Gezondheid alle pijlers

Paniekaanval: de dag erna

30-08-2018 17:15 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Gisteren was het weer zover... ik had een paniekaanval
Gelukkig was het al een hele tijd geleden dat ik er eentje heb gehad..

Ik merk bij mezelf dat ik de volgende dag altijd nog heel moe en duizelig ben en ook vrijwel geen eetlust heb. Het is dan heel moeilijk om te gaan werken, vind ik.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben? En hoe gaan jullie hiermee om?
Ik heb ze alleen in de trein, en altijd onverwacht. Gelukkig een Sprinter dus ik kan binnen 5 minuten uitstappen. Dan kom ik even bij in de frisse lucht en pak dan de volgende trein. De rest van de dag ben ik dan wel moe en misselijk.
Vervelend. Wat is bij jou de trigger van een aanval?

Ik vraag dit... Omdat dit bij mij bv vermoeidheid is. Dus dan de dag er na werken, is sowieso niet handig. Omdat ik dan al oververmoeid ben. De aanval is een signaal dat ik uit moet rusten.

Kun jij je de volgende keer misschien 1 dag ziekmelden, vanuit huis werken of een halve dag werken, dat je 's ochtends even een uurtje extra slaap pakt.

Het is belangrijk bij mij, dat ik na een aanval, luister naar mijn lichaam.

Een aanval is een groot signaal dat er iets niet in balans is. Ik ga dan weer dingen doen die mij energie geven of die mijn lijf nodig heeft.

Slaap, warme douche, voetenbad, muziek, bellen met iemand, puzzelen, makkelijk koken, huishouden even de boel laten.

Als je het zo weinig hebt, vind ik dat je net als iemand met migraine bv. Je best een dag ziek kunt melden. En als je het vaak hebt ook natuurlijk. Dan naar de huisarts gaan en de bedrijfsarts.
Wel moe maar niet misselijk. Ik ga eigenlijk altijd door. Probleem is dat ik niet op de juiste woorden kan komen, zwaar adem en Engels praat ....dat laatste is zo bizar maar heb er geen reden voor. Gewoon idioot gedrag.

Ik zeg niet dat dat het doorgaan de juiste weg is overigens. Ik krijg ze maandelijks en val dan 2 kilo af ...

Ik heb wel pilletjes er tegen maar die gebruik ik niet zo vaak. Het is heel vervelend. Sterkte.
https://www.mijnkwartier.nl/online-zelf ... e-burnout/

Ik vind deze test heel handig. Als je in het oranje of rood zit. Moet je erg oppassen.

Je moet altijd iets veranderden aan je leven of je gedrag anders gaan aanvallen niet over.
Gele_Suikerspin schreef:
30-08-2018 18:34
Vervelend. Wat is bij jou de trigger van een aanval?

Ik vraag dit... Omdat dit bij mij bv vermoeidheid is. Dus dan de dag er na werken, is sowieso niet handig. Omdat ik dan al oververmoeid ben. De aanval is een signaal dat ik uit moet rusten.

Kun jij je de volgende keer misschien 1 dag ziekmelden, vanuit huis werken of een halve dag werken, dat je 's ochtends even een uurtje extra slaap pakt.

Het is belangrijk bij mij, dat ik na een aanval, luister naar mijn lichaam.

Een aanval is een groot signaal dat er iets niet in balans is. Ik ga dan weer dingen doen die mij energie geven of die mijn lijf nodig heeft.

Slaap, warme douche, voetenbad, muziek, bellen met iemand, puzzelen, makkelijk koken, huishouden even de boel laten.

Als je het zo weinig hebt, vind ik dat je net als iemand met migraine bv. Je best een dag ziek kunt melden. En als je het vaak hebt ook natuurlijk. Dan naar de huisarts gaan en de bedrijfsarts.
Bij mij is de trigger stress, ik zie dat alleen van te voren niet altijd aankomen. Dat is erg vervelend.
Ik ga dan vaak een stuk lopen en vooral slapen. Slapen helpt bij mij heel erg omdat ik dan niet op mijn ademhaling kan letten en alles ‘vanzelf’ gaat. Ik slaap dan soms wel 12 uur aan een stuk door.

Ik meld mezelf ook een dag ziek maar ik merk dat ik de afleiding van het werk een soort van nodig heb...
gelukkig heb ik er niet meer zoveel last van als vroeger! (Even afkloppen :lol: )
Polsjef schreef:
30-08-2018 18:36
Wel moe maar niet misselijk. Ik ga eigenlijk altijd door. Probleem is dat ik niet op de juiste woorden kan komen, zwaar adem en Engels praat ....dat laatste is zo bizar maar heb er geen reden voor. Gewoon idioot gedrag.

Ik zeg niet dat dat het doorgaan de juiste weg is overigens. Ik krijg ze maandelijks en val dan 2 kilo af ...

Ik heb wel pilletjes er tegen maar die gebruik ik niet zo vaak. Het is heel vervelend. Sterkte.
Ik val inderdaad ook meteen af! De pilletjes neem ik alleen als ik echt niet anders kan, een oxazepammetje. Werkt wel erg goed! Onderdrukt mijn angst om weer een nieuwe te krijgen!
Gele_Suikerspin schreef:
30-08-2018 18:51
https://www.mijnkwartier.nl/online-zelf ... e-burnout/

Ik vind deze test heel handig. Als je in het oranje of rood zit. Moet je erg oppassen.

Je moet altijd iets veranderden aan je leven of je gedrag anders gaan aanvallen niet over.
Thanks! Die ga ik ook eens gebruiken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven