je je mond en praat je niet. In ben het levende bewijs van hoe een puinhoop je daarvan kan worden.
En mijn kontwond is niks in vergelijkingen met die van regenboog maar ik vind hem mooi kut, Eeh kont?
Ik reageer even op wat dingen die eruit springen. Dat van dat kozijnen verven is hier ook zo bekend. Mijn ouders werden helemaal gek van mij toen ik hier aan het klussen was want ik ging niet snel genoeg. Heb mijn moeder na een tijdje weg gestuurd, ze mocht niet meer helpen.
Maarrrr ik ben vrijdag voor het eerst in 3 jaar op verjaardagsvisite geweest bij mijn moeder. Samen met Regenboog. Ik wilde eigenlijk maar een uurtje gaan maar uiteindelijk hebben we daar 3 uur gezeten. We hebben fotoboeken van mijn baby en peutertijd bekeken. En mijn vader heeft zijn radio collectie geshowd aan Regenboog. En mijn ouders hadden boven hele grote rollen met oude tekeningen en schetsen van me liggen.

Helaas heb ik nu al het hele weekend hoofdpijn.

En Jolly, ik zou vooral niet vergelijken. Want er is altijd iemand die het slechter heeft dus dan houd je je mond en praat je niet. In ben het levende bewijs van hoe een puinhoop je daarvan kan worden.
En mijn kontwond is niks in vergelijkingen met die van regenboog maar ik vind hem mooi kut, Eeh kont?
zondag 3 maart 2019 om 14:58
Ik heb een verklaring van de apotheek en als ze zeuren mogen ze mijn doosje pillen hebbenDoro75 schreef: ↑03-03-2019 12:04Officieel moet je ook voor Tramadol een officiële verklaring bij je hebben. Tramadol staat niet in de Opiumwet, dus het gaat via een ander regime dan de ‘zware’ opiaten.
Ik ben destijds met de ingevulde verklaring van mijn huisarts naar het ministerie van VWS in Den Haag gegaan, kreeg daar een ondertekende verklaring dat mijn huisarts inderdaad huisarts is in Nederland en die verklaring werd vervolgens weer door de rechtbank voorzien van een apostille.
Een heel gedoe voor een document dat maar een jaar geldig is. Nog kostbaar ook. In de praktijk is een verklaring van je arts/apotheek voldoende, dus ik ga het geen tweede keer doen.

(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)