Gezondheid alle pijlers

Nog steeds chronische pijnen

29-12-2018 22:05 2913 berichten
Een vast aantal groepje forummers die praten over pijnen, werk, thuis en ook algemeen.
Voel je vrij om mee te schrijven.

Niets moet en respect naar elkaar

Weet helaas niet hoe je een link plakt
anoniem_329315 wijzigde dit bericht op 30-12-2018 18:45
12.57% gewijzigd
Bedoel je niet 36 uur, Lientje?
Ik weet niet beter dan dat 36 uur de max is in de zorg, omdat je anders niet uit komt met om-en-om het weekend werken.

Wat evengoed héél pittig blijft! Ik werkte 32 uur en bij mij stond zelfs regelmatig het water aan mn lippen (als je terug denkt aan je werk als het stopt denk je alleen aan de leuke dingen maar het was vaak ook zwaar).
Helemaal toen we kinderen kregen vond ik het echt een kunst om in 24 uur je kinderen te verzorgen, naar dokters-afspraakjes, school brengen en halen, je huis poetsen en koken, 9 uur werken (zowel lichamelijk als psychisch zwaar) + reistijd. Dan was ik 1 hele dag vrij en op die dag plande ik alle afspraken met tandarts, zwemles, bank, sociale contacten, boodschappen, schoonmaken. En dan was ie weer om en kon je weer. Ik moest regelmatig tot s' nachts werken maar wel zodra je thuis komt er s'nachts uit om de baby te voeden en om half 7 weer op.

Maar ook voordat de kinderen er waren lag ik regelmatig uitgeteld op de bank na een werkdienst. 36 vind ik knap en zwaar! Maar inderdaad, het werk zelf is erg leuk (vind ik). Niet perse altijd dankbaar - wat mensen vaak denken - meer niet dan wel zelfs. Maar het geeft wel voldoening.

@Cecium, ow balen zeg! Ik hoop dat ik mazzel heb, dat de tabletjes bij mij wél gaan werken :-(
Dank allemaal. Over twee uur weten we het...
Ik ben behoorlijk nerveus nu en ook man is er niet gerust onder.

Ik hou me maar even vast aan de indruk dat ze door de telefoon sympathiek klonk.
Heel veel succes, Lise. Ik was ook stiknerveus! Maar het viel mij 100% mee.
Hoop voor je dat ze naar je luistert!
Veel succes Lise!
Alle reacties Link kopieren
Succes Lise!

Ben een beetje afwezig hier, nieuwe medicatie maakt me zo suf dat ik minimaal 2 keer per dag spontaan in slaap val :') Vandaag voor het eerst werken sinds ik begonnen ben, dus we zullen zien.
Gister nieuwe oefeningen gedaan bij de fysio, veel pijn nu.

Succes iedereen vandaag!
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Lise en kohaku, succes vandaag!

VGM, zal dan wel 36 uur zijn. Dochter ging uit van haar 32 uur stage plus 8 uur school. Dat maakt samen 40.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Ik kan me goed voorstellen dat je zenuwachtig bent Lisa! Nog even en je weet het. Dat ze sympathiek klonk, klinkt alvast al goed :-)
Cesium, sterkte met de migraines :rose:

En Lientje, een dikke :hug: voor jou. Het is allemaal heel veel voor je, ook al ben je dapper. Wel heel fijn nieuws van je dochter. Super knap van haar!
Succes vandaag Lise en Kohaku!

Lientje, wat een compliment voor dochter dat ze haar zo graag willen hebben.
Kohaku, succes op het werk vandaag
Kohaku en Lise: succes allebei!
lise succes vandaag met het gesprek
lientje69 schreef:
10-01-2019 09:32
Lise en kohaku, succes vandaag!

VGM, zal dan wel 36 uur zijn. Dochter ging uit van haar 32 uur stage plus 8 uur school. Dat maakt samen 40.

Kan ook, toen ik nog in opleiding zat kreeg ik slechts 4 van de 8 schooluren uitbetaald. Alleen was het bij mij 28 uur werken + '4 uur' school.
Als je 5 dagen in de week werkt, lukt het namelijk niet je om het weekend in te plannen. Maar goed, maakt ook niet uit :-)
lientje69 schreef:
09-01-2019 20:51
Sterkte morgen Lise.

Kwebbeltje, wat fijn dat je studie bijna klaar is.
Met dochter gaat het ook goed. Voor hasr stage had ze de hoogst haalbare beoordeling.
En ze hebben haar op 2 locaties op 5 afdelingen een baan aangeboden.
Op een afdeling is ze al ingedeeld in de oproeppool.
De andere 4 gaat ze morgen voor tekenen ( contract dus) en daar gaat ze in de flexpool. Zo kan ze zelf haar diensten uitzoeken die haar het beste uitkomen qua school.
In augustus zitten zo zó omhoog dat ze hasr nu al voor een hele werkweek ingedeeld hebben. Ben benieuwd. Veertig urige werkweek is best pittig in de zorg.

wow Lientje, dat gaat lekker! Wat een opsteker voor je dochter zeg.
(moet jij haar dan steeds brengen en halen trouwens?)
Later is nu
lientje69 schreef:
09-01-2019 21:26
Tot nu toe vind ze het erg leuk. Haar stage was vijf weken van 32 uur en 8 uur naar school.
Ze was wel behoorlijk moe op een gegeven moment ( maar wat wil je ze is 16, 1.63 kort en net even 50 kilo dus erg klein en licht voor het werk)
Bovendien zat ze op een hele pittige afdeling.
Maar ze vond het erg leuk.
Nu heeft ze zich opgegeven voor 2 weken China of Aruba via school. In China gaan ze eenzame ouderen helpen en op Aruba tienermoeders.
Dat is in het 2e of 3e leerjaar.
In haar vierde jaar wil ze 20 weken naar een ontwikkelingsland in Afrika voor stage.
Slik....
Aan ondernemingszin geen gebrek bij dochter.
Maar ik vind het lastig. Ze is nog zo jong ook.

