Gezondheid alle pijlers

PCOS... ineens over?

21-11-2013 07:41 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Toen ik vorig jaar augustus stopte met de pil werd ik niet meer ongesteld.. Na een beetje aankijken werd toen in juli 2013 PCOS vastgesteld; door bloedwaardes en tot twee maal toe echo's van mijn eierstokken. Geen twijfel mogelijk. Omdat ik geen directe kinderwens heb (pas over een jaar of 5), vond ik het allemaal niet zo vreselijk, maargoed, altijd vervelend als je lichaam niet 100% functioneert.

En toen werd ik op 13 okt ineens ongesteld! Ook echt goed ongesteld. En gisteren weer, hoera!

Iemand anders bij wie dit zo ineens is gegaan?
Dat heb ik ook wel eens gehad ja. Ineens netjes een paar keer elke maand ongesteld. En daarna zaten er zo weer een aantal maanden tussen waarin er niets gebeurde.

Heel af en toe heb ik wel eens een spontane eisprong, waarvan mijn derde kind kan getuigen

Maar er is geen peil op te trekken. Daarom slik ik ook de pil. Ik heb geen kinderwens meer en ik weet nu in ieder geval wanneer ik maandverband bij me moet hebben.

Het is sowieso verstandig om in ieder geval eens per half jaar je baarmoeder op te schonen.

Maar wie weet blijft het bij jou toch wel regelmatig, er gebeuren vreemdere zaken in de wereld
Toevallig vraag ik me op het moment hetzelfde af. Bij mij is de diagnose nooit officieel gesteld, ik raakte onverwachts toch zwanger terwijl ik in afwachting was van de onderzoeken, maar de gynaecoloog gaf aan dat ik er wel alle verschijnselen van had. Nauwelijks en zeer onregelmatige menstruatie.

Nu wordt zoon bijna 4 en heb ik besloten wel klaar te zijn met de pil en de hormonen die ik hiermee binnenkrijg. Ben ik inmiddels al 2 maanden netjes iedere 4e week ongesteld... Is nog wat vroeg er iets over te zeggen, maar ben ook wel benieuwd hoe dit verder gaat.

Ben meer gaan bewegen het laatste jaar, ook wel wat afgevallen al had ik nooit veel overgewicht. Vraag me af of dat eraan bijgedragen heeft.
Thinkerbell28 na een bevalling kan het zo zijn dat je hormonen als het ware zeg maar "gereset" wordt werd mij verteld door de gynaecoloog. Ik had/heb ook PCOS en ben doormiddel van behandelingen zwanger geworden van onze eerste. Na een jaar gingen we voor een tweede en ik werd keurig elke maand ongesteld. Bij de gyn kwam deze verklaring naar voren. Jammer genoeg uiteindelijk toch behandelingen nodig gehad voor een tweede.

Floortje K ik denk niet dat het zomaar ineens over is, je kan nu net hebben dat je 2x gewoon ongesteld bent geworden. Dat is het hele probleem bij PCOS. Je weet niet wat je lijf doet.
Ik heb het ook gehad; twee jaar lang ontzettend onregelmatig ongesteld (daar zaten vaak maanden tussen) en toen PCOS vastgesteld. We hadden in die tijd nog geen plannen, maar we hadden afgesproken met de gynacoloog dat als we klaar waren voor kinderen, we ons weer zouden melden. Ineens had ik een aantal maanden een regelmatige menstruatie en toen ik me daarna meldde om te gaan starten, wilde de gynacoloog eerst even kijken door middel van echo's of alles goed functioneerde. Zonder medicijnen ben ik bij de tweede cyclus al zwanger geraakt en nu bijna uitgerekend, dus het kan zeker!
Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat dit betekent dat de PCOS over is, maar wel dat het dus ook kan varieren in de tijd.
Afvallen kan inderdaad bijdragen. Maar ik heb ook nooit overgewicht gehad. Het cadeautje is geboren toen zijn broer net een jaar oud was, ik ken het verhaal van het resetten dus ook. Maar na zijn geboorte ben ik nooit meer regelmatig ongesteld geweest, voor het volgende kind moesten we weer de hulp van de gynaecoloog hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven