Gezondheid alle pijlers

Ontstoken moedervlek?

23-10-2017 17:35 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet opzoek naar een diagnose maar meer naar ervaringen en wat een ander in dit geval zou doen; Moedervlekken heb ik er veel van. Zo ook in mijn gezicht, licht van kleur. Op mijn kaak. Alleen lijkt het erop dat er een puistje precies op de plek van de moedervlek was onstaan. Zo voelde hij ook aan de afgelopen paar dagen (pijnlijk/gevoelig). Nu niet meer maar de zwelling is er wel nog (moedervlek is nog altijd dezelfde lichte kleur). Nu weet ik van mezelf ook dat ik niet de beste huid heb en dat een puist(je) wel vaker voor komt. Toevallig op die moedervlek nu. Afwachten tot de opgezette moedervlek minder wordt? Of toch mijn HA raadplegen?

Aanvullende info: Aantal jaren geleden 2 verdachte moedervlekken (donkere) op mijn rug weg laten halen op aanraden van HA en dermatoloog. Bleek niks aan de hand te zijn gelukkig.

Edit: Hij zat te diep want hij is niet open gegaan en uitknijpen had ook geen zin (heb ik wel eens vaker). Pijnlijke is weg maar zwelling is er nog.
iloveyouthemost wijzigde dit bericht op 23-10-2017 18:04
8.92% gewijzigd
Ik heb dat ook eens gehad. Op de dag dat ik een afspraak bij de huisarts had was hij open gegaan. Dokter wilde voor de zekerheid toch de moedervlek weghalen, bleek niks te zijn.
Ik sta al jaren onder controle bij een dermatoloog vanwege moedervlekken en ik zou de dermatoloog of in jouw geval de ga bellen. Gewoon voor de zekerheid, kan je achteraf ook niet zeggen 'had ik maar'. Dan is het rijn als er iemand even naar gekeken heeft die er verstand van heeft.. succes!
plienvoo schreef:
23-10-2017 17:59
Ik sta al jaren onder controle bij een dermatoloog vanwege moedervlekken en ik zou de dermatoloog of in jouw geval de ga bellen. Gewoon voor de zekerheid, kan je achteraf ook niet zeggen 'had ik maar'. Dan is het rijn als er iemand even naar gekeken heeft die er verstand van heeft.. succes!
Ik bedoelde ook de dermatoloog natuurlijk, mijn fout. Maar dat onder controle staan is wel handig/veilig gevoel idd. Misschien dat ze het bij mij nooit voorstelde omdat ik nog maar in de 20 ben (geen idee). Ze nemen me wel altijd serieus als ik ga dus dat is misschien wel handig om toch eens te doen.
Ik heb mijn huisarts al mijn hele leven en heb hem hoog in het vaandel staan. Hier moest ik nu ook aan denken en dat is ook jaren geleden. Toen had ik een raar bruin plekje op mijn slaap zitten. Voelde aan als een korstje en hard (nooit ontstoken). Hiermee ben ik ook eens mee naar de HA gegaan en die wist het ook niet helemaal maar heeft het plekje wel eruit geschraapt zonder het te onderzoeken daarna. Als ik erop gestaan had dat ik naar een dermatoloog doorverwezen wilde worden, had hij dit zonder meer gedaan. Toen heb ik er niet zo bij stilgestaan. Verder nooit last van gehad van dat plekje.

Misschien dat ik daarom nu een beetje een dilemma heb van wel of niet gaan. De andere keren was er namelijk ook niks aan de hand.
Ik denk liever een keer te vaak gaan dan een keer te weinig ;)
Ik heb ook al een aantal keren moedervlekken weg laten halen, dus ik ben ook wel extra alert. Helemaal sinds een dierbare is overleden aan huidkanker.
iloveyouthemost schreef:
23-10-2017 18:08
Ik bedoelde ook de dermatoloog natuurlijk, mijn fout. Maar dat onder controle staan is wel handig/veilig gevoel idd. Misschien dat ze het bij mij nooit voorstelde omdat ik nog maar in de 20 ben (geen idee). Ze nemen me wel altijd serieus als ik ga dus dat is misschien wel handig om toch eens te doen.
Ik weet niet of leeftijd ermee te maken heeft, ik sta vanaf m'n 21e onder controle. Wel op eigen verzoek, de huisarts heeft me dat nooit geadviseerd. Kan je altijd voorstellen bij Ha/ dermatoloog als je dat prettig lijkt!
Bij mij zegt de huisarts dat je langs moet komen als de moedervlek donker wordt en zeker als hij ontstoken is. Dus ik zou gewoon even een belletje doen.
plienvoo schreef:
23-10-2017 18:45
Ik weet niet of leeftijd ermee te maken heeft, ik sta vanaf m'n 21e onder controle. Wel op eigen verzoek, de huisarts heeft me dat nooit geadviseerd. Kan je altijd voorstellen bij Ha/ dermatoloog als je dat prettig lijkt!
Bedankt voor de tip!
defyinggravity schreef:
23-10-2017 18:39
Ik denk liever een keer te vaak gaan dan een keer te weinig ;)
Ik heb ook al een aantal keren moedervlekken weg laten halen, dus ik ben ook wel extra alert. Helemaal sinds een dierbare is overleden aan huidkanker.
Je hebt helemaal gelijk. Sorry voor je dierbare :-( :hug:
Huisarts. Mijn huisarts zei dat het altijd goed is om met een verdacht plekje langs te komen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
't Is inderdaad goed om verdachte plekjes in de gaten te houden. Als je zelf een vermoeden hebt dat het om een puistje/kleine ontsteking gaat (en zo te horen heb je daar wel reden toe) dan zou ik het even een paar dagen aankijken. Wordt het inderdaad al heel snel minder dan zal je vermoeden wel juist zijn. En zo niet, dan ben je hooguit een paar dagen verder en dan kun je bij de arts ook uitsluiten dat het om een simpel puistje oid. gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven