Gezondheid alle pijlers

Oververmoeid??

16-06-2016 20:13 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allen,

Ik zit met het volgende:

Sinds een een aantal maanden heb ik veel last van hoofdpijn. Daarnaast zie ik soms opeens vlekken/draaiende dingen voor mijn ogen (niet icm die hoofdpijn). Ook ben ik een paar keer flauwgevallen en ben ik bij vlagen duizelig/onstabiel in lichaam.

Nu ben ik bij de huisarts geweest. Deze zoekt het in de hoek van overbelasting/oververmoeidheid. Dit is ook niet ondenkbaar aangezien ik 3 jonge kinderen heb (waarvan 1 jonge baby die nog slechte nachten maakt). Daarnaast werk ik ook 3 dagen. Ik ben iemand die altijd doorgaat en vind het niks voor mij om overbelast te zijn.

Heeft iemand hier ervaring mee? Is het logisch om hiervan zo veel klachten te hebben? En nu?
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het nu met je TO?

Goed dat je naar de huisarts bent geweest. Lukt het om wat rust te nemen?Oververmoeidheid kan heel veel vervelende en enge klachten geven. Flauwvallen, angstaanvallen, krachtsverlies, ik weet er alles van, als je bijvoorbeeld googled op overspannenheid of burnout klachten zie je een mega lijst aan klachten. Ik vond het ook moeilijk te bevatten, heb eerst wat zaken laten onderzoeken en toen toch eerst geaccepteerd dat het oververmoeidheid was. Het kan een valkuil zijn om in de medische molen te blijven, dit kost namelijk ook heel veel stress en is vermoeiend. Het is een beetje een afweging, fijn dat je over 1,5 week weer naar de huisarts gaat. Hij neemt je dus serieus dat is prettig lijkt me.

Omdat jezelf al zegt dat je vaak doorgaat, kan het best oververmoeidheid zijn. Twijfel jij hier nog over of heb je intussen nagedacht of het zou kunnen? (Goed bedoelde vraag)

Wat doe jij om te ontspannen?

Heb je trouwens hulp van je man? Kunnen de baby en de kinderen wat vaker naar de oppas?

Stel jij hoge eisen aan jezelf?

Veel succes. Ik hoop dat het gas terug nemen lukt en je minder klachten hebt nu.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven