Gezondheid alle pijlers

ontstoken navel

13-01-2012 22:00 17 berichten
Ik heb denk ik een ontstoken navel.

Hij is dik, rood en pijnlijk. Naast ontsmettingsspray, zal ik er betadine op doen?

Of heeft iemand andere tips?
Alle reacties Link kopieren
Hoe kom je aan een ontstoken navel?
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Ik zou er betadine op doen en het goed in de gaten houden.

Niet te veel aanzitten hoor.

Ik ken iemand waarbij de ontsteking heel erg werd door gepruts ..en dat wil je niet!
Neehee, de vraag is hoe ze er weer vanaf komt!
Ik zou het koelen als ik jou was. Soort van nat verband erop doen (ook al is het een onhandige plek).
Wist ik dat maar... Ik hou hem altijd goed schoon en droog... misschien doordat ik een buikje en een soort "ingevallen" navel heb in combi met slechte weerstand momenteel.
Slechte weerstand en dan een ontstoken navel?
Doe ook maar een gok
Hebbie soms zo'n navelpiercing?
Nee, wel gehad in een ver verleden
Misschien kan je een gaasje natmaken met water waar je soda in opgelost hebt en dat gaasje op je navel doen? Het liefst zo heet mogelijk. Met je voet zou je in een bak met heet water met soda gaan maar dat lijkt me lastig met een navel...
Ik heb toen ik nog een navelpiercing had regelmatig een ontstoken navel gehad. Dan ging ik meestal in een bad met ouderwetse groene badedas, dat weekt lekker. En dan 's nachts dik betadinezalf erop met een gaasje eroverheen. Meestal was het dan met 2 dagen weer weg. O ja, en geen riem om mijn broek... Dat irriteerde namelijk gigantisch.

Nu ik geen navelpiercing meer heb, heb ik heel af en toe nog wel eens last. Dan zit dat oude gaatje 'verstopt' met talg (bah) en dan moet ik dat er echt even uitdrukken. Klinkt een beetje vies, maar misschien speelt dat bij jou ook wel? Volgens mij krijg je niet zomaar een ontstoken navel...
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Ik zou er maandag even mee naar de huisarts gaan. Ik had ook een ontstoken navel, en daar heb ik fucidin voor gekregen. Dat is - voor zover ik weet - alleen op doktersrecept te verkrijgen. Het werkte als een tierelier. Als ik nu soms voel dat mijn navel weer 'raar doet', smeer ik er 's ochtends na het douchen een miniem beetje van in mijn goed gedroogde navel, en dan gaat het weer een hele tijd goed.

Hoe kom je aan een ontstoken navel? In mijn geval: wat wildgroei van bindweefsel rond mijn navel (een bobbeltje), en daar zit je dan aan, vele keren per dag, vele dagen per week. En dan zegt je lichaam: je bent irritant. Tja.
Heb ik ook gehad. Ik heb tijdens het douchen de navel steeds goed uitgespoeld met water. Na het douchen heb ik de navel goed gedroogd door de fohn er even op te zetten. Daarna heb ik 2 x per dag wat sterilon ingedruppeld. Na een paar dagen was ik er vanaf.
Ik heb wel wat wildgroei ja, maar probeer er zo min mogelijk aan te zitten. Heb het ontsmet en betadine met een gaasje erop gedaan. Het lijkt al minder vurig.

Ik heb nog wel fucidin thuis van toen mijn zoontje krentenbaard had. Als het niet beter word ga ik dat vanaf morgen wel gebruiken.
Sudocreme werkt volgens mij ook goed. Dat verzacht ook!
Ik heb hiervoor daarstraks naar onze kinderarts gebeld (zoontje heeft er ook last van) en je mag er dus juist géén isobetadine aandoen. Dan kun je niet meer zien of er eventueel etter uit moest komen en of het nog rood ziet of niet doordat isobetadine kleurt.

Die raadde ons aan een gewoon simpel ontsmettingsmiddel erop te doen in aard van hydrochloridedinges ofzoiets

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven