Gezondheid alle pijlers

Pds

10-05-2017 21:08 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag mezelf af op ik pds heb. Vaak een gevoel of ik 6 maanden zwanger ben...vooral na het eten dat kan uren aanhouden maar ook opeens wegzakken. In de nacht soms 1 plek die irriteert....en gevoelig is....Kan wel naar de wc elke dag....maar toch gevoel dat buik niet leeg is. Soms lijkt het vooral in de rechter helft te blijven hangen. Ook harde stukken in de buik.....zodra het loskomt zijn die stukken weg en is de buik zacht. Soms moet ik movocil ofzo gebruiken om opgeblazen gevoel weg te krijgen dus niet zozeer omdat ik dagen niet naar de wc ben geweest. Soms rommelen me darmen. Het is het 1 of het ander. Als ik me opgeblazen voel dan voel ik me soms enorm moe wat direct weg is zodra het gevoel verdwijnt...herkennen jullie dat? War zijn jullie oplossingen!?
Al bij een arts geweest?
Herkenbaar. Jaren mee rondgelopen toen uiteindelijk naar huisarts, kreeg ook fijne movicolon, maar deed weinig aan de pijn in mn darmen, alleen dat ik nu elke dag zachte poep had. Verschillende onderzoeken gedaan, mbt lactose en gluten, kwam niks uit. Jaren later nog een keer onderzoek voor crohn, dat was het niet. Wel konden ze zien dat ik blijkbaar her en der in mn darmen kleine onstekinkjes heb, konden ze weinig tegen doen.

Pds is een term die je krijgt als ze het niet meer weten.
Herkenbaar. Jaren last van gehad. En nog steeds in periodes dat ik veel stress, rond mn menstruatie of mn eetpatroon drastisch 'verstoord' wordt (kerst, bijvoorbeeld , maar ook uitgebreide etentjes).

Het is veel beter geworden sinds ik ben gestopt met drinken en regelmatig eet. En nooit meer door eet als ik eigenlijk vol zit.

Edit: naar je huisarts gaan lijkt me overigens zinnig! Dat iets herkenbaar is, wil niet zeggen dat het hetzelfde ding is.
Hier ooit ook de diagnose pds gehad. Ik bleek na analyse van mn eetpatroon overgevoelig voor E621. Deze diagnose heeft mijn huisarts overgenomen.

Sinds ik dat vermijd heb ik zelden nog buikpijn tewijl ik eerder afspraken savonds afzei door de pijn en mogelijk acuut naar de wc moeten.

E621 in combinatie met vet eten (chips en oliebollen) of rauwe wortel (gekruide vis en een wortelsalade) was echt een hel. Daarmee waren bevallingsweeen een eitje.
Been there, done that, got the T-shirt.
Lactose uitgesloten?
Kimeja schijnt goed te helpen
Ik heb een ontlastingonderzoek aangevraagd.... Kost je een rip uit je lijf maar dan onderzoeken ze wel alles... benieuwd wat daaruit komt en al getest op bloed in ontlasting dat was er niet. Echo niks bijzonders. Het is gekomen na een galblaas operatie hiervoor had ik vaker een opgeblazen gevoel maar zo erg als nu....

Morgen ook nog langs een internist....

Gebruik nu movicolon en disputal en dan gaat het goed. Weet alleen nooit hoe ik wakker wordt.....het is een beetje zoeken nog met medicatie. Oja ook nog een maagbeschermer.....dat is ook meer voor me keel... Het komt niet helemaal omhoog maar ver genoeg om me keel te irriteren
Ik heb zelf heel,heel erg last van pds.

Echt dood- en doodziek kan ik er van zijn.

Ik was de afgelopen weken weer erg ziek hiervan en ben weer met de pepermuntoliecapsules begonnen.

En dat helpt me veel beter( is ook bewezen) dan de Duspatalin en domperidom etc.

De misselijkheid is nu weer weg en minder buikpijn.
Fodmap dieet als eens geprobeerd? Vooral het opgeblazen gevoel kan hiermee minder worden.
Hallo,heb jarenlang opgeblazen buik gehad op nadruk gehad!

Pds,ziekenhuis onderzoeken,dieten,van alles gekocht wat op de markt is,iris onderzoek,accupunctuur...zo radeloos was ik!
Sorry mijn balkje was vol kon niet zien wat ik typte.

Het werk voor MIJ super! Voordat ik op vivaforum gelyncht word...

Ik eet alleen wit brood als ik die eet anders krabt het mijn darmen
En ik eet 2 X per dag ,om 12 uur en weer een x smiddags .

Opgeblazen buik heb ik voor 99% niet meer,zo lekker plat!!!

Pff viva prutsers!!!
Sorry ik zie alles door elkaar wat ik gepost heb (6)
Volkorenbrood krabt mijn darmen van binnen en daarom witbrood als niet anders kan. Liever groenten en vlees. Van fruit word ik ook opgeblazen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven