Gezondheid alle pijlers

Nuchter bloedprikken?

25-01-2010 00:54 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij wil ik even wat vragen.

Ik moest vrijdag bloedprikken en heb dat ook gedaan, maar ik had er niet bij nagedacht dat dat nuchter had gemoeten. Ze hebben het in het ziekenhuis ook niet nagevraagd. Ik had slechts een beschuitje met jam op en een glas thee.

Het weekend herinnerde ik me pas dat de huisarts had gezegd dat ik nuchter moest zijn. Ja, het is heel stom van me dat ik me dat toen pas herinnerde. Ik had het die ochtend zo druk met kinderen naar school brengen, de hond uitlaten, (gauw wat eten) en toen naar het ziekenhuis.

Nu is mijn vraag in hoeverre beinvloedt dat beschuitje de waarden in het bloed? Ik was op verschillende dingen geprikt waaronder Hb, bezinking, glucose, vitamines (5 buisjes).

Ik neem aan dat ik dit morgen zal moeten melden bij de huisarts?

Natuurlijk had ik er zelf om moeten denken en het is heel stom, maar is het ook niet vreemd van het ziekenhuis dat ze er niet naar gevraagd hebben?
het staat altijd aangegeven op het forumlier of je nuchter moet zijn

je zult dus opnieuw moeten laten prikken, want voor glucose moet je nuchter zijn
Wanneer je geprikt bent op Glucose dan zal die waarde veel hoger zijn dan wanneer je nuchter was gebleven.

Het is verstandig dit te melden bij je huisarts morgen ! Zodat wanneer hij de uitslagen krijgt niet schrikt van de hoge bloedsuikerwaarde/glucose waarde .

Wanneer je nl een broodje jam en thee met suiker hebt gedronken zal het behoorlijk kunnen stijgen.

Zo'n hele ramp is het niet , waarschijnlijk zal je huisarts je opnieuw laten prikken en dit keer WEL nuchter.
Oh, dat is jammer, maar misschien hoeft dan alleen de glucose opnieuw.
Ja, ik zal het aan de huisarts doorgeven en uiteraard nuchter blijven voordat er geprikt wordt. Ik ben wel heel stom geweest, maar zal die stommiteit niet herhalen!

Bedankt voor jullie reacties!
quote:Konijntjeflapstaart schreef op 25 januari 2010 @ 01:03:

Oh, dat is jammer, maar misschien hoeft dan alleen de glucose opnieuw.Kan, maar dit zal je morgen ff moeten overleggen met je huisarts. Men wil ook nog wel eens je de dag er na gewoon op de praktijk nuchter prikken.
Ja, dat zou helemaal mooi zijn. Ik zal vragen aan de arts of zij dat ook wel eens doen (prikken in de praktijk). Dit zal dan wel alleen de glucose-waarde zijn?
quote:Konijntjeflapstaart schreef op 25 januari 2010 @ 01:08:

Ja, dat zou helemaal mooi zijn. Ik zal vragen aan de arts of zij dat ook wel eens doen (prikken in de praktijk). Dit zal dan wel alleen de glucose-waarde zijn?Ja hoor gewoon een prikje in je vinger dit kan evt ook met het HB
Heb laatst ook bloedgeprikt op oudjaarsdag. Had net een enorme oliebol op. Mijn glucose was toen inderdaad te hoog.

Verder maakt het niet zoveel uit. Bij ons in het ziekenhuis vragen ze of je nuchter was of niet.
Glucose hoeft niet opnieuw. Als je de uitslagen krijgt even tegen de arts zeggen dat je niet nuchter was en dan kan hij/zij bepalen of de suikeruitslag te hoog of goed of te laag is voor niet nuchter..

Don't worry

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven