Gezondheid alle pijlers

Ongezond?

15-04-2012 14:26 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik eet bijna dagelijks een gebakken eitje met kaas. Hoe slecht/ ongezond is dit eigenlijk? Ik vind het zo ontzettend lekker
quote:blobs schreef op 15 april 2012 @ 15:15:

Ik denk dat je beter eieren en kaas kunt eten, dan chocola of koekjes. Evenveel calorieën, maar in eieren en kaas zitten heel veel belangrijke voedingsstoffen.

Per gram zit er in 48+ kaas minder calorieën dan in koekjes/chocola. En in eieren zit al heel veel minder. Dus nee, niet evenveel calorieën: minder én gezonder.

De rest van je vetinname en eventueel cholesterol-inname in de gaten houden en verder lekker genieten.
quote:reason80 schreef op 15 april 2012 @ 14:34:

Ik lees inderdaad verschillende berichten op internet. Vandaar dat ik het me afvroeg.

op internet staat zoals bekend ook best wel veel onzin.

het lijkt me erg vermoeiend om daar echt feiten uit te halen.

iedere dag lijkt me vrij veel, je kan eventueel proberen om te dag, en eventueel 30+ kaas ipv gewone?

maar als jij het lekker vind vooral lekker van genieten!
Lekker blijven eten, niets mis met ei en kaas.
nee idd. als je door de eieren en kaas minder snoept

is dat alleen maar beter...

nogmaals als je je er echt druk om maakt kan je het om de dag eten ipv iedere dag...
Een eitje en een een plak kaas per dag kan geen kwaad hoor.

Beter dan een heel pak koekjes te eten... blijf genieten van je ei!

Niets mis mee!
quote:charlottecharles schreef op 15 april 2012 @ 14:31:

Hoezo? Vetten heb je gewoon nodig hoor. Niks mis mee. Bewerkt / light-voer is veel ongezonder.Ja vetten die onverzadigd zijn, geen verzadigde vetten die toch echt wel in 48+ kaas zitten.
Verzadigd vet is NIET gezond en daar zit kaas barstensvol mee.

Er zijn wat mensen op dit forum doorgeslagen in beweren dat vet gezond is. 1 boterham met kaas en je zit al aan je dagelijkse limiet qua verzadigd vet!
quote:pyridine schreef op 19 april 2012 @ 17:19:

Er zijn wat mensen op dit forum doorgeslagen in beweren dat vet gezond is. 1 boterham met kaas en je zit al aan je dagelijkse limiet qua verzadigd vet!Als je 20+ kaas neemt niet...
quote:pyridine wrote on 19 April 2012 @ 17:19:

Er zijn wat mensen op dit forum doorgeslagen in beweren dat vet gezond is. 1 boterham met kaas en je zit al aan je dagelijkse limiet qua verzadigd vet!

Mensen die doorslaan op het gebied van vetten, suikers, zouten etc. door het allemaal maar níet te nemen omdat het zo vreselijk sleeeheeecht zou zijn, vallen om van iets dat misschien nog wel ongezonder is: stress.

Het gaat niet om dat plakje 48+ of 20+, het gaat om je gehele dieet. Als je verantwoord eet en beweegt, kun je met mate 48+kaas eten én nog méér genieten van het leven...
Ik eet altijd 20+ kaas (slankie) of 30+ gouda en het smaakt nog ook.Producten met verzadige vetten eet ik met mate maar dat geldt ook voor lightproducten.Al vet,zout en suiker schrappen is

natuurlijk niet goed en teveel ook niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven