Gezondheid alle pijlers

pil vraagje

04-12-2012 01:10 8 berichten
ik heb ipv 1 nu 2 stopweken gehouden omdat ik dacht ik

ga stoppen met de pil maar toch wil ik weer beginnen.

vanaf wanneer ben ik nu beschermd dan?

dus vorige week maandag de 26e had ik moeten beginnen en ik

begin vandaag pas weer
Alle reacties Link kopieren
Wat staat er in je bijsluiter? Je begint nu nl weer van voren af aan met slikken.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
als je begint op 1e dag v je cyclus dan meteen betrouwbaar en dag 2-5 van de cyclus na 7 dagen

maar we zitten nu al op de 7e of 8e dag daar staat niks over in
Tje, even een maandje met condoom neuken dan maar
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:marcaro schreef op 04 december 2012 @ 01:17:

als je begint op 1e dag v je cyclus dan meteen betrouwbaar en dag 2-5 van de cyclus na 7 dagen

maar we zitten nu al op de 7e of 8e dag daar staat niks over in

Niks zevende of achtste dag. Een pilbloeding telt namelijk niet als " echte " menstruatie. Met de pil kun je namelijk zelf bepalen wanneer - en of - je een ontrekkingsbloeding wilt krijgen.

Na zeven dagen slikken is je pil pas weer veilig.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Om veilig te zijn moet je normaal gesproken 7 pillen aaneengesloten geslikt hebben. Maar het lijkt met het verstandigst, als je twijfelt, dat je deze vraag even aan de apotheker stelt. Die heeft ervoor doorgeleerd immers.
Condooms, en dan weer beginnen op de dag wanneer je ongesteld wordt.

Pil beschermt overigens niet tegen SOA's. Wat is de reden van stoppen en weer beginnen?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Als je nu weer begint, kun je er na een week (zo'n 7 dagen) toch wel vanuit gaan dat het weer veilig is volgens mij

Ik ben ook ooit opnieuw met de pil begonnen nadat ik +- twee maanden gestopt was (en nog geen normale menstruatie had gehad, en wilde daar ook niet meer op wachten....voor hetzelfde geld zou dat nog een halfjaar duren voor mn cyclus weer op gang zou komen). Heb toen ook advies gevraagd en volgens dokter was het na 14 dagen sowieso veilig maar na 7 dagen kon je er eigenlijk ook al wel vanuit gaan dat je veilig was (dacht ik dat toen gezegd werd).

En anders voor de zekerheid 14 dagen aanhouden (dus ff twee weken met condoom), dan weet je zeker dat je veilig zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven