Gezondheid alle pijlers

ontstoken stuitje!!

20-06-2012 11:04 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al enige maanden last van mijn stuitje. Waarschijnlijk van het fietsen, het zadel heb ik al vervangen. Maar helaas geen verbetering.

Ben bij de osteopaat geweest bij de ha. Heb mijn fiets al 3 maanden niet aangeraakt. Gisteren 5 km gefietst en de pijn was er weer.

Heeft iemand misschien tips zodat ik er een keer vanaf kom. Het is een lastig probleem.
Weet je zeker dat het ontstoken is? Vraag aan de huisarts een verwijskaart voor een foto,dan weet je wat er aan de hand is en kan er gericht iets aan gedaan worden.

Ik weet hoe pijnlijk het kan zijn,ik heb mijn stuitje jaren geleden op 3 plaatsen gebroken.

Sterkte en beterschap.
Wat kan het anders zijn dan ontstoken? Ik ben niet gevallen of zo. Het is begonnen nadat ik meer ben gaan fietsen.
Misschien heb je wel een haarnestcyste. Dat voelt als een ontstoken stuitje.
Haarnestcyste?? Nog nooit van gehoord. Wat is dat?
quote:jelulu schreef op woensdag 20 juni 2012 11:30 Haarnestcyste?? Nog nooit van gehoord. Wat is dat?Heb ff gegoogled, geen haarnestcyste..
Ik heb heb het ook gehad: coxigitis.

Door een hele goede fysio is het redelijk snel genezen, dmv frictie (au!) op die fijne plek en daarnaast moest ik 2mnd op een zwembandachtig ding zitten en niet fietsen.

En toen was ik er ineens na 7mnd pijn lijden helemaal vanaf

Als je een fysio in Breda zoekt dan laat het me maar weten!
Dan heb je problemen met je heup, en het komt meestal bij kinderen voor.

of kan het ook bij volwassenen voorkomen en heb je dan last van je stuitje. Een band om op te zitten helpt bij mij niet. Wel op kussens zitten en het stuitje/ruggenwervel zonder ondersteuning boven de stoel laten hangen. Tja hoe omschrijf ik dat nu
Ik heb twee jaar lang een ontstoken stuitje gehad. Kon ook nergens naar toe zonder een wigkussen. Dat ding is echt zo'n hulp geweest! Een handdoek strak opvouwen en in een U-vorm leggen (met opening achter) hielp ook. Zwemband niet, want dan zat ik nog steeds op m'n stuitje.

Uiteindelijk ben ik per ongeluk er vanaf gekomen door een kuur met doxycicline (die ik eigenlijk voor iets anders had gekregen). Ik heb gehuild van geluk toen het opeens weg was!

Soms zit ik wel eens wat onderuitgezakt tv te kijken en dan voel ik m'n stuitje weer...dan schrik ik altijd zo! Ik hoop echt dat het NOOIT meer terugkomt!

Wat betreft 'anaal fixeren' (au) en 'rectaal terugduwen' (au-au): bij verschuiving zeker proberen, maar als je, zoals ik, de pijn kreeg 'zonder trauma' zou ik zeker even naar de huisarts gaan!
Bij mij is het waarschijnlijk door de bevalling gekomen, pijn kwam pas week erna en daarvoor had ik nooit last. Ik had ook met name opsta-pijn, schijnt er ook meer bij te horen. Tijdens die behandelingen met frictie heb ik ook ontstekingsremmers erbij geslikt, hielp ook goed.
Ben blij met jullie reacties )

Choca, die opsta-pijn heb ik ook. het lijkt op hang-pijn tja hoe moet ik het verwoorden. als ik zeg maar van het zadel of stoel afkom dan hangt mijn ruggrewervel en stuitje en dat doet net zo'n pijn als op het zadel zitten. Die frictie doet de fysio dat?

jujubes: hoe weet ik of het een verschuivings probleem is? waarvoor kreeg je doxycicline?

Kan ik het oplossen met een speciaal zadel?? Ik vind het echt een lastig probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven