ontstoken navel
vrijdag 13 januari 2012 om 22:33
Ik heb toen ik nog een navelpiercing had regelmatig een ontstoken navel gehad. Dan ging ik meestal in een bad met ouderwetse groene badedas, dat weekt lekker. En dan 's nachts dik betadinezalf erop met een gaasje eroverheen. Meestal was het dan met 2 dagen weer weg. O ja, en geen riem om mijn broek... Dat irriteerde namelijk gigantisch.
Nu ik geen navelpiercing meer heb, heb ik heel af en toe nog wel eens last. Dan zit dat oude gaatje 'verstopt' met talg (bah) en dan moet ik dat er echt even uitdrukken. Klinkt een beetje vies, maar misschien speelt dat bij jou ook wel? Volgens mij krijg je niet zomaar een ontstoken navel...
Nu ik geen navelpiercing meer heb, heb ik heel af en toe nog wel eens last. Dan zit dat oude gaatje 'verstopt' met talg (bah) en dan moet ik dat er echt even uitdrukken. Klinkt een beetje vies, maar misschien speelt dat bij jou ook wel? Volgens mij krijg je niet zomaar een ontstoken navel...
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
vrijdag 13 januari 2012 om 22:36
Ik zou er maandag even mee naar de huisarts gaan. Ik had ook een ontstoken navel, en daar heb ik fucidin voor gekregen. Dat is - voor zover ik weet - alleen op doktersrecept te verkrijgen. Het werkte als een tierelier. Als ik nu soms voel dat mijn navel weer 'raar doet', smeer ik er 's ochtends na het douchen een miniem beetje van in mijn goed gedroogde navel, en dan gaat het weer een hele tijd goed.
Hoe kom je aan een ontstoken navel? In mijn geval: wat wildgroei van bindweefsel rond mijn navel (een bobbeltje), en daar zit je dan aan, vele keren per dag, vele dagen per week. En dan zegt je lichaam: je bent irritant. Tja.
Hoe kom je aan een ontstoken navel? In mijn geval: wat wildgroei van bindweefsel rond mijn navel (een bobbeltje), en daar zit je dan aan, vele keren per dag, vele dagen per week. En dan zegt je lichaam: je bent irritant. Tja.
vrijdag 13 januari 2012 om 23:26
zaterdag 14 januari 2012 om 10:32
vrijdag 20 januari 2012 om 23:06
Ik heb hiervoor daarstraks naar onze kinderarts gebeld (zoontje heeft er ook last van) en je mag er dus juist géén isobetadine aandoen. Dan kun je niet meer zien of er eventueel etter uit moest komen en of het nog rood ziet of niet doordat isobetadine kleurt.
Die raadde ons aan een gewoon simpel ontsmettingsmiddel erop te doen in aard van hydrochloridedinges ofzoiets
Die raadde ons aan een gewoon simpel ontsmettingsmiddel erop te doen in aard van hydrochloridedinges ofzoiets