Gezondheid alle pijlers

Oogonderzoek

26-11-2015 10:27 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb binnenkort een oogonderzoek. Ik word hierbij helemaal doorgemeten vanwege scheelzien in de avond (bij langdurig tv kijken). Ik krijg dus van die druppels die je oogspieren lamleggen. Hierdoor wordt de pupil heel groot en zie je een aantal uur 'minder'.

Maar wat is minder? Kan je nog wel op je mobiel kijken of ook niet meer? Kan je nog wel de diepte inschatten tijdens het lopen naar huis?

En doet dit onderzoek pijn? Heeft iemand hier ervaringen mee?

Wat kan je het beste doen om je voor te bereiden?

Aangezien ik er tegenop kijk, hoor ik graag van jullie meer informatie over jullie ervaringen.
quote:Miesje_2015 schreef op 10 december 2015 @ 12:57:

Iedereen bedankt voor de reactie.

Gelukkig was er uiteindelijk niets aan de hand met mn ogen. Je ziet heel even wazig, maar doordat mijn ogen zelf snel kunnen corrigeren heb ik er niet lang last van gehad. Zelfs geen zonnebril nodig gehad. Echt super fijn!

Mijn oma zaliger zei het altijd: "een mens lijdt het meest, van het lijden dat hij vreest".

Probeer voor jezelf heel bewust te overdenken hoe dit nu gegaan is. Realiseer je dat het allerergste aan dit hele traject je eigen angsten waren. Daar moet je dus echt wat mee doen, want mogelijk komt er in de toekomst een moment dat je weer naar een ziekenhuis o.i.d. moet, misschien zelfs wel voor een onderzoek of ingreep die wel vervelend/lastig/eng is. Ik hoop het niet voor je, natuurlijk, maar het is wel realistisch. Heb je al eens met je huisarts gesproken over je angsten?
quote:Miesje_2015 schreef op 10 december 2015 @ 12:57:

Iedereen bedankt voor de reactie.

Gelukkig was er uiteindelijk niets aan de hand met mn ogen. Je ziet heel even wazig, maar doordat mijn ogen zelf snel kunnen corrigeren heb ik er niet lang last van gehad. Zelfs geen zonnebril nodig gehad. Echt super fijn!Is het je nog gelukt om lopend het ziekenhuis uit te gaan? Nee geintje hoor. Fijn dat er niks is, stel je voor dat je een operatie nodig had gehad

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven