Gezondheid alle pijlers

Problemen met operatiewond

03-07-2012 22:50 65 berichten
Vrijdag werd een cyste verwijderd tussen mijn heiligbeen en staartbeen. Van het weekend nauwelijks last gehad, weinig vocht en weinig pijn. Sinds een paar uur vandaag doet de wond flink pijn (stekende pijn), lijkt die iets open te zijn en verlies ik veel vocht. De afdeling die ik kon bellen voor vragen is inmiddels gesloten, moet tot morgen wachten. Voel me inmiddels flink belabberd.

Enige suggesties? Weet niet of ik hiermee naar spoed kan, ben bang dat ik word teruggestuurd en lopen / vervoer is al zo moeilijk.
naar de spoed bellen
Alle reacties Link kopieren
Ik zou even bellen naar de HAP en overleggen.
En sterkte!
Hoe ziet de wond eruit? En de hechtingen?

En gewoon bellen met de HAP als het er erg onrustig uitziet en het erg zeer doet.

Jeukende pijn en trekkende pijn hoort er wel een beetje bij.
HAP bellen.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Naar het ziekenhuis bellen en door laten verbinden met de dienstdoende van de afdeling waar je was. Dat adviseren we in 'mijn' ziekenhuis tenminste altijd. De standaardnrs van de afdeling ed zijn niet bemand maar er zijn heus wel artsen.
Bellen met de spoed, Fruit.

Dan sturen ze maar iemand langs of je belt een taxi.
Niet op eigen initiatief naar de Spoed gaan, maar eerst bellen met de HAP/of de afdeling als je die te pakken krijgt.
Hoe is je temperatuur? Als die oploopt, moet je zeker naar de HAP of de SEH gaan.

Als je het niet vertrouwt en als het pijn doet, heb je hiervoor al een aantal goede adviezen gekregen. Wees vooral niet te voorzichtig met deskundig advies vragen, daar zijn de verpleegkundigen/ artsen voor hè.....
Bij ons is het overigens niet gebruikelijk omde afdeling te bellen. Wij kunnen door de telefoon niet zien wat er gaande is. Je melden bij de HAP is altijd een goed plan.

De SEH kun je drastisch vinden, maar er zijn mensen die met een schaafwondje al langs komen. Aangezien je een verse ok-wond hebt, is het echt niet raar als je naar de SEH gaat hoor!
Fruit woont in België (toch?), ik weet niet of ze daar het begrip HAP kennen.
dank je voor de tips. ga proberen te bellen met hap wanneer ik kan opstaan om de telefoon te pakken
Nou, dat maakt de keus dan makkelijk
ik woon een paar jaar in nl nu helene, istoch huisartsenpost he?
quote:fru1t3lla schreef op 03 juli 2012 @ 23:08:

ik woon een paar jaar in nl nu helene, istoch huisartsenpost he?

Ja, klopt.

Dan heb ik niet goed gelezen. Amai.
HAP = Huis Artsen Post.
. Ze vragen blijkbaar 25 euro voor een telefonisch consult? Is dit normaal?
Dan hebben ze vast een chique telefoon. Mijn laatste telefonisch consult was volgens mij 17,50.... Maar dat kan ook gewoon tijdens telefonisch spreekuur zijn geweest.
Nog nooit van gehoord. Bedoel je dat je dat zelf moet betalen?
enfin, vriend doet moeilijk over die 25 euro dus hij belt niet voor me. maar hopen dat de pijnstilling gauw werkt zodat ik e=zelf naar de telefoon kan zoeken -.-...
Als het goed is dan betaald je verzekering dit gewoon hoor!
Geen idee of ik het kan laten declareren, vind het nogal wat geld maar maak me zorgen
Is je vriend van de pot gerukt?
Geen tips, maar wel een

Sterkte Fruit!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven