Poliep baarmoeder
donderdag 13 november 2014 om 23:07
Ik heb hier geen ervaring mee, maar wel gehoord dat het wel meevalt. Je krijgt een plaatselijke verdoving en dan voel je niets. Achteraf wel wat pijn natuurlijk, maar ook dat overleef je wel (verteld een vriendin mij nu net letterlijk).
Succes en sterkte met herstellen
Succes en sterkte met herstellen
If you can dream it, you can do it.
donderdag 13 november 2014 om 23:28
Die ingreep heb ik nooit gehad, maar wel een aantal andere. Mijn ervaring leert fat mensen met een goede ervaring niet vaak de moeite nemen om het op internet te zetten en de mensen met erg slechte ervaringen wel. Dus ik zou niet teveel googelen als ik jou was! Veel veel sterkte &alvast beterschap gewenst!
donderdag 13 november 2014 om 23:40
Bij mij is een myoom weggehaald. Ik kon kiezen voor een ruggeprik, maar heb toch algehele narcose gekozen. Vond het niet zo'n geweldig idee om bij kennis te zijn terwijl ze onderlangs naar binnen zouden wroeten.
Van de operatie geen pijn gehad, wel ben ik nog een paar dagen slap geweest van de narcose en de ingreep.
Is een poliep hetzelfde als een myoom / vleesboom?
Van de operatie geen pijn gehad, wel ben ik nog een paar dagen slap geweest van de narcose en de ingreep.
Is een poliep hetzelfde als een myoom / vleesboom?
vrijdag 14 november 2014 om 11:53
Hoi Lotje,
Ja, bij mij is 2 jaar geleden een poliepje verwijderd, deze was gevonden na een inwendig onderzoek bij dokter. Voor het verwijderen doorgestuurd naar gynaecoloog, was een kleine ingreep. Maar ik vond het wel erg pijnlijk....
De prik om te verdoven is natuurlijk niet aangenaam maar vooral het vastpakken van de poliep en eraf draaien deed veel zeer. Het hechten daarna voelde ik weer niks van, wel veel bloedverlies gehad de eerste dag.
Kortom, ik vond het niet aangenaam en heb toch niet het idee dat ik kleinzerig ben, heb ook nooit last van andere inwendige onderzoeken. Heb ooit een keer een fibroom laten verwijderen op schaamlip en dat vond ik heel wat minder vervelend.
Ja, bij mij is 2 jaar geleden een poliepje verwijderd, deze was gevonden na een inwendig onderzoek bij dokter. Voor het verwijderen doorgestuurd naar gynaecoloog, was een kleine ingreep. Maar ik vond het wel erg pijnlijk....
De prik om te verdoven is natuurlijk niet aangenaam maar vooral het vastpakken van de poliep en eraf draaien deed veel zeer. Het hechten daarna voelde ik weer niks van, wel veel bloedverlies gehad de eerste dag.
Kortom, ik vond het niet aangenaam en heb toch niet het idee dat ik kleinzerig ben, heb ook nooit last van andere inwendige onderzoeken. Heb ooit een keer een fibroom laten verwijderen op schaamlip en dat vond ik heel wat minder vervelend.
zaterdag 29 november 2014 om 17:57
Hoi Lotje,
Gisteren is er bij mij een kleine poliep verwijderd. Het is mij reuze meegevallen (en ik ben best kleinzerig). Ze hebben bij mij de 'shaver' gebruikt (geen verdoving gehad). Alleen op het laatst was het heel even gemeen. Van te voren had ik wel twee tabletten Naproxen genomen. Daarna alleen wat bloedverlies en verder helemaal geen last/pijn meer gehad.
Ik wens je veel succes!
Gisteren is er bij mij een kleine poliep verwijderd. Het is mij reuze meegevallen (en ik ben best kleinzerig). Ze hebben bij mij de 'shaver' gebruikt (geen verdoving gehad). Alleen op het laatst was het heel even gemeen. Van te voren had ik wel twee tabletten Naproxen genomen. Daarna alleen wat bloedverlies en verder helemaal geen last/pijn meer gehad.
Ik wens je veel succes!
zondag 30 november 2014 om 19:56
als het een grote poliep is, of een vleesboom (=wat anders), dan wordt het iha op de operatiekamer gedaan met ruggenprik of narcose. bij een kleine poliep vaak met plaatselijke verdoving.
pijnloos zal het niet zijn. dus een pijnstiller zou ik wel nemen van te voren (2 paracetamol en 2 ibuprofen of een naproxen). als het echt niet gaat mag je er vanuit gaan dat de gynaecoloog de ingreep stopt en dat het alsnog op de OK gebeurt
pijnloos zal het niet zijn. dus een pijnstiller zou ik wel nemen van te voren (2 paracetamol en 2 ibuprofen of een naproxen). als het echt niet gaat mag je er vanuit gaan dat de gynaecoloog de ingreep stopt en dat het alsnog op de OK gebeurt