Gezondheid alle pijlers

Ontstoken oog

29-08-2013 16:17 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een ontstoken oog. De helft van mijn oogwit van 1 oog is rood. Het jeukt af en toe en s avonds voelt het een beetje branderig/droog.

Ik heb het nu denk ik zo'n 5 a 6 dagen.

Mijn vraag is, moet ik hiermee naar de huisarts? Ik ga liever niet voor wat onbenulligs naar de huisarts, alleen als het echt nodig is.
Ik zou even langs de huisarts gaan. Krijg je ws een zalfje en is het zo weer over.
Gewoon even een zalfje halen
Gewoon wel doen, ik had het een paar weken geleden ook.

Het was precies 2 dagen voor de vakantie en had ook geen zin tijd om even langs de huisarts te gaan. Heb toen bij de Tuinen druppels gehaald voor geirriteerde ogen.

Maar goed die helpen dus niet want ze waren echt ontstoken, in de ochtend helemaal dicht geplakt.

Een week lopen tobben, en toen uiteindelijk een antibiotica gekregen in Spanje.

Binnen 2 dagen was het weg, had ik het maar eerder gehaald achteraf.
Gewoon geduld hebben.

Heb je zachte lenzen? Deze weggooien, net zoals het bakje waarin ze bewaard worden. Harden lenzen laten reinigen bij de opticien. Ook al je oog make-up (mascara, oogpotloodje, etc) weggooien. Anders blijf je jezelf opnieuw infecteren.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Wat hamerhaai zegt.

Als een rood oog binnen een week niet over is altijd naar de huisarts
Oke, ik kijk vandaag en vannacht nog even af. Als het niet minder is bel ik morgen even naar de huisarts.

Lenzen heb ik niet. Ik gebruik nog wel mascara, dat kan ik dan beter misschien even niet doen.
Ogentroost!!! Soort thee te koop bij de Tuinen, werkt binnen een dag. Watje dompelen in de getrokken thee en dan goed je oog natmaken en naar binnen wrijven, dus richting traanbuis.
mascara ook weggooien als je daar bacterien van je ontsteking aan hebt zitten kan het zo weer komen

Verder heb je maar 2 paar ogen en bij ontstekingen moet je toch echt naar de huisarts, daar zijn ze ten slotte voor toch?
Ik had het laatst ook en ik heb ff de huisarts gebeld, wanneer het binnen een dag of 4 tot 5 niet beter wordt dan kun je echt het beste even naar je huisarts gaan.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
@germa: Daar heb ik niet eens aan gedacht, van die mascara! Maar dat is wel beter dan denk ik, gelukkig was het geen dure mascara

Ik heb vanmorgen de dokter gebeld, om half twaalf kan ik terecht.

Ik heb namelijk niet het idee dat het minder wordt, vanmorgen juist veel meer vastgeplakt vuil aan mn oog. En ik ben bang dat het aan de andere kant ook begint.
Nou, vorige week vrijdag bij de huisarts geweest, hij had het over een virus op mn ogen, vervolgens oogdruppels gehad. Van de week een stuk minder geworden, maar sinds gisteravond/vandaag weer een stukje erger.

Ik wordt er een beetje moe van.. 's avonds ontzettend last van branderige en jeukende ogen.

Wat kan ik het beste doen nu?
Melden bij je huisarts dat het niet over gaat en je door laten verwijzen naar de oogarts.
Ja ik kan idd maar beter weer naar de huisarts bellen..

Ik wacht het weekend nog even af, en als het maandag niet minder is geworden bel ik de huisarts maar weer.

Getsie, ik vind dit niet leuk. Morgen heb ik een fotoshoot en volgende week vrijdag een bruiloft. Kom ik daar aan zonder mascara en met rode ogen Iemand nog tips om er een beetje florissant uit te zien?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven