Gezondheid alle pijlers

Onzekerheid over onze dochter...wat is er toch aan de hand..

19-10-2009 21:27 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze dochter nu 8 jaar is al een tijd aan het tobben met haar gezondheid.

Begin van het jaar is door de arts die mijn arts waarnam door zwangerschaps verlof een aantal dingen niet serieus genomen.

Onze dochter was moe...intens moe..zag vaal, bloedneuzen, koorts, bobbels in haar nek zo groot bijna als knikkers een hele rij..gewoon eng om te voelen, nachtelijk zweten,zomaar koorts, hoesten zonder aanleiding vooral snachts, geen eetlust..en maar moe moe moe.

Wij naar de dokter..tja..veel kinderen zijn moe..kijk het maar eens aan..goed dat doe je dan.maar het ging maar niet over..en ze bleef maar klagen en wij zagen haar achteruit gaan.

Om bloedonderzoeken gevraagd, alles prima HB..etc.. Wij zeiden is er ook op Pfeifer getest..nee..dus weer prikken...ze vonden niks..wij zeiden en nu is het tijd voor de kinderarts..misschien kunnen zij verder neuzen..de arts was het er niet mee eens...maar na lang zeuren kregen we toch een verwijs brief.

Nou...hele verhaal weer opnieuw verteld...weer bloedtesten...wat bleek ze had een streptococ bacterie gehad..ja ja je leest het goed..wat haar lichaam zelf heeft verwerkt...en daarover heen heeft ze een pfeifer gekregen.

Arm kind...we dachten goed nu weten we wat er is en kan ze rustig herstellen.

Maar ze werd niet fitter..soms leek het erop.

Nu zijn we tot 3 keer toe en de laatste keer was vorige week dinsdag bij de 1e hulp geweest omdat ze vreselijke buikpijn had..elke keer leek het een blinde darm maar bleek het toch niet te zijn.

Ze heeft een echo gekregen van haar buik en daarop was te zien dat haar lymfeklieren opgezwollen zijn.

Er zijn verschillende foto's gemaakt door de radioloog die opgeroepen was van uit thuis en morgen de week erna moeten we terug komen bij de chirurg......

We zitten echt in angst..wat zal ze hebben is het onschuldig en zo te verhelpen of is een ons meisje heel erg ziek.....

Wie o wie herkent dit, heeft hetzelfde meegemaakt...
@ tante juul en iedereen die hier leest.

we kregen geen uitslagen dit was een nacontrole nav vorige week...maar dat was ons zo niet gezegd.

de chirurg heeft ons nu doorgestuurd intern naar de kinderarts.

dus morgen bellen voor een afspraak en dan gaan we verder.

om uit te zoeken wat ons meisje wel of niet heeft!
Ik snap dat je je kut voelt, verschrikkelijk als je niet weet wat er met je kind aan de hand is of gewoon leeft in onzekerheid met betrekking tot je kind. Ik vind het alleen jammer dat je zo hoog van de toren blaast wat betreft Stoeptegel.

Begrijp ik nu goed dat je nog een week moet wachten op uitslagen?
@toffifee Dat mag je jammer vinden.

Ik heb wel wat anders aan mijn hoofd dan me daar druk te moeten maken op het forum en daarom zit ik hier ook niet.

Iedereen mag hier eea van zich afschrijven en als ik dus een reactie krijg dan mag ook ik erop terug reageren.

En daar laat ik het bij!
Prima, je doet maar. Je spreekt je zelf een beetje tegen, maar het interesseert me verder weinig. Ik wens je veel sterkte met je dochter en ik hoop dat het allemaal mee valt.
Sjonge jonge Toffifee...ik kan mij goed voorstellen dat ze 'hoog van de toren blaast' v.w.b. Stoeptegel. Dit is geen gewoon griepje. Het klopt dat kinderen, wanneer ze niet lekker zijn, altijd klagen over buikpijn, maar als moeder weet je echt wel wanneer het serieus is of niet.

Stoeptegel zal het wel niet verkeerd bedoelen, maar als je je zo'n zorgen om je kind maakt, zit je écht niet te wachten op iemand die zegt dat haar dochter ook hartverscheurend kan huilen als ze zich niet lekker voelt. Het lijkt dan of het probleem van Esname's dochter een beetje onderschat wordt...
Hallo Esname

Wat spannend allemaal zeg. Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt en dat je alles uitgezocht wilt hebben, zeer terecht ook. Hoop dat ze snel een oorzaak en vooral de daarbij horende oplossing vinden.

Vraag me persoonlijk wel af wat zo'n weerstand oproept tegen de reactie van ST. Het is niet een aanval, en ook niet zo dat ze je niet serieus neemt! Je kind heeft pijn, da's duidelijk. Dat verzint ze niet, ze stelt zich ook niet aan! Dat is volgens mij ook niet wat ST wil zeggen. Misschien voelde het voor jou wel even zo? Kan me voorstellen dat je je hakken in het zand zet als je het gevoel krijgt dat jij of je de klachten van je kind niet serieus worden genomen. Naar mijn gevoel was dat ook het laatste wat er gebeurde.

Deze pijn en klachten zijn echt! De oorzaak is ook echt. Of deze nou psychisch of lichamelijk of mogelijk iets daartussen in is. Dat is ook niet meteen heel raar of erg. Dan heb je niet meteen een kind wat doodongelukkig is ofzo. Dat kan een uitingsvorm zijn.

Waar ik ook nog aan moest denken. Maar dat zullen artsen ook wel uitzoeken. Is dat ik als kind ook een tijd hele erge buikpijn had. Uiteindelijk bleken dat mijn oren te zijn! En ik had dus echt geen pijn aan mijn oren! Dat schijnt dus vaker voor te komen, dat kinderen ergens pijn aangeven maar dat de oorzaak ergens anders ligt.

Klinkt raar he. Maar goed daar weet een kinderarts waarsch. ook vanalles van.

Heel veel succes en sterkte waar nodig!
Ik snap haar ongerustheid als geen ander. En ervaring heeft mij geleerd ALTIJD dit soort klachten SERIEUS te nemen. Al is het TIEN keer psychosomatisch.

Mijn dochter van toen 9, nu bijna 12, had precies dezelfde klachten. Ze bleek leukemie te hebben.....

Was ook niet meteen in het bloed te zien, wél na een beenmergpunctie.

Ze verdachten haar in eerste instantie ook op Pfeifer, itp, een virusinfectie of weetikveelwat. Bleek het toch maar mooi kanker te zijn.

Bij twijfel zorg je als moeder dat je de onderste steen boven krijgt. Jij kent je kind het beste, dus doe wat je te doen staat.

Lekker boeiend wat wij van viva daarvan vinden!

Ik wil je niet bang maken, maar wel allert en realistisch. Maar volgens mij ben je dat allang!

Sterkte met alles en laat me weten hoe het gaat okee?
Helemaal mee eens. Tuurlijk moet de onderste boven komen!
esname, jij bent ervaringsdeskundige als het om je eigen kind gaat, jij kent haar het beste en ik kan me heel goed voorstellen dat je ongerust bent. Laat je nog weten hoe het met je dochter gaat? Sterkte!:hug:
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Hoi,

Ik zit ook eens mee te denken,en ik lees best aardig wat symptonen die overeenkomen met de ziekte van crohn.

Moeheid,vaal zien,koorts,bloedneuzen,buikpijn.

Kaart het eens aan wie weet?

Sterkte met je dochtertje!
Bedankt allemaal voor jullie reactie's.
Esmee, ik heb zelf crohn en als je er zo ziek van bent met koorts en opgezette lymfeklieren, dan kan je dat meteen zien in het bloed. Je bloedbezinking en CRP is dan verhoogd en vaak heb je bloedarmoede en bloed bij je ontlasting.

Sterkte esname
Hoi Esmee,

Ik krijg er de rillingen van.....

Wat vreselijk zeg die onzekerheid....

Hoop dat jullie snel duidelijkheid krijgen

Sterkte
Esname, geen ervaring, maar ik wil je wel heel veel sterkte wensen. Ik kan me heel goed voorstellen dat je gaat stressen, het is je kind en een ziek kind hebben is vreselijk.

Ik hoop dat ze kunnen uitvinden wat het is.

Wanneer moeten jullie nu weer terugkomen?

Over die opgezette klieren, Stoeptegel ik neem aan dat jij op de klieren in je hals doelt.

Lymfeklieren zorgen ervoor dat alle infecties en ontstekingen door je lichaam worden gezuiverd. Omdat dit in de hals en mond vaak voorkomt (keelpijn, verkouden of bijvoorbeeld een aft), zwellen die vaak op.

Als de lymfeklieren in de buik opgezet zijn (dit zijn trouwens anderen dan die in je lies; lymfeklieren heb je door je hele lichaam), betekent dit in ieder geval dat het lichaam een infectie / ontsteking of iets dergelijks in de buik aan het bevechten is.

Dus hebben we het hier niet over een kind die klaagt over een vage buikpijn!
Esname, met het zoontje van mijn vriendin gaat het nog steeds hetzelfde. Hij is nog steeds vaak ziek en heeft een hele lage weerstand dus om minste geringste heeft hij hoge koorts enzo.

Maar het gaat wel goed. Zeker omdat nu voor de ouders duidelijk is dat het iets onschuldigs is. Het is iets waar in elk geval goed rekening mee gehouden kan worden.

Sterkte!
quote:madamemicmac schreef op 20 oktober 2009 @ 23:05:

Esmee, ik heb zelf crohn en als je er zo ziek van bent met koorts en opgezette lymfeklieren, dan kan je dat meteen zien in het bloed. Je bloedbezinking en CRP is dan verhoogd en vaak heb je bloedarmoede en bloed bij je ontlasting.

Sterkte esname

Ja ik weet het ,m,n schoonzoon heeft crohn.

Maar de symptonen kwamen zo overeen,dacht zelf ook al dat ze dat eigenlijk meteen in het bloed moeten kunnen zien.

Maar bij een ieder loopt het natuurlijk wel heel verschillend.

Jij sterkte met crohn!
quote:esmee43 schreef op 21 oktober 2009 @ 17:49:

[...]

Ja ik weet het ,m,n schoonzoon heeft crohn.

Maar de symptonen kwamen zo overeen,dacht zelf ook al dat ze dat eigenlijk meteen in het bloed moeten kunnen zien.

Maar bij een ieder loopt het natuurlijk wel heel verschillend.

Jij sterkte met crohn!Ook Crohn hoeft niet altijd een verhoogd CRP op te leveren.. ik heb zelf ook Crohn, terwijl ik duidelijk ontstekingen heb is mijn CRP meestal niet verhoogd. Maar idd heb ik wel altijd ijzertekort e.d. Mochten de artsen nog steeds voor een raadsel staan kun je het altijd aankaarten.
Lief dat jullie zo meedenken,

ik zal het allemaal beetje bij beetje opschrijven en dan zullen we zien wat er uit gaat komen bij de kinderarts.

We moeten 4 november komen.

Eerder was er helaas geen plek.
Ik vind wachten tot 4 november best lang, Esname! Ik ben altijd verbaasd dat er dan eerder geen plek is.

Heeft je dochter veel pijn? Zo ja, is het dan nog wel zo lang vol te houden voor haar?

Sterkte met wachten tot de afspraak!

quote:Immaculata schreef op 21 oktober 2009 @ 18:23:

[...]

Ook Crohn hoeft niet altijd een verhoogd CRP op te leveren.. ik heb zelf ook Crohn, terwijl ik duidelijk ontstekingen heb is mijn CRP meestal niet verhoogd. Maar idd heb ik wel altijd ijzertekort e.d. Mochten de artsen nog steeds voor een raadsel staan kun je het altijd aankaarten.Dat zou kunnen, maar haar dochtertjes bloed was helemaal goed. En met crohn zijn er altijd wel wat ontstekingswaarden verhoogd als je een opvlamming hebt of ziek er van bent. Maar je hebt gelijk...ik voel me ook wel eens ziek terwijl m'n bloed slecht is..en m'n bloed is wel eens goed terwijl ik wél een ontsteking heb die opspeelt.
En: is het allemaal meegevallen?
Beste Esname,

Zou jij bij de artsen de aandoening Pulmonale Hypertensie ter sprake willen brengen?

Het is heel zeldzaam, maar n.a.v. je bericht vind ik dat je dat moet vragen.

Op internet is er weinig informatie, maar bespreek het alsjeblieft met een arts.
Hoe gaat het nu met je dochter, Esname?
Beste Esname,

Omdat ik zel CVS/ME heb zit ik ook daaraan te denken.. Vooral omdat ik de klachten herken en er vaak niets gevonden kan worden. En ook omdat het vaak na pfeiffer en andere virusinfecties begint. Natuurlijk hoop ik dat dit bij je dochter niet het geval is. En natuurlijk moet je eerst alles goed laten onderzoeken, voordat je deze conclusie kan trekken.

En dat alles meteen op het psychische wordt geschoven heb ik ook een beetje tabak van. Dit lijkt me heel frustreren wanneer je als moeder weet dat je kind echt ziek is.

veel suc6!

S.
Beste Esname,

hoe is het nu met je dochtertje? Weten jullie al meer?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven