Gezondheid alle pijlers

Probleem met afvallen

11-02-2017 21:43 41 berichten
Ik wil heel graag tien kilo afvallen alleen door mijn angst om flauw te vallen lukt het me totaal niet.

Zodra ik me ook maar een beetje leeg voel van binnen of hongergevoel krijg komt bij mij de angst om flauw te vallen direct.

Vroeger is dat een paar keer gebeurd toen ik wel erg op m'n eten lette. Maar toen had ik nog geen kind en sinds ik dat wel heb ben ik dus echt extreem bang dat ik flauw val omdat ik de verantwoordelijkheid heb voor hem ook en daardoor eet ik dus zeg maar echt de hele dag door en voornamelijk koolhydraten dus omdat ik weet dat die zorgen voor een hoge bloedsuiker en ik niet flauw kan vallen.

Koolhydraatarm dieet geprobeerd maar na drie dagen begon ik weer zo te trillen dat ik t niet meer vol hield.

Welk dieet zou bij mij wel helpen of bestaat er iets dat je kunt eten dat niet dik maakt en toch flauwvallen voorkomt?

Wil nu echt van die kilo's af want voel mezelf echt niet goed zo.
quote:Nomad schreef op 12 februari 2017 @ 20:29:

Als je gewoon thuis bent, kun je ook eens experimenteren met nu niet meer eten tot het ontbijt morgen. Gewoon om te zien wat er gebeurt. Ben je wel eens met je klachten van draaierig voelen naar de huisarts geweest om uit te sluiten dat er niks aan de hand is met je?

Ja heb neurologische onderzoeken gehad maar kwam niks uit.. daarom was hun conclusie hyperventilatie.

Maar ben soms bang dat ze iets over t hoofd hebben gezien aangezien ik ook vaak last heb van trillende spieren bij inspannen en pijnlijke spieren bij het sporten alsof ze verzuren. Heb zelfs een verzuurde spier in m'n arm als ik m'n haren föhn voor vijf min.. En al jaren last van m'n onderrug links naast m'n ruggenwervel een specifiek plekje waar ik zenuwpijn in voel ook een soort tintelingen en dat straalt uit naar m'n bovenbeenachterkant die spier en tot in m'n voetspier aan onderkant.

Heb fysio chiropractie en al gehad maar ze geven me geen mri scan omdat ik er al jaren last van heb en ik nog lenig ben en kan sporten ook al heb ik dus last van m'n spieren. Heb wel foto's laten maken van m'n rug en daaruit kwam alleen een lichte scoliose van onderrug wat die zenuwpijn dus misschien veroorzaakt en heb ook lichte platvoeten. Maar of dit ook de draaierigheid kan veroorzaken geen idee soms denk ik wel dat t met mekaar in verband staat omdat het n zenuw is.
Goed dat je die onderzoeken hebt laten doen!

Heb je een standaard menu van dingen en hoeveelheden die je elke dag eet?

Idealiter zou je dit standaard menu stapje voor stapje aanpassen.

Mijn indruk is dat je nu weer probeert om in een keer alles te veranderen. Ik zou het echt stap voor stap aanpakken, precies zoals de ervaringsdeskundige hier in dit topic aangaf.
quote:Nomad schreef op 12 februari 2017 @ 20:45:

Goed dat je die onderzoeken hebt laten doen!

Heb je een standaard menu van dingen en hoeveelheden die je elke dag eet?

Idealiter zou je dit standaard menu stapje voor stapje aanpassen.

Mijn indruk is dat je nu weer probeert om in een keer alles te veranderen. Ik zou het echt stap voor stap aanpakken, precies zoals de ervaringsdeskundige hier in dit topic aangaf.

Nou eigenlijk is mijn ontbijt meestal een bruine boterham of tosti met kaas 30+. Bij de tosti ketchup en een latte machiato een koffie of cappuccino. Tussendoor fruit als appel en sinasappel 2stuks per dag, koekjes met chocola of sultana liga fruitkick, chips, snoepjes, Noodles, cake etc en een stuk of vier cappuccino of warme choco tussendoor over heel de dag.

Lunch meestal vier sneetjes brood met kaas of twee tosti's of 1 tosti met tomatensoep uit pak of blik van Unox, avondeten vaak (5 keer per week) witte pasta spagetthi, penne, macaroni en soms (2 keer per week) zilvervliesrijst of krieltjes met roerbakgroente en rundergehakt of rundertartaar of kipblokjes. De pasta met blikken gepelde tomaat en ui en olijfolie met veel parmezaanse strooikaas erover. En dan nog soms frietjes met frikadel en kroket met curry.

Toetje vaak een bakje Griekse yoghurt met aardbei onderin. Savonds nog toostjes met kaas paturain of chips of chocolade brownies etc.

Denk dat ik rond de 2500 per dag eet wel...
Per ongeluk quote ipv aangepast
Alle reacties Link kopieren
En je hebt geen last van een lage bloeddruk?

Ik wel, ik eet daarom elke dag wat drop, ook neig ik tot een te laag ijzergehalte en slik daarom elke twee dagen ijzertabletjes.

Daardoor voel ik me een stuk steviger, ben ook al heel lang niet meer flauw gevallen, daarvoor wel.
quote:Portishead schreef op 12 februari 2017 @ 21:12:

En je hebt geen last van een lage bloeddruk?

Ik wel, ik eet daarom elke dag wat drop, ook neig ik tot een te laag ijzergehalte en slik daarom elke twee dagen ijzertabletjes.

Daardoor voel ik me een stuk steviger, ben ook al heel lang niet meer flauw gevallen, daarvoor wel.Jawel heb standaard lage bloeddruk idd en hoge hartslag. Ja idd dropjes dan misschien of bouillon wat iemand als tip gaf of nootjes ga ik kopen.
quote:misstwix schreef op 12 februari 2017 @ 21:02:

[...]

Nou eigenlijk is mijn ontbijt meestal een bruine boterham of tosti met kaas 30+. Bij de tosti ketchup en een latte machiato een koffie of cappuccino. Tussendoor fruit als appel en sinasappel 2stuks per dag, koekjes met chocola of sultana liga fruitkick, chips, snoepjes, Noodles, cake etc en een stuk of vier cappuccino of warme choco tussendoor over heel de dag.

Lunch meestal vier sneetjes brood met kaas of twee tosti's of 1 tosti met tomatensoep uit pak of blik van Unox, avondeten vaak (5 keer per week) witte pasta spagetthi, penne, macaroni en soms (2 keer per week) zilvervliesrijst of krieltjes met roerbakgroente en rundergehakt of rundertartaar of kipblokjes. De pasta met blikken gepelde tomaat en ui en olijfolie met veel parmezaanse strooikaas erover. En dan nog soms frietjes met frikadel en kroket met curry.

Toetje vaak een bakje Griekse yoghurt met aardbei onderin. Savonds nog toostjes met kaas paturain of chips of chocolade brownies etc.

Denk dat ik rond de 2500 per dag eet wel...

Waarom witte pasta in plaats van volkoren?

Ik zou ook de parmezaanse kaas schrappen of sterk verminderen.

Wissel cappucino en warme chocomel in voor groene thee en water of anders in ieder geval zwarte koffie. Scheelt al hoop in calorieën.

Dat toetje is zo kant en klaar uit supermarkt vermoed ik. Zou ik omruilen voor gewone Griekse yoghurt en zelf fruit toevoegen. Bijvoorbeeld diepvriesaardbeien (wel eerst ontdooien).

En zou de avondsnack inruilen voor snacktomaatjes, komkommer, wortel etc. Eventueel met hummus of yoghurt dip zoals tzatziki. Heel makkelijk zelf te maken.
Witte pasta omdat ik die lekkerder vind van smaak en gladdere structuur heeft.

Maar vandaag dus volkoren gehad omdat t gezonder is maar vind t gewoon echt minder lekker.

Humus zelf maken? Is die uit de supermarkt ook goed?
Ok, in mijn beleving eet je dus behoorlijk ongezond. Je weet hopelijk zelf ook wel wat er ongeveer mis mee is. Ik denk dat het veel te veel gevraagd is om dit binnen een paar dagen te veranderen. Je geeft zelf ook al aan dat je maar een dag of drie een gezonder dieet volhoudt en dan weer terugvalt in je oude patroon. Wat ik zou doen als ik jou was, is één ding kiezen dat je de komende weken gaan aanpakken. En dan heel consequent daarin zijn. Bijvoorbeeld vanaf nu geen witte rijst/pasta meer eten, maar alleen volkoren. Als je daar aan gewend bent, dan neem je nog een stapje, bijvoorbeeld volkoren brood ipv bruin brood. Daarna kun je bijvoorbeeld de ketchup op je brood vervangen door een plakje tomaat enzovoorts. En ja, misschien is dat even wennen, maar ik vind "vind ik niet lekker" echt een non argument als je te dik en ziek bent (je hoort je niet flauw te voelen als je niet eet... ik eet regelmatig anderhalve dag niet en dat is geen probleem).
quote:misstwix schreef op 12 februari 2017 @ 21:25:

Witte pasta omdat ik die lekkerder vind van smaak en gladdere structuur heeft.

Maar vandaag dus volkoren gehad omdat t gezonder is maar vind t gewoon echt minder lekker.

Humus zelf maken? Is die uit de supermarkt ook goed?

Supermarkt is ook goed, bedoel meer tzatziki zelf maken :-).

Tja, misschien moet je gewoon wennen aan de smaak. Je moet iets als je af wil vallen want je eet nu behoorlijk ongezond.
quote:Nomad schreef op 12 februari 2017 @ 21:31:

Ok, in mijn beleving eet je dus behoorlijk ongezond. Je weet hopelijk zelf ook wel wat er ongeveer mis mee is. Ik denk dat het veel te veel gevraagd is om dit binnen een paar dagen te veranderen. Je geeft zelf ook al aan dat je maar een dag of drie een gezonder dieet volhoudt en dan weer terugvalt in je oude patroon. Wat ik zou doen als ik jou was, is één ding kiezen dat je de komende weken gaan aanpakken. En dan heel consequent daarin zijn. Bijvoorbeeld vanaf nu geen witte rijst/pasta meer eten, maar alleen volkoren. Als je daar aan gewend bent, dan neem je nog een stapje, bijvoorbeeld volkoren brood ipv bruin brood. Daarna kun je bijvoorbeeld de ketchup op je brood vervangen door een plakje tomaat enzovoorts. En ja, misschien is dat even wennen, maar ik vind "vind ik niet lekker" echt een non argument als je te dik en ziek bent (je hoort je niet flauw te voelen als je niet eet... ik eet regelmatig anderhalve dag niet en dat is geen probleem).

Ok waarom eet jij regelmatig 1,5 dag totaal niet dan?? Dat is ook niet gezond toch..

En ja ga m'n eten aanpassen nu ik het zo heb genoteerd zie ik pas wat ik verkeerd doe.
quote:misstwix schreef op 12 februari 2017 @ 21:45:

[...]

Ok waarom eet jij regelmatig 1,5 dag totaal niet dan?? Dat is ook niet gezond toch..

En ja ga m'n eten aanpassen nu ik het zo heb genoteerd zie ik pas wat ik verkeerd doe.Af en toe vasten schijnt heel gezond te zijn, daarom doe ik dat. Het helpt ook met vet kwijtraken. En ik kan nu heel makkelijk uren zonder eten. Sommige mensen krijgen een heel slecht humeur als ze niet stipt om 12 uur lunchen bijvoorbeeld. Ik heb daar totaal geen last van.
quote:Nomad schreef op 12 februari 2017 @ 22:43:

[...]

Af en toe vasten schijnt heel gezond te zijn, daarom doe ik dat. Het helpt ook met vet kwijtraken. En ik kan nu heel makkelijk uren zonder eten. Sommige mensen krijgen een heel slecht humeur als ze niet stipt om 12 uur lunchen bijvoorbeeld. Ik heb daar totaal geen last van.

Nou wat is daar dan gezond aan precies kan ik me niet voorstellen.

Denk echt dat ik dan flauw was gevallen durf het echt niet uit te testen zelfs:I
quote:misstwix schreef op 12 februari 2017 @ 23:09:

[...]

Nou wat is daar dan gezond aan precies kan ik me niet voorstellen.

Denk echt dat ik dan flauw was gevallen durf het echt niet uit te testen zelfs:IDat zou ik ook niet proberen op dit moment als ik jou was. Nooit gehoord van vasten? Is tegenwoordig regelmatig in het nieuws. Bijvoorbeeld 5:2 dieet, daar is zelfs een topic over hier op Viva.
quote:misstwix schreef op 12 februari 2017 @ 21:02:

[...]

Denk dat ik rond de 2500 per dag eet wel...Ik lees vooral veel bewerkte producten. Kies meer voor vers (en vol, geen 30+ of light) en maak meer zelf. Ruil je boterhammen en tosti's eens in voor een salade met kikkererwten, tomaatjes, paprika, olijven en feta. Eet een gezonde avondmaaltijd en sla het toetje over. Ik zou sowieso al die tussendoortjes schrappen. Allemaal kant-en-klare meuk en elke keer weer een piek en een dal in je bloedsuikerspiegel. Cappucino en latte macchiato vervangen door zwarte koffie of thee.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie dat het topic over wazig zien na tv-kijken en lezen ook van jou is. Vaak is er wel een verband tussen bepaalde klachten. Bij beide kan een schommelende bloedsuikerspiegel spelen, alsmede bepaalde voedingstekorten, zoals zink.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven