Gezondheid alle pijlers

Pil, toch ongesteld?

19-07-2015 22:15 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo forummers

Ik heb een vraagje..

Ik slik nu al 2 maanden de pil door omdat mijn menstruatie erg zwaar is. Nu heb ik vandaag opeens het gevoel dat ik ongesteld ga worden. Buikpijn, pijnlijke borsten en zelfs wat donkere afscheiding wat ik altijd voor de menstruatie heb. Kan ik ongesteld worden ondanks dat ik de pil doorslik?
In de bijsluiter (maar ja die leest bijna niemand) staat dat je grotere kans op spotting krijgt als je de pil langer doorslikt.
Doorbraakbloeding? Slik je hem door of met stopweek? Eerste drie maanden moet je lichaam ook wennen aan de pil.
Ik slik de pil nu een jaar eerst met normale stopweek en heb 2 maanden geleden besloten om m door te slikken. Eerste keer niet ongesteld geworden en nu al de hele dag t gevoel dat t gaat gebeuren
Wat Silver zegt. Als je hem doorslikt hen je kans op een doorbraakbloeding.

En lees die bijsluiter gewoon ff.
Ja hoor. Ik hoefde hem helemaal niet door te slikken, werd gewoon ongesteld.

Probeer anders de mirena. De kans is groot dat je dan nergens last meer van hebt.
Ik vind de term "doorbraakbloeding" zo slecht, waar komt dat toch vandaan?. Alsof alles zich ophoopt in je baarmoeder en dan ineens er uit spat ofzo

Het kan best hoor dat je toch ongesteld word, maar je lichaam moet natuurlijk ook nog wennen aan de pil. Kan zomaar de volgende keer wel uitblijven.
Bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat het handig is om even een stopweek in te lassen.

Iemand tievallig ervaringen met een implanon? Hormoonstaafje in je arm
quote:geordie schreef op 19 juli 2015 @ 22:29:

Ik vind de term "doorbraakbloeding" zo slecht, waar komt dat toch vandaan?. Alsof alles zich ophoopt in je baarmoeder en dan ineens er uit spat ofzo .

Omdat de bloeding dan door de pil heen "breekt" dacht ik altijd?

Maar die van jou is leuker!

Ontopic: ja dat kan!
quote:Doratheexplorer schreef op 19 juli 2015 @ 22:30:

Bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat het handig is om even een stopweek in te lassen.

Iemand tievallig ervaringen met een implanon? Hormoonstaafje in je arm

Implanon is best een slecht idee. Je verliest ze nog wel eens zonder dat je het zelf door hebt. Een spiraaltje is beter.

Ik slik trouwens de pil ook door en ben nu al bijna een jaar niet ongesteld geworden. Eerst wel wat spotting maar dat ging vrij snel over en ben nu nooit meer ongesteld.
Ik slik trouwens de pil ook door en ben nu al bijna een jaar niet ongesteld geworden. Eerst wel wat spotting maar dat ging vrij snel over en ben nu nooit meer ongesteld.[/quote]

Geen last van veel vocht vasthouden of aankomen? Ik op dit moment wel heel erg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven