Gezondheid alle pijlers

Oorproblemen

31-01-2017 15:01 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve Lezers,

Graag hoor ik ervaringen van mensen met een soortgelijk probleem die ervanaf zijn gekomen.

Ik ervaar een drukkend gevoel op mn oren sinds een week. Ook ervaar ik oorpijn. De ene keer rechts andere keer links. Ik ben verkouden dus ik neem aan dat het slijm of snot is. Ik hoor hierbij een geluid. Het is geen erge pieptoon maar een sluimerend geluid net alsof van een oude beeldbuis die op de 'sneeuw' stand staat.. maar dan zacht. Het is met andere geluiden aanwezig maar op zich te handelen. Nu ben ik heel bang dat dit geluid aanhoudt en dit niet meer weggaat. Zijn er mede standers die ook door evt een verkoudheid een geluid in de oren hebben gehad waarbij het over is gegaan? En zo ja hoelang heeft dit geduurd. Mometeel gebruik ik neusspray en ik denk dat ik vanavond een warme washandje op mijn oren leg zodat de druk wat minder kan worden.
Het was er niet voordat je verkouden werd en je verkoudheid zal overgaan, waarom ben je bang dat dit niet overgaat dan? Het lijkt mij dat er een verband is namelijk.
Wat zegt de huisarts?
Oh dear, how sad, never mind.
yup, ik ziet er nu midden in. Mijn neus is open maar blijkbaar zitten de holtes toch verstopt. Ik gebruik neusspray en neem paracetamol tegen de oorpijn. Dat geluid is heel herkenbaar `s avonds lijkt het zelfs of ik mijn bloed hoor pompen of mijn hartslag ofzo , heel apart en irritant. Ik hoor alles door een dikke laag watten heen.

Gaat vanzelf over, ik gok op een dag of drie

Bij oorpijn zeggen ze dat je als volwassenen na +/- 2 weken nr de dokter moet als het niet vanzelf over gaat.

Vroeger dook ik veel en had ik ook regelmatig oorproblemen, geloof me dat geluid gaat weer over.
Ik heb dit ook regelmatig bij verkoudheid, zou me nog nergens druk om maken
Ik heb dit sinds drie maanden.

Hoor mezelf heel hard,en geluid van buitenaf heel dof.

Buis van Eustachius zit verstopt.

Ik heb scan gehad maar al mijn holtes waren ontstoken.

Maar ik kreeg na een tijdje ook echt groene snot en het bloedde steeds.

Antibiotica en neusdruppels en de ontsteking is denk ik wel weg,maar het gehoorprobleem nog niet.

Ik ben drie weken na deze klachten na huisarts gegaan voor doorverwijzing.

Wat ik je wil aanraden is om een neusdouche aan te schaffen,toen ik die ging gebruiken,ging het beter.

Je hebt er zakjes bij met xiliton voor ( beginnende ) holte- ontsteking of gewoon zout.

Dan kun je misschien veel ellende voorkomen. Ik zal een link zoeken voor je!
https://www.kno-winkel.nl/nl/nasofree-s ... litol.html

O,ja,ik had ook vocht achter oor( drukkende pijn) en kreeg gelijk een buisje( zonder verdoving )

En het suizen waar je het over hebt,gaat weer over hoor.

Ik heb tinnitus aan linkeroor maar toen met de ontstekingen en vocht ineens ook aan andere oor,maar dat is nu weg.
Ja... ik heb het nu. Samen met een heel drukkend gevoel op de tanden en kiezen in mn bovenkaak. Maar al mn holtes zitten verstopt, dus ik denk dat het daarmee te maken heeft. Ben druk aan het spoelen met fysiomer en dat werkt verlichtend. Kan nu weer beetje bukken zonder het gevoel dat mn hoofd uit elkaar bonst. Gelukkig!
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
neusspray komt vaak niet diep genoeg. Spoelen met zout water helpt vaak beter, google maar eens op neti pot.

vraag anders ook eens advies van de huisarts of apotheek. je klinkt wel heel angstig meisje. wat jij beschrijft komt regelmatig voor bij een neusverkoudheid.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Hoe lang heb je dit al? (paar weken: huisarts)

Heb je wel echte neusspray, dus met xylometazoline? (zoutoplossing is niet voldoende)
Heb het vanaf afgelopen vrijdag. Ik weet erg kort maar ik ben hypochonder...Heb inderdaad de xylometazoline.
Piep in oor?

Bij Sjakie was het met vijf dagen over
Ik heb geen piep (gelukkig) maar laten we er maar vanuit gaan dat het snel over gaat.
Ik heb het trouwens eerder noooit gehad bij een verkoudheid. Dat is wel vreemd want ik ben ook wel eens erger verkouden geweest. Herkenbaar?
Toen ik al mijn holtes ontstoken had,had ik het gevoel helemaal niet verkouden te zijn.Dat kwam pas later.

Maar van binnen zat het helemaal vol.
Iemand ervaring met Nasorex neusspray?
Ben je naar huisarts geweest?

En nee,geen ervaring met deze spray.

Maar Heelbangmeisje,volgens mij maakt het niet zo heel veel uit wat andere mensen je vertellen..

Ik denk dat als je idd hypochonder bent, wij je niet gerust kunnen stellen of helpen.

Je blijft dan toch elke keer weer iets nieuws zien of voelen.

Heb je hulp hiervoor?
quote:heelbangmeisje schreef op 01 februari 2017 @ 15:13:

Iemand ervaring met Nasorex neusspray?heb je dat door de huisarts voorgeschreven gekregen?
Ja de spray heb ik door de Ha voorgeschreven gekregen. Hij zegt dat het komt door verkoudheid en dat het waarschijnlijk wel weg moet gaan.
Nog een vraag... ik heb de spray gebruikt en mn oren leken even meer dicht zijn wel weer open maar nu hoor ik een lichte piep in mn andere oor lijkt wel... kan dit?
quote:heelbangmeisje schreef op 01 februari 2017 @ 20:29:

Nog een vraag... ik heb de spray gebruikt en mn oren leken even meer dicht zijn wel weer open maar nu hoor ik een lichte piep in mn andere oor lijkt wel... kan dit?

Nee, dat kan niet. Je oor omtploft binnen nu en morgenochtend.

En nu?
quote:heelbangmeisje schreef op 01 februari 2017 @ 20:29:

Jij merkt dit, dus dan klopt dit toch?

Probeer er niet zo veel over na te denken en laat het los. Vertrouw op de diagnose en behandelplan van je arts. Je arts zal wel aangegeven hebben wanneer de klachten minder moeten worden.

Focus nu op andere leuke dingen en niet op je oren. Je begin aardig hyperchondrisch te klinken.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven