postramatische dystrofie
woensdag 9 december 2015 om 21:23
Hallo
Bij mij is de aandoening posttraumatische dystrofie vastgesteld,aan mijn hand/pols. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? die mij tips kunnen geven? En het zou leuk zijn als er ook mensen reageren die wel genezen zijn. En hoe lang het geduurd heeft.
Ik heb natuurlijk al op google gekeken, maar daar vind ik vooral mensen die er blijvend letsel aan over gehouden hebben.
Ik ben ook best bang voor wat me te wachten staat.
Ik hoop op reactie, alvast bedankt
Bij mij is de aandoening posttraumatische dystrofie vastgesteld,aan mijn hand/pols. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? die mij tips kunnen geven? En het zou leuk zijn als er ook mensen reageren die wel genezen zijn. En hoe lang het geduurd heeft.
Ik heb natuurlijk al op google gekeken, maar daar vind ik vooral mensen die er blijvend letsel aan over gehouden hebben.
Ik ben ook best bang voor wat me te wachten staat.
Ik hoop op reactie, alvast bedankt
woensdag 9 december 2015 om 21:29
Mijn moeder heeft jaren geleden ook aan haar pols posttraumatische dystrofie opgelopen.
Na vele behandelingen kan ze haar pols en arm nu weer goed gebruiken.
Was jaren heel moeizaam, veel pijn gehad, zalf, injecties, fysio, enz.
Maar nu is het echt beter.
Alleen bij erge koude, of heel veel beweging merkt ze nog wel eens pijn.
Als je goed kijkt zie je een klein verschil in hoe de pols eruit ziet, maar dan moet je t weten.
Ik denk dat veel mensen nu niet merken dat mijn ieder jaren zon kast heeft gehad.
Dus er is hoop!
Na vele behandelingen kan ze haar pols en arm nu weer goed gebruiken.
Was jaren heel moeizaam, veel pijn gehad, zalf, injecties, fysio, enz.
Maar nu is het echt beter.
Alleen bij erge koude, of heel veel beweging merkt ze nog wel eens pijn.
Als je goed kijkt zie je een klein verschil in hoe de pols eruit ziet, maar dan moet je t weten.
Ik denk dat veel mensen nu niet merken dat mijn ieder jaren zon kast heeft gehad.
Dus er is hoop!
woensdag 9 december 2015 om 21:37
woensdag 9 december 2015 om 21:44
Neem contact op met een pijnpoli die multidisciplinair werkt.
Er zijn verschillende behandelingen, deels afhankelijk vd fase waarin je zit. Ik heb het gehad, best fors, maar niet met àlle bijbehorende klachten. Het is niet volledig overgegaan maar dat komt door iets anders, ik kan er prima mee functioneren.
Trauma, hoe klein ook, moet het 50-50 protocol in werking stellen: 50 mg vit c voor 50 dagen. Heb je dat gedaan?
Er zijn verschillende behandelingen, deels afhankelijk vd fase waarin je zit. Ik heb het gehad, best fors, maar niet met àlle bijbehorende klachten. Het is niet volledig overgegaan maar dat komt door iets anders, ik kan er prima mee functioneren.
Trauma, hoe klein ook, moet het 50-50 protocol in werking stellen: 50 mg vit c voor 50 dagen. Heb je dat gedaan?
Je bent zelf een theepot
woensdag 9 december 2015 om 21:55
Ik ben zes weken geleden gevallen en heb hierbij, naast twee mogelijke spierscheuringen ook posttraumatische dystrofie in mijn rechter hand en pols. Ik ben nu onder behandeling bij de xpert clinic en wordt hier gezien door een plastisch chirurg, handtherapeut en ergotherapeut. Om de posttraumatische pijnklachten te laten afnemen slik ik op dit moment nog erg veel pijnstillers, crème ombde doorbloeding te stimulerennen inderdaad vitamine C.
Ik vind het ook spannend hoe de komende periode eruit gaat zien.
Wat ik wel merk is dat het belangrijk is om je hand echt goed te laten onderzoeken en je niet zomaar af te laten wimpelen met de diagnose. Bij mij waren de scheuringen eerst over het hoofd gezien. Veel succes in elk geval!
Ik vind het ook spannend hoe de komende periode eruit gaat zien.
Wat ik wel merk is dat het belangrijk is om je hand echt goed te laten onderzoeken en je niet zomaar af te laten wimpelen met de diagnose. Bij mij waren de scheuringen eerst over het hoofd gezien. Veel succes in elk geval!
woensdag 9 december 2015 om 22:43
Hoe lang loop je er inmiddels mee? En is de diagnose snel gesteld, of heeft dat lang geduurd?
Ik heb dit een paar jaar geleden aan mijn voet gehad, na een operatie en gipsperiode. Een poos mee gelopen (of eigenlijk was lopen precies het probleem... ) maar uiteindelijk volledig genezen. Door te ontlasten, achterlijke hoeveelheden vitamine c en idd ook een crème. Weet niet meer hoe die heette maar stonk enorm naar knoflook...
Wil je hoe dan ook veel sterkte wensen. Ik weet hoe ongelofelijk veel pijn je ervan kan hebben en hoe wanhopig je je kan voelen.
En niet te veel Googleen, word je niet blij van!
Ik heb dit een paar jaar geleden aan mijn voet gehad, na een operatie en gipsperiode. Een poos mee gelopen (of eigenlijk was lopen precies het probleem... ) maar uiteindelijk volledig genezen. Door te ontlasten, achterlijke hoeveelheden vitamine c en idd ook een crème. Weet niet meer hoe die heette maar stonk enorm naar knoflook...
Wil je hoe dan ook veel sterkte wensen. Ik weet hoe ongelofelijk veel pijn je ervan kan hebben en hoe wanhopig je je kan voelen.
En niet te veel Googleen, word je niet blij van!
donderdag 10 december 2015 om 06:14
Ernstige pijnlijke spieren, gewrichten of ledematen na een fysiek traumatische ervaring wordt dystrofie genoemd. Daarbij kan de pijn in eerste instantie zeer overheersend zijn, waarbij de overlast met de tijd verergert. De pijnlijke klachten zullen in negen van de tien gevallen pas na enkele maanden minder worden. Wat houdt Sudeck Dystrofie in, wat zijn de fasen en wat zijn de gevolgen ervan?
donderdag 10 december 2015 om 11:21
Eind augustus heb ik mijn ellepijp gebroken, daarvoor heb ik zes weken gips gehad, van m'n schouder tot m'n vinger toppen.
daarna 4weken een braece toen weer een braece. Het had in principe gelijk na de breuk al geopereerd moeten worden. Maar dit heeft de arts over het hoofd gezien. (medische misser) als gevolg van zolang niet bewegen is mijn hand/pols/arm dik cprs dus. De diagnose is drie week geleden gesteld. Ik hoop op tijd.
daarna 4weken een braece toen weer een braece. Het had in principe gelijk na de breuk al geopereerd moeten worden. Maar dit heeft de arts over het hoofd gezien. (medische misser) als gevolg van zolang niet bewegen is mijn hand/pols/arm dik cprs dus. De diagnose is drie week geleden gesteld. Ik hoop op tijd.
donderdag 10 december 2015 om 11:27
http://www.posttraumatischedystrofie.nl Is de website van de patientenvereniging met veel info
Sometimes a woman has gotta do what a woman has gotta do
donderdag 10 december 2015 om 22:36
Ook hier sinds vier weken diagnose dystrofie gesteld. Nu al vier weken dmso gesmeerd op hand en pols/arm. Helaas nog veel pijn en zwelling met alle kwalen die erbij horen. Gisteren op opname lijst gezet voor infuus therapie.
Dit alles ok als gevolg van medische misser. Van juni tot oktober in gips en brace gezeten en tussendoor ook nog een operatie gehad. Nu wachten op oproep voor ziekenhuis opname van twee weken.
Dit alles ok als gevolg van medische misser. Van juni tot oktober in gips en brace gezeten en tussendoor ook nog een operatie gehad. Nu wachten op oproep voor ziekenhuis opname van twee weken.
Geniet van elke dag
donderdag 10 december 2015 om 23:16
Ik heb er over gesproken met een persoon in ziekenhuis. Hele verhaal uitgelegd, spreekt inmiddels sinds half juni. Ze zeggen idd het niet goed aangepakt te hebben hadden eerder foto's moeten maken op mijn aandringen maar werd steeds afgeketst. Dan hadden ze eerder kunnen zien dat het gipsen geen nut had. Uiteindelijk dus 13 weken gips gehad terwijl ze na drie weken al hadden kunnen zien dat operatie enige mogelijkheid was. Resultaat is nu ook dat mijn duim nooit meer zal kunnen buigen. Maar er komt zoveel bij kijken wil je er werk van maken, maar is in onderlinge behandeling ziekenhuis. Kijken wat ze er mee doen, maar echt rechtzaak weet ik nog niet vergt erg veel waar ik nu echt niet het puf voor heb. Door de pijn slaap ik gemiddeld maar vier uur per nacht dus ik ben op
Geniet van elke dag
donderdag 10 december 2015 om 23:27
Nee in jou situatie begrijp ik dat, ikzelf weet het nog niet ben zelfstandig ondernemer, dus moet het zelf opvangen. Als ik er blijvend letsel aan over hou heb ik denk ik geen keus. En ik zou willen dat ze deze fouten nooit meer maken.
Ik slaap nu iets beter, maar in het begin ook pas om 5 uur s ochtends
Ik ben ook best wel bang voor het feit dat mijn duim ''vast'' gaat zitten/ niet meer word zoals ie was.
wens je wel veel sterkte
Ik slaap nu iets beter, maar in het begin ook pas om 5 uur s ochtends
Ik ben ook best wel bang voor het feit dat mijn duim ''vast'' gaat zitten/ niet meer word zoals ie was.
wens je wel veel sterkte
donderdag 10 december 2015 om 23:31
Mijn duim is dus blijvend vast. Maar weet ik nu pas zeker sinds maandag. Ik wil tijdens mijn opname opnieuw gesprek hebben want nu heb ik dus wel blijvende schade. Eerst gingen ze er nog vanuit dat het nog goed komt met de Fysio en ergo die ik beide twee keer per week moet doen in ziekenhuis.
Geniet van elke dag
vrijdag 11 december 2015 om 20:10
ik weet het nu 3 week. En ga 3 x in de week naar de fysio therapeut. Ik heb wel steeds minder gevoel in mijn vingertop van m n wijs vinger en duim, de huid eromheen verschrompeld ook heel erg. vind het best eng. Komt wel goed zeggen ze, maar ja m,n vertrouwen in de medische mensen in weg. sterkte in het ziekenhuis
zaterdag 12 december 2015 om 13:13
zondag 28 februari 2016 om 23:42
Hoi ik loop er nu bijna 3jr klachten in m'n rechter voet 4 verschillende ziekenhuizen geweest ze konden mij niet helpen ivm dat ze niet weten wat het was medicijne geslikt van A tot Z werken niet ivm lactose allergie injecties gehad ben ook bij de pijn poli geweest niks heeft gwerkt scans gemaakt van mri tot Botswana tot echo 's enal afgelopen vrijdag naar een revalidatie geneeskundige arts geweest in Nijmegen van Sint Maartenskliniek die heeft mij diagnose gesteld op posttraumatische dystrofie
Eindelijk weet ik wat de diagnose is
Nu moet ik opnieuw leren lopen dat mijn voet verzwakt is binne kort aan de de slag hoop dat het werkt dus ik ben er nog eff zoet mee ..
Eindelijk weet ik wat de diagnose is
Nu moet ik opnieuw leren lopen dat mijn voet verzwakt is binne kort aan de de slag hoop dat het werkt dus ik ben er nog eff zoet mee ..