Jeetje wat goed!!!
Later is nu
Sterkte Lise en Kohaku :redrose:
Later is nu
Gesprek zit erop. Het was slechts een formaliteit. De arbeidsdeskundige deelde mee dat op basis van de rapportage ik arbeidsgeschikt ben en mijn ziektewetuitkering dus z.s.m. beëindigd wordt.
Er was geen ruimte voor een dialoog en we hadden dus met vijf minuten weer buiten kunnen staan.

We hebben wel doorgezet dat we echt ons eigen verhaal wilde doen. Dus verteld over het gesprek met de keuringsarts en zijn handelswijze. Uitgelegd dat zijn rapportage niet op mijn casus berust is en de werkelijkheid anders is. Beschreven hoe de werkelijkheid wel is.
Daar heeft ze netjes naar geluisterd en vervolgens nogmaals herhaald dat ze uitgaan van de rapportage van de arts en ik dus arbeidsgeschikt ben.

Er is niet ingegaan op aangepaste functies of een re-integratietraject. Ik moet WW aanvragen en gaan solliciteren.
Nu dus wachten op de officiële beschikking en dan een bezwaarprocedure starten. Daarnaast ook een klachtenprocedure tegen de keuringsarts denk ik maar, want ik vind het echt onbegrijpelijk dat hij hier mee weg kan komen.
Dreamer schreef:
10-01-2019 11:35
wow Lientje, dat gaat lekker! Wat een opsteker voor je dochter zeg.
(moet jij haar dan steeds brengen en halen trouwens?)
Ene locatie is op fietsafstand van huis.
Andere locatie is verder maar het brengen zal afhangen van welke dienst ze draait.
Als het bijvoorbeeld na school is een aantal uurtjes kan ze vanaf de stad waar haar school staat de trein pakken naar de stad van de andere locatie
Ik zie het wel hoe vaak ik moet rijden.
Vanaf maart gaat ze met haar rijbewijs starten dus het zal voor maximaal een jaar zijn ongeveer.
Heftig lise! Heel veel sterkte :hug:
Ongelooflijk Lise, heel erg dit. Heel veel sterkte, dit gaat je veel energie kosten.
Jemig Lise. Wat een stelletje rare beoordeelaars.
Dan toch maar de klachtenprocedure. :hug:
Maar ook dat zuigt weer energie. Die je niet hebt....
Even in de war.
Gisteren belde ik voor afspraak met vervangster spvr. Die heb ik de 17e januari. Uurtje geleden had ik voicemail dat aankomende maandag mjn spver op huisbezoek wil komen.
Toen ik gisteren dus bele zei ik de vervangster van spver, want zij werkt niet meer. Heb geprobeerd terug te bellen, maar secretaresse was momenteel niet aanwezig maar word terug gebeld.

Over de mail van gisteren weet ik nu meer.
De 22e januari is instructie van de pomp. Ik laat het ook gelijk plaatsen, maar dan loopt er fysiologische zout doorheen, moet dan wel insuline via pen blijven toedienen. De 28 januari heb ik gesprek met nieuwe dvk dan worden de pomphandelingen weer doorgenomen. Bestelling geplaatst en dan start ik. Dus eind januari. I wil de pomp geplaatst hebben, dan kan ik er vast aan wennen. En dvk die met pensioen gaat zei, zodra instructie is geweest, oefen alvast met de pomp.
Wellicht het uit besteden? Via juridisch loket kun je recht hebben op advocaat. Hangt van je inkomsten af hoe hoog je eigen bijdrage is. Maar zeker veel lager als zelf n advocaat in de arm nemen.

Een andere tip daarnaast is om een familielid/kennis/mee het contact/het geregel over te nemen. Jouw woordvoerder te zijn.

Dan kost het nog veel energie, maar wel iets minder omdat je steun hebt en delen uit handen geeft.
Bedankt Lientje, GS en Cesium.

Ik ben er een beetje stil van geloof ik. Ik kan gewoon niet geloven dat het zo gelopen is en zo gaat lopen. Ik heb nu straks recht op een aantal maanden WW en daarna heb ik geen inkomen meer. Dan ben ik volledig financieel afhankelijk van mijn man.
En dat (niet om in de slachtoffermodus te kruipen) allemaal omdat een keuringsarts ervoor gekozen heeft om de feitelijke medische situatie aan de kant te schuiven en een eigen verhaaltje te verzinnen.
Gele_Suikerspin schreef:
10-01-2019 11:52
Wellicht het uit besteden? Via juridisch loket kun je recht hebben op advocaat. Hangt van je inkomsten af hoe hoog je eigen bijdrage is. Maar zeker veel lager als zelf n advocaat in de arm nemen.

Een andere tip daarnaast is om een familielid/kennis/mee het contact/het geregel over te nemen. Jouw woordvoerder te zijn.

Dan kost het nog veel energie, maar wel iets minder omdat je steun hebt en delen uit handen geeft.
Ik heb een rechtsbijstandsverzekering dus die kan ik inschakelen. Zij hebben me ook geholpen in het hele traject met de werkgever. Ik heb nu ook al het lijntje bij ze uitgezet na het gesprek met de keuringsarts dus dat scheelt een hoop.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven