Gezondheid alle pijlers

Prikpil drama....wie had dit ook?

30-10-2013 09:45 22 berichten
Holy cr*p! Ik zit nu sinds drie weken aan de prikpil en even onder ons gezegd; ik denk niet dat een overdosis hormonen iets voor mij is, ik merk aan mezelf dat ik heel depri en agressief wordt soms... Ik! Moi! Iemand die normaal gesproken zo zen is! Ik herken mezelf niet terug. De Dokter zei dat het Indd voor kon komen.

prikpilgebruiksters onder ons; wie had dit ook?! Of andere vorm van humeur schommelingen? Gaat dit nog weg? Is dit maar een tijdelijk verschijnsel ?

Heeeeeelp ;)

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Ik had dit.

Ik was ook tussendoor heel veel ongesteld. VOnd het geen succes. Heb 2x de prikpil gehad en daarna ermee gestopt.

Ook bij mirena spiraal dezelfde soort klachten.

het enige wat voor mij werkt is de gewone ouderwetse pil die ik door kan slikken. Bij een doorbraakbloeding stop ik en dan ben ik geen gezellig mens. Overigens zonder pil ook niet.
Ik werd er chagrijnig, moe en naar van, vreselijke koppijn en hier naast me zit een prachtige dochter van bijna 2. Ik kan dus gerust stellen, het was niks voor mij
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Nee geen enkele klacht. Alleen maar voordelen zoals nooit meer het maandelijkse grapje :D.
Acht maanden chronisch ongesteld en ellendig.

Nooit meer de prikpil voor mij, ik zweer bij Trigynon, een ouderwetse driefasenpil.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:mali30 schreef op 30 oktober 2013 @ 10:01:

Ik werd er chagrijnig, moe en naar van, vreselijke koppijn en hier naast me zit een prachtige dochter van bijna 2. Ik kan dus gerust stellen, het was niks voor mij

Je bent door de prikpil heen zwanger geworden ?

Ja, en ik was al 16 weken zwanger toen ik er achter kwam. Schrok me wezeloos!
quote:mali30 schreef op 30 oktober 2013 @ 10:28:

Ja, en ik was al 16 weken zwanger toen ik er achter kwam. Schrok me wezeloos!Allemensen........ Betaalt de fabrikant nu kostgeld voor je kind ?
Was het maar zo'n feest snoesje! Volgens de huisarts is het niet vreselijk zeldzaam. En na alle schrik zijn we allemaal stapelgek op haar.
Nu ben ik geheel onthoudster

Iedereen in de familie maakt grapjes over mijn enorme vruchtbaarheid
Dat was precies de reden waarom ik nooit aan de prikpil ben gegaan, mijn huisarts raadde dat erg af. (Vervolgens kreeg ik implanon en werd alsnog zwanger ... )
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Dat is een domper dan Suzy, heb je de huisarts bedankt ?
Nooit problemen gehad. Ideaal!
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
Hormonen zijn sowieso niets voor mij, maar de prikpil was een verschrikking!

Voelde me ongeveer net als jij...heeft zo'n 4-5 mnd geduurd.

Even uitzitten en weten wat het met je doet en bewust gevoelens negeren...het is niet anders, sterkte!
Jarenlang met veel plezier (en vooral gemak!) gebruikt en toen ineens giga migraine-aanvallen die pas stopten toen ik overstapte naar een 3-fasen pil.
Zeg maar Spijker.
Ik werd compleet debiel van de prikpil. Huilbuien, agressief, sliep amper meer, zenuwachtig, prikkelbaar, misselijk.

En daarna wilde de arts dat ik er nog eentje probeerde

Nooit meer.
Ik heb alleen ongeveer 1 a 2 weken voor ik hem weer moet een levensgevaarlijk humeurtje

Verder nergens last van, helemaal tevreden.
Ik zag alleen maar voordelen van de prikpil tot ik vorig jaar naar de gewone pil overging.

Mijn libido was totaal verdwenen door de prikpil!

Verder geen verschillen hier tussen prikpil en gewone pil, behalve dat ik nu weer elke maand een bloeding heb en bij de prikpil nooit.
Ik heb overigens 3 jaar de prikpil gehad
Ik heb de drie fase pil en wordt daar ook humeurig van. Heb de prikpil even overwogen, maar nu ik deze reacties lees zie ik er van af.

Ik vind het zo lastig! Een spiraaltje durf ik niet te laten zetten.

Ik lees nog even mee!
Tien jaar gebruikt zonder problemen, maar heb nu (tijdelijk) flinke doorbraakbloedingen. (Komen wrs door het gebruik van de prikpil waardoor mijn baarmoederslijmvlies dun is en snel bloedt.) Nu microgynon 50 erbij.

Als die bloedingen over zijn ben ik weer helemaal happy met de depoprovera!

Edit: nu ik er de slikpil bij neem, heb ik pas last van stemmingswisselingen. (Huilen om niks, haha.) Hopelijk is de slikpil dus maar tijdelijk.
Vind helemaal geweldig, nooit meer anders!

Zo last van bloeden en mega buien, na de prikpil amper nog ongesteld geweest en heb echt geen gerelateerde buien meer.

En ik kan geeneens meer kinderen krijgen

Het is per persoon verschillend, een kan niet tegen de hormonen en de ander is juist gebaat erbij.

Vind nogal een onzinnige discussie. Voor ieder werkt iets anders goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven