Gezondheid alle pijlers

Oververmoeid??

16-06-2016 20:13 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allen,

Ik zit met het volgende:

Sinds een een aantal maanden heb ik veel last van hoofdpijn. Daarnaast zie ik soms opeens vlekken/draaiende dingen voor mijn ogen (niet icm die hoofdpijn). Ook ben ik een paar keer flauwgevallen en ben ik bij vlagen duizelig/onstabiel in lichaam.

Nu ben ik bij de huisarts geweest. Deze zoekt het in de hoek van overbelasting/oververmoeidheid. Dit is ook niet ondenkbaar aangezien ik 3 jonge kinderen heb (waarvan 1 jonge baby die nog slechte nachten maakt). Daarnaast werk ik ook 3 dagen. Ik ben iemand die altijd doorgaat en vind het niks voor mij om overbelast te zijn.

Heeft iemand hier ervaring mee? Is het logisch om hiervan zo veel klachten te hebben? En nu?
'Ik ben iemand die altijd doorgaat'

Nee, dan vind ik het ook niets voor jou om oververmoeid te zijn

Rust zoeken dus! Heb je een partner die je kan ontlasten?
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Draaiende dingen zien, dan denk ik aan een aura bij migraine. Komt de hoofdpijn opzetten ná de draaiende vlekken?

Moet zeggen dat ik hoop voor jou dat het geen migraine is! Sterkte
quote:apiejapie schreef op 16 juni 2016 @ 20:16:

Draaiende dingen zien, dan denk ik aan een aura bij migraine. Komt de hoofdpijn opzetten ná de draaiende vlekken?

Moet zeggen dat ik hoop voor jou dat het geen migraine is! SterkteMaar de overige klachten zijn niet typerend voor Migraine, (en diagnoses stellen mag niet).
Ik herken het bij MEZELF als migraine. Je kunt best oververmoeid zijn en kijken of rust brengen verbetering met zich mee brengt. En anders gewoon weer terug naar de huisarts.
En nu? Die vraag heb je denk ik ook aan je huisarts gesteld?

Kan je wat ontlast worden? Kinderen nachtje logeren, partner wat meer doen etc etc?
Ja, herkenbaar. Ik ga ook altijd door, 2 kleine kinderen en altijd iets te doen. Ik ben ook gewoon toe aan vakantie. Omdat m'n vakantie pas over 4 wkn is maak ik nu even pas op de plaats.

Middagje vrij genomen voor mezelf, op tijd naar bed, gezond eten en ik spreek her ook uit, waardoor mensen om me heen een paar dingetjes uit handen hebben genomen. Voor hun misschien een kleine moeite, maar voor mij echt een last van m'n schouders. Dus neem je klachten serieus en dender niet door. Je hebt 3 kleintjes en die hebben niets aan een moeder met een burn-out!
Laten prikken?

Misschien zijn je bloedwaardes niet geheel in orde, kan je je ook naar van voelen.

En als je dit doet: vraag een kopie van de waarden.

Mijn huisarts zei dat mijn bloedwaarden er perfect uit zagen. Heb later toch een kopie gevraagd en ben het zelf gaan nakijken. Bleek dat mijn vitamine d aan het randje van voldoende zaten. Dus slik nu zelf die vitaminen bij.
Dat altijd doorgaan he, dat is echt iets wat je jezelf aandoet. Er valt best structuur aan een leven te brengen een er vallen ook prioriteiten te stellen om te voorkomen dat je te vermoeid raakt. Dat is alleen iets wat je dan zelf moet willen.
Ik herken wat je omschrijft ook als migraine zonder hoofdpijn. Zie dan weinig, duurt een minuut of 20 en daarna ben ik heel moe en vreterig.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Misschien iets minder doorgaan?

Ik lees niets over vader.

Doe jij alles alleen?
Hm. Klinkt vrij fysiek. Het schijnt dat huisartsen vaker fysieke dingen bij vrouwen toeschijven aan psychische oorzaken. Ik zou eerst vragen om ijzertekort/ vitaminetekort / lyme etc etc uit te sluiten, en daarnaast proberen je rust te pakken om te kijken of dat het is.
Ik dacht ook dat mijn klachten kwamen door vermoeidheid met een baby, een peuter en een kleuter en een nieuwe baan. Bleek later toch echt een fysieke oorzaak te hebben. Eerst fysieke oorzaken uitsluiten, is er bloedgeprikt ol vitamines, bloedarmoede, schildklier? Is je bloeddruk goed?
quote:geluksolifantje schreef op 16 juni 2016 @ 20:24:

Laten prikken?

Misschien zijn je bloedwaardes niet geheel in orde, kan je je ook naar van voelen.

En als je dit doet: vraag een kopie van de waarden.

Mijn huisarts zei dat mijn bloedwaarden er perfect uit zagen. Heb later toch een kopie gevraagd en ben het zelf gaan nakijken. Bleek dat mijn vitamine d aan het randje van voldoende zaten. Dus slik nu zelf die vitaminen bij.

Alsof het niets kost allemaal..

Als de HA denkt dat het nodig is om bloed te laten prikken, zegt hij dat heus wel hoor.
Nou, zo'n vertrouwen zou ik niet hebben in huisartsen. Ze hebben het toch regelmatig bij het verkeerde eind. Met die zorgpremies die we tegenwoordig betalen, moet een bloedonderzoekje er toch wel vanaf kunnen. Ik zou echt eerst willen uitsluiten of het niks fysieks is.
quote:SpringDing schreef op 16 juni 2016 @ 21:23:

[...]

Als de HA denkt dat het nodig is om bloed te laten prikken, zegt hij dat heus wel hoor.Oh ja, want geld is belangrijker dan gezondheid Mijn HA heeft die prijzen wel eens opgenoemd, het valt echt enorm mee. Mijn vorige HA schreef alles toe aan psychische oorzaken, terwijl ik gewoon een vet vitaminetekort had. Bloed laten prikken lijkt me dus een heel goed idee. Van een aantal tekorten kun je idd duizelig worden en flauwvallen.
Slik die kikker!

[...]

Als de HA denkt dat het nodig is om bloed te laten prikken, zegt hij dat heus wel hoor.

Wat is er dan zo ontzettend duur volgens jou? De bloedtest? De uitdraai op een A4-tje van mijn bloedwaarden?

En alsof huisartsen heilig zijn. Mijn huisarts zegt dat alles oke is en zelf zie ik dat mijn vitaminen aan de ondergrens zitten, dan lijkt me dat er wel degelijk niet voor niks is geprikt.

Maar nee, laat de vrouw maar doorlopen met hoofdpijn, vlekken voor haar ogen, af en toe flauwvallen, duizelig en een onstabiel lichaam. Daar gaan we geen 100euro tegen aan gooien voor een bloedtest hoor, stel je vóór

[...]

Als ik daar op had gewacht, was mijn zoontje er niet meer.

Niet dat TO levensgevaar loopt, maar bovenstaande klinkt heel verantwoord en wijs, maar zou in teveel gevallen ook oerstom zijn geweest.

Als TO zich zorgen maakt is de weg naar de huisarts geen slechte. En ja, dat is zijn werk. Ook als het voor niets blijkt.
Ik heb dit ook gehad als werkende met 4 kleine kinderen. Flauw gevallen. lichtflitsen, hartkloppingen. Huisarts zei dat ik over mijn grens heen was en mijn lichaam protesteert.
Prima, gaan we met z'n allen lekker in de stoel van de dokter zitten en bloedprikken in plaats van eerst iets simpels als rust nemen proberen.

En maar klagen over de zorgkosten.
quote:geluksolifantje schreef op 16 juni 2016 @ 21:50:

[...]

Wat is er dan zo ontzettend duur volgens jou? De bloedtest? De uitdraai op een A4-tje van mijn bloedwaarden?

En alsof huisartsen heilig zijn. Mijn huisarts zegt dat alles oke is en zelf zie ik dat mijn vitaminen aan de ondergrens zitten, dan lijkt me dat er wel degelijk niet voor niks is geprikt.

Maar nee, laat de vrouw maar doorlopen met hoofdpijn, vlekken voor haar ogen, af en toe flauwvallen, duizelig en een onstabiel lichaam. Daar gaan we geen 100euro tegen aan gooien voor een bloedtest hoor, stel je vóór De ondergrens ís oke, anders lag die grens wel hoger.
Ik zag vandaag een artikel over die vlekken! Zoek t morgen even op
Ik dacht ook dat ik een vitaminetekort had, niet dus. Je kunt ook een vitaminetekort ontwikkelen door psychische problematiek. Veel mensen hebben een vitamine d tekort, het medicijn: meer buiten komen. Daardoor krijg je vanzelf genoeg vitamine d binnen maar ja, mensen zitten allemaal binnen tegenwoordig. En zeker mensen die bv depressief zijn. Ik kom elke dag buiten met mijn honden, ook in de winter. Dat is mijn vitamine d tekort-medicijn: mijn honden. Kan het iedereen aanraden. Nou ja, okee, je hebt al drie kinderen.

Stress veroorzaakt veel problemen, ook lichamelijk. Kan allerlei aandoeningen doen ontwikkelen, kalk in de aderen, hoge bloeddruk. Je kunt erdoor flauwvallen, overgeven, hyperventileren zonder dat je het door hebt. Het medicijn: stress verlagen. Tja, dat moet je toch echt zelf doen, dat kan de dokter niet voor je uitvogelen. Zorg dat er minder hooi op je vork zit. Schakel derden in, ik noem ze hulptroepen, om dingen van je over te nemen. Bijvoorbeeld.

Oververmoeidheid is de oorzaak van vele ongelukken, drama's en rampen. Dus zorg dat je extra rust kunt pakken. Je moet er toch niet aan denken dat je daardoor je kind uit de auto vergeet te halen of dat je rode stoplichten niet meer waarneemt omdat je systeem al een tijd op overbelast staat. Ja, dat kan. Stress is een sluipmoordenaar. Zorg je het de baas blijft. Sterkte!
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
quote:_Olive schreef op 17 juni 2016 @ 04:21:

Ik zag vandaag een artikel over die vlekken! Zoek t morgen even op

To had het al over hoofdpijn, vlekken voor de ogen, hebben veel migrainepatienten last van, vlak voor een aanval. Gevoeligheid voor licht en geluid, hebben migrainepatienten het vaak over. Ik ken iemand met migraine, die altijd erg misselijk ervan werd en moest overgeven bij een aanval. Migraine is vreselijk, ik heb het 1 keer meegemaakt, man wat een horror!

Ik heb oogmigraine, dat is weer wat anders, dan krijg je een soort vlekken voor de ogen, bij mij lijkt het alsof ik door water heen kijk. Dat duurt bij mij een half uur ongeveer. Het begint midden in mijn beeld met een soort gekleurde vlekken die bewegen en die worden steeds groter. Die noem je aura's, geen idee waarom maar er zijn filmpjes op youtube waarop mensen hun oogmigraine uitbeelden, wel grappig om te zien. Op een gegeven moment zie ik helemaal niks meer omdat mijn hele beeld erdoor bedekt wordt.

De eerste keer dat ik dat kreeg, was ik 19 en dacht ik dat ik doodging. Hersenbloeding ofzo, dacht ik. Maar toen bleek, na doorverwijzing naar de oogarts, dat ik last had van oogmigraine, een volledig onschuldig verschijnsel. Ik krijg geen hoofdpijn ervan. Maar die vlekken, zijn dus universeel voor migraine, en zijn daarbij onschuldig.

Maar als je vlekken voor de ogen ziet, altijd naar de huisarts want het kan van alles zijn natuurlijk. Alleen een arts kan je helpen uitzoeken waar ze vandaan komen. Leg goed uit wat je meemaakt, want voor (oog)migraine doorverwezen worden, is meestal niet nodig, dacht ik. Je moet je bloeddruk op laten nemen ed, om uit te sluiten dat het niks anders is, als dat het is.
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
quote:SpringDing schreef op 17 juni 2016 @ 04:09:

[...]

De ondergrens ís oke, anders lag die grens wel hoger.Goed was tussen 80-100 en ik zat op 60. Niet extreem weinig nee, maar misschien toch net hetgeen waardoor ik me vermoeid voel. Ik vond het in ieder geval wel het vermelden waard, mijn huisarts blijkbaar niet. Je weet het niet he. Het lichaam is geen statistiek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven