Gezondheid alle pijlers

ondankbaar kind...

26-08-2014 16:07 362 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag dagje naar dierentuin geweest met de kinderen, was leuk. We kwamen thuis en ze vroeg of ik ( dure) batterijen wilde kopen voor haar Furby. Ik zei nee ik heb al genoeg uitgegeven net. Toen zei ze dat ik geen aardige moeder was...Ok....Waarop ik zei dat deze onaardige moeder het pakje met kleren voor haar even ging ophalen. Nu zit ze het te passen en ze vond de broek ( skinny) te strak en die ander ( gewoon) te los. Ze zit me nu met een porum hier op die bank! Rukken en trekken met een boos gezicht aan die broek! Wat een loeder is het ook zeg..Ik wilde dit ff kwijt hoor, ik word soms moedeloos van haar..
quote:DrFeel schreef op 26 augustus 2014 @ 16:18:

Hoe lang moet ze blij blijven dan na een uitje? 2 uur? 5 uur? 2 dagen?We waren net thuis. Ze had daar ook nog een cadeautje gekregen! Moet ze dan gelijk over het volgende beginnen? Dat kan toch niet, even serieus
quote:beetjegek schreef op 26 augustus 2014 @ 16:15:

[...]

Krijgt ze ook, maar ze moest nieuwe kleren, ze had gewoon niks meer. Dus tja, te strak en te wijd, daartussen zit niks Logisch als je via het Internet koopt. Gewoon naar een winkel is een stuk makkelijker dan iedere keer naar een, tegenwoordig zeldzaam, postagentschap om alles terug te moeten sturen.
verba volant, scripta manent.
quote:beetjegek schreef op 26 augustus 2014 @ 16:24:

[...]

Ze heeft ze gezien voor ik ze bestelde. Ik stuur ze maar terug.Misschien morgen nog eens laten passen als ze niet zo moe is van de dierentuin en niet geirriteert is omdat haar moeder vaag doet over batterijtjes.
quote:Scamp schreef op 26 augustus 2014 @ 16:19:

[...]

Als je dit op een openbaar forum schrijft over je dochter dan vind ik je een loeder ja.

Wie noemt zijn kind nou een loeder.

Zeuren mag maar TO is gewoon agressief.

Ik heb hier wel ergere dingen gelezen hoor mevrouwtje...

En agressief word ik van jou.
Ze wilde met haar furby spelen. Dat was toch geen raar verzoek?
Gaat het verder wel? Dit klinkt mij in de oren alsof je er zelf even doorheen zit. Dat dit de druppel was. Zit je tegen een burnout aan ofzo?
quote:beetjegek schreef op 26 augustus 2014 @ 16:26:

[...]

We waren net thuis. Ze had daar ook nog een cadeautje gekregen! Moet ze dan gelijk over het volgende beginnen? Dat kan toch niet, even serieusBatterijen voor in een furby? Doe jij eens effe serieus, mag een kind niet vragen om batterijen? Ik heb ze gewoon in de kast en anders haal ik ze bij de volgende keer boodschappen doen.
Nou ik snap het wel hoor, die zure gezichten als je 'nee' zegt voelt gewoon wel eens als 'nooit genoeg'... Ik lees de humor wel in je OP dus het Loeder vat ik ook niet echt heftig op.

Mijn dochters denken ook vaak dat ze de centrum van het universum zijn en zijn dan ook heftig beledigd als het even niet gaat zoals ze believen.
quote:beetjegek schreef op 26 augustus 2014 @ 16:17:

[...]

Gaat niet om het geld maar om het plezier wat ik haar wilde doen en dat is nu alweer vergeten, dat vind ik echt te gek sorry.

Als jij in de file terug staat na een leuke dag uit, ben jij toch ook niet meer zo blij als voor jij in de auto stapte?

Dus als zij blij met haar Furby wil spelen en dat kan niet vanwege dure batterijen, zal zij toch ook niet denken: maar de dierentuin was leuk! Kinderen leven in het moment!

Tel daarbij op dat de nieuwe kleren ook nog niet passen en mama daar ook nog eens verbolgen over is en je hebt zélf de napret vergalt!
quote:DrFeel schreef op 26 augustus 2014 @ 16:26:

Heb je haar al eens gevraagd of haar iets dwars zit?Ja al vaker, en dan zegt ze nee. Ik heb al van alles gevraagd aan haar en uitgelegd dat ze op deze leeftijd zich rot kan voelen omdat ze puber gaat worden, de huisarts ontkent dit trouwens.
quote:beetjegek schreef op 26 augustus 2014 @ 16:28:

[...]

En agressief word ik van jou.
Maar als ik het nu zo teruglees. Ja. Hondsbrutaal, kapotverwend en een ontevreden loeder. Het lijkt ook alsof ze het expres doet. Om jou bozig te maken en jouw moeite voor leuke dingen de grond in te stampen. Dat wordt niks meer, die meid.
quote:beetjegek schreef op 26 augustus 2014 @ 16:28:

[...]

En agressief word ik van jou.Ben jij nu alleen thuis met je dochter? Bel iemand op om even langs te komen, want ik hoop dat jij je alleen hier afreageert en niet op je dochter. Straks wil ze je eten niet eten, ga je dan helemaal ontploffen?
quote:DrFeel schreef op 26 augustus 2014 @ 16:28:

Ze wilde met haar furby spelen. Dat was toch geen raar verzoek?Tuurlijk kan ze dat willen, maar als de batterijen op zijn en je gaat NU even geen nieuwe kopen dan kiest ze toch gewoon wat anders om te spelen? moet iedere behoefte van een kind direct bevredigd worden dan? Koken ze maar even gaar in hun sop hoor.
quote:beetjegek schreef op 26 augustus 2014 @ 16:26:

[...]

We waren net thuis. Ze had daar ook nog een cadeautje gekregen! Moet ze dan gelijk over het volgende beginnen? Dat kan toch niet, even serieusLijkt wel alsof je zelf ook een beetje opstandig bent. Ipv "nee je mag geen batterij want we zijn net bij de dierentuin geweest en dat kost ook geld" kun je ook zeggen: morgen/overmorgen/volgende keer als ik in de stad ben/boodschappen doe zal ik batterijen meenemen. Batterijen zijn niet duur, dat is een onzin-argument. En ja, kinderen gedragen zich soms als een loeder, maar dat maakt het nog geen loeder. Vind het heel onaardig overkomen zoals je over je dochter schrijft.
Batterijen een cadeau? Echt?
quote:sascha- schreef op 26 augustus 2014 @ 16:25:

Meiden he haha...Ja die van mijn vriendinnen kunnen er ook wat van..maar dit op deze leeftijd? Dan krijg ik het aardig voor mijn kiezen straks pfieuw..
'Loeder'? Ben je wel helemaal lekker?
Dit soort gedrag vertonen kinderen van die leeftijd nou eenmaal wel eens. Soort van pre-puberteit denk ik. En ook jij bent moe van dagje dierentuin. Denk je dat je iets leuks hebt bedacht en gedaan, krijg je zo'n lauwe reactie van je kind. Komt in de beste gezinnen voor. Morgen zijn jullie beide fit en uitgeslapen en kun je haar nog eens laten passen. En maak je vooral niet druk om sommige reacties die je hier krijgt. Ook niet bepaald netjes te noemen...
Ik begrijp je, heus.

Je zegt, dat je de laatste tijd weinig leuks aan haar kunt ontdekken.

Ik adviseer je dus om uit die negatieve spiraal te komen.

Anders wordt het van kwaad tot erger.

Probeer vandaag nog iets positiefs naar haar toe te benoemen, iets liefs, aardigs.

Haal het voor mijn part uit je tenen, maar blijf er niet in hangen.
Nu is mijn dochter 4 en wie weet piep ik over 5 jaar wel anders.....maar als ik het zo lees denk ik: pick your battles. Wellicht zit ze tegen puberteit aan. Ik zou niet op elk gemopper reageren.

Mijn dochter is ook een tuttebel qua kleding. Ik ga in veel dingen mee...zij moet zich er lekker in voelen. Maar zo af ten toe moet ze iets aan van mij, bijvoorbeeld dichte schoenen als het regent of een jas als het koud is. Ik ga niet in op haar getrek en gemopper. Het is heel simpel: of ze trekt de dichte schoenen aan of ze gaat op haar sokken. En dan is de discussie afgelopen. Ik ben dan niet boos of wat dan ook. Ze weet namelijk dat ik echt in staat ben haar op blote voeten naar buiten te laten gaan.

Ik zou er dus niet op ingaan.
Ik zou als ik jou was even langs de huisarts gaan. Niet rot bedoeld, maar hoe je nu schrijft over je kind en je eigen houding/gedrag komt niet echt gezond over.
quote:beetjegek schreef op 26 augustus 2014 @ 16:29:

[...]

Ja al vaker, en dan zegt ze nee. Ik heb al van alles gevraagd aan haar en uitgelegd dat ze op deze leeftijd zich rot kan voelen omdat ze puber gaat worden, de huisarts ontkent dit trouwens.Dan raad ik je aan om een manier te vinden waarop jij zelf niet zo gekwetst wordt door je dochter. Want als de echte puberteit begint zal het nog een tandje erger worden. Ik denk dat je je verwachtingen en overtuigingen wat bij moet stellen.
Ik heb niet het idee dat TO "loeder" zo bedoelt alsof ze haar dochter het liefst aan de melkboer, als die nog bestaat, zou meegeven, hooguit dat ze haar zo nu en dan graag achter het behang zou plakken. Ik denk dat de meeste mensen die kinderen hebben weleens door een dergelijke neiging worden overvallen.
verba volant, scripta manent.
quote:Hangmat schreef op 26 augustus 2014 @ 16:31:

[...]

Tuurlijk kan ze dat willen, maar als de batterijen op zijn en je gaat NU even geen nieuwe kopen dan kiest ze toch gewoon wat anders om te spelen? moet iedere behoefte van een kind direct bevredigd worden dan? Koken ze maar even gaar in hun sop hoor.

Je kan zeggen tegen je kind, batterijen zijn op, ik zal ze van de week halen als ik boodschappen ga doen.

Of zoals ik van TO begrijp : Nee je krijgt geen batterijen want de dierentuin was al duur genoeg!

Verschilletje toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven