Gezondheid alle pijlers

Pds topiv

03-03-2012 19:40 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geen idee of hier al een topic over is maar kon het zo snel niet vinden.

Ik ben benieuw hoe anderen met deze kwaal omgaan en misschien goeie tips hebben.

Om te beginnen die vreselijke krampaanvallen, soms zijn ze zo heftig dat het zwart voor mijn ogen word van de pijn, het zweet breekt mij uit en ik word kotsmisselijk. Nadat alles eruit is voel ik me weer goed, maar vind het een vreselijke ervaring. Verder dag in, dag uit opgeblazen, veel last van winderigheid, heel vervelend en gênant. Elke dag wel kramp in mijn buik. Vaak verstopping en diarree, het wisselt elkaar af.

Ik krijg Duspatal retard van de huisarts, gebruik het niet elke dag, alleen als ik heel erg opgeblazen ben. Dat is soms zo erg dat ik het er benauwd van krijg.

Ik merk wel dat het erger word van zuivel, speculaaskruiden, pittig eten en suiker. Ook koolzuur houdende dranken laat ik zoveel mogelijk staan.

Uit eten gaan, voor de meesten hartstikke leuk, voor mij ook weer drama. Ik weet niet hoe het komt maar altijd krijg ik kramp, dan zit ik daar bleek en zwetend. Als ik uit eten ga neem ik dagen van te voren twee keer per dag Duspatal en neem ik norit mee mocht ik alsnog kramp krijgen.

Volgens mij hebben best veel vrouwen hier last van, ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Als je een tijd lang pakjes vrij eet. En je komt ergens eten waar ze bv honig gebruiken ofzo dan proef je meteen t chemische.
quote:missy_acy schreef op 06 maart 2012 @ 09:21:

En t rotte is met etentjes. Ik kies dAn ook bijna altijd vis, zonder saus.Uit eten in goede restaurants Ik was pas ergens voor een etentje en daar had ik het van te voren gevraagd waar het in zat. Ik kreeg toen een blik van 'waarom zou dat hier in het eten zitten? ' . Ook nergens last van gehad. Kost wat (voor m'n baas dan) maar dan heb je ook wat
Ja, dat is t makkelijkste. Helaas kies ik niet altijd het restaurant met familie etentjes.
Ik heb er niet zo'n buikpijn van dat ik flauwval (maar goed, het doet wel zeer natuurlijk). En het is (gelukkig!) nog nooit misgegaan, dat ik de broek vol had in het openbaar. Wel een keertje thuis gebeurd.

Daarnaast ben ik eigenwijs, maar kan ook niet (goed) de gevolgen op langere termijn inschatten. Ik heb nooit opgelet wat voor eten bij mij precies de buikpijnen veroorzaken. Ja, het doet pijn, maar ik wil gewoon niet dingen moeten laten staan.

Ik zou gek worden als ik bijv coeliaki zou krijgen. En ik vind het heel knap dat mensen ermee kunnen leven. En heel vervelend voor ze.
quote:gewoonsuz schreef op 03 maart 2012 @ 20:07:

Ik vind vooral het cosmetische effect verschrikkelijk, die enorm opgezette buik. Hoe vaak heb ik wel niet mensen blij voor me gehad die me wilde feliciteren als ze me een tijdje niet hadden gezien... Ik heb het vergeleken met foto's van de zwangerschap en het lijkt echt op een 5-maanden buik. Heb trouwens mijn hele zwangerschap er geen last van gehad, tot de avond van de bevalling. Toen heb ik alles eruit gegooid gepaard met vreselijke krampen. Achteraf heel erg lekker want kon met een lege maag bevallen Dat lijkt me toch eerder een reactie van het lichaam om je lichaam leeg te maken voor je bevalling dan dat het met PDS te maken heeft. Ik ken nog wel wat vrouwen waarbij alles er voor de bevalling uitkwam en die geen darmproblemen hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven