Gezondheid alle pijlers

Ongewenste haargroei

27-02-2021 22:06 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heey allemaal,

Ik heb even getwijfeld om dit anoniem te plaatsen, maar waarom zou ik? Ik ben vast niet de enige met ongewenste haargroei.

Dus de titel zegt het misschien al, ik heb haargroei op plekken waar ik niet wil dat het groeit. Ik heb het voornamelijk rond mijn tepels en op mijn voeten/tenen. En laat ik nou net iemand zijn met redelijk donker haar. Dus het valt gelijk op en je kunt er niet om heen.

Ik word er altijd een beetje ongemakkelijk van en probeer deze plekken zo min mogelijk te laten zien, maar hee mijn vent heeft ook behoeftes. 😅
Mijn vriend zegt altijd, je bent mooi zoals je bent. Maar echt sexy is niet.

Om mijn tenen of voeten maak ik me nooit zo druk. Dat ik doe regelmatig even met een wax stripje. Maar rond mijn tepels durf ik dit niet zo goed omdat dit gewoon een gevoelig stukje huid is.

Zijn er dames die hier ervaring mee hebben? En hoe verwijderen jullie die donkere lelijke zwarte haartjes?
Alles gebeurd met een reden
Alle reacties Link kopieren
mntjee schreef:
27-02-2021 23:23
Ik bedoelde meer van gevoelige huid om zomaar iets te doen
Ik vind het daar juist minder gevoelig en ik heb een zeer gevoelige huid. Als ik mijn wenkbrauwen of bovenlip met een pincet doe vind ik dat soms best pijnlijk en krijg ik ook echt een rode huid, maar bij mijn tepels voel ik eigenlijk vrijwel niks en trek ik ze er zo uit. Huid is ook niet rood daarna.
Alle reacties Link kopieren
Starkid schreef:
27-02-2021 23:45
Ik vind het daar juist minder gevoelig en ik heb een zeer gevoelige huid. Als ik mijn wenkbrauwen of bovenlip met een pincet doe vind ik dat soms best pijnlijk en krijg ik ook echt een rode huid, maar bij mijn tepels voel ik eigenlijk vrijwel niks en trek ik ze er zo uit. Huid is ook niet rood daarna.
Dan zal het inderdaad meevallen. Wenkbrauwen en bovenlip heb ik ook last van rode huid.
Alles gebeurd met een reden
Joh ik heb ook wel eens ongewenste haartjes op m'n tenen, donkere haar op m'n borst of kin. Ik haal het weg met een pincet wanneer het me opvalt of stoort.

Ik dacht dat het normaal was om af en toe ergens een verdwaalde haar/haren tegen te komen?
Heb er ook af en toe last van. Voor ik ga slapen pak ik pincet en controleer even de bekende plekjes in mijn gezicht. Ook bij mij wordt de huid rood maar dat is dan de volgende ochtend weer weggetrokken.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
28-02-2021 00:24
Joh ik heb ook wel eens ongewenste haartjes op m'n tenen, donkere haar op m'n borst of kin. Ik haal het weg met een pincet wanneer het me opvalt of stoort.

Ik dacht dat het normaal was om af en toe ergens een verdwaalde haar/haren tegen te komen?
Ik wou dat het bij mij om een paar verdwaalde haartjes ging 😅 maar helaas is dat niet het geval
Alles gebeurd met een reden
GroenTuintje schreef:
27-02-2021 22:19
Ja in het gezicht vind ik ook het ergst. Helaas hier ook hormonaal.

Ik heb enkel blond pluis in mijn gezicht en laat dat eens in de zoveel maanden meenemen als ik mijn wenkbrauwen laat threaden (met touwtje). Voordeel is dat het snel gaat en korte haartjes makkelijker meegepakt worden dan met pincet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven