Gezondheid alle pijlers

Oogontsteking: wat helpt?

11-07-2019 08:19 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,
Mijn oog is sinds gister rood en dik en het jeukt. Mijn huisarts wil nog niks voorschrijven.... intussen wel heel irritant. Wat helpt?? Zijn er natuurlijke middeltjes die helpen?
Goed schoonhouden en er niet in wrijven. Veel meer kun je niet doen vrees ik.
En vooral op tijd aan de bel trekken als het erger wordt.
Je kunt het schoonmaken met een watje met afgekoeld gekookt water, van buiten naar binnen (richting neus) vegen. En verder wachten tot het overgaat. Niet in pulken.
Oogdouche/badje om mee te spoelen. Bakje na het spoelen goed schoonmaken. Ze hebben oa bij Etos van die hygiënisch per stuk verpakte doekjes die je als een soort kompres op je oog kunt leggen; daarna weggooien. Verder ff geen make-up gebruiken, maar dat had je zelf vast al bedacht.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Wat zei de huisarts over behandelen/schoonhouden toen hij nog geen middeltje willen voorschrijven?

Hou je daar gewoon aan.
https://oogfonds.nl/oogziektes/oogontst ... b7bee258b6
ligt eraan welk deel van je oog.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Schoonhouden en wachten tot het over is. En oppassen dat je je andere oog niet aansteekt, het is nl besmettelijk. Dus niet in je ogen wrijven en vaak je handen wassen.
Als het na twee, drie dagen alleen maar erger wordt ipv minder, weer naar de dokter gaan.
impala wijzigde dit bericht op 11-07-2019 09:16
21.70% gewijzigd
.
impala schreef:
11-07-2019 09:09
Schoonhouden en wachten tot het over is. En oppassen dat je je andere oog niet aansteekt, het is nl besmettelijk. Dus niet in je ogen wrijven en vaak je handen wassen.
Als het na twee dagen alleen maar erger wordt ipv minder, naar de dokter gaan.
Ze is al bij de huisarts geweest. Daar heeft ze vast al te horen gekregen wat ze er aan moet doen.
Lucifer2018 schreef:
11-07-2019 09:11
Ze is al bij de huisarts geweest.
Ja ik had er al een woordje aan toegevoegd :)
Weer terúg naar de dokter dus, als het na een paar dagen steeds erger wordt ipv beter. Of als je slecht gaat zien door dat oog, anders dan doordat het half dicht zit.
impala wijzigde dit bericht op 11-07-2019 09:14
34.71% gewijzigd
.
Gekookt water met babyshampoo. Een week gebruiken. Als het dan niet over is, terug naar de huisarts.
Ik zou zeker geen shampoo gebruiken. Ook geen babyshampoo. Gewoon water, of beter idd gekookt water.
.
Spoelen met kamillethee
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Het is echt niet raar om voor dit soort dingen de assistente even te bellen.
Kan je een oogontsteking van een processierups hebben? Dan terug naar de huisarts en naar een oogarts laten doorsturen.

Anders:
- driemaal daags met een watje met afgekoeld gekookt water je oog reinigen vanaf slaap naar neus.
- borstvoeding erin druppelen (echt waar)
- van je oog afblijven
- vaak je handen wassen
- blijven knipperen
impala schreef:
11-07-2019 09:15
Ik zou zeker geen shampoo gebruiken. Ook geen babyshampoo. Gewoon water, of beter idd gekookt water.
Advies van huisartsen.https://www.oogziekenhuis.nl/overzicht- ... ingen.html
anoniem_114563 wijzigde dit bericht op 11-07-2019 09:25
Reden: Link erbij
20.25% gewijzigd
47084 schreef:
11-07-2019 09:23
Advies van huisartsen.https://www.oogziekenhuis.nl/overzicht- ... ingen.html
Dit gaat over blepharitis, niet over conjunctivitis of een eventuele contactallergie. Op thuisarts.nl kun je informatie vinden. Je kan dit niet zomaar voor elke oogontsteking adviseren, de huisarts weet welke soort ze heeft.
Ik had een wat heftigere oogontsteking en vond het 's nachts als ik niet kon slapen prettig om er een ijsblokje in een theedoek voorzichtig tegenaan te houden. Wel zorgen dat theedoek schoon is en daarna meteen wassen, om te voorkomen dat je je andere oog of bedgenoot aansteekt.
Ik had wel pijn ipv jeuk, dus ik weet niet of het bij jou verlichting biedt.
Djessy schreef:
11-07-2019 09:18
Spoelen met kamillethee
Juist. Dat wilde ik ook gaan zeggen :)
Voor iedereen een groene tuin
Als je er langer last van houdt ook je oogmake-up weggooien en nieuwe kopen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven