Gezondheid alle pijlers

Problemen met operatiewond

03-07-2012 22:50 65 berichten
Vrijdag werd een cyste verwijderd tussen mijn heiligbeen en staartbeen. Van het weekend nauwelijks last gehad, weinig vocht en weinig pijn. Sinds een paar uur vandaag doet de wond flink pijn (stekende pijn), lijkt die iets open te zijn en verlies ik veel vocht. De afdeling die ik kon bellen voor vragen is inmiddels gesloten, moet tot morgen wachten. Voel me inmiddels flink belabberd.

Enige suggesties? Weet niet of ik hiermee naar spoed kan, ben bang dat ik word teruggestuurd en lopen / vervoer is al zo moeilijk.
Alle reacties Link kopieren
Ja je vriend zal zich knap lullig voelen, maar dat mag ook wel.

Zo zie je maar: vertrouw op je gevoel en wees niet te voorzichtig!

Ik hoop dat je goed opknapt en dat je je snel weer beter voelt.
zullen we doen, dank je wel. heb de indruk dat de ontstekingsbron vlak boven de wond zit onderhuids en het hopelijk zo leeg loopt.
Pff, das mooi klote.
Echt he. Heb 1 uur geslapen, meer lukt niet van de pijn. Hoop dat het betert tegen vrijdag, anders sta ik er weer.
Ja, goed de wond openhouden en troep eruit spoelen. Heb je voldoende spullen meegekregen? Waar spoel je mee?
Ik neem aan met de douche en lauw water....?
quote:qwerttu schreef op 04 juli 2012 @ 00:59:

HAP is voor dingen waar je tijdens kantooruren de huisarts voor belt.

Dat is niet waar. De HAP is voor na 17.00 uur en in het weekend.

TO, balen dat je toch een ontsteking hebt. Beterschap!!
douche kop en schoon water, moet er ook steriele gaas in proppen. lullige is dat het plekje waarvan ik denk dat de ontsteking veroorzaakt zelf niet openligt (misschien wel een kanaal naar de rest van de wond). Dus ik ga gewoon spoelen en het even aanzien tot max vrijdag, had al gebeld en krijg een vrij grote mond terug, heb ik nu even geen zin in.
Fruit, van wie krijg je een grote mond?
Van die van de spoed waar ze me hebben geholpen. Ben zelf netjes gebleven maar goed. Net nog meer pijnstilling genomen, hopelijk kan ik dan wat slapen. Met een beetje geluk trekt die infectie weg en moet ik nietmeer bij mevrouw-grote-mond op visite komen :'). En anders ziet ze me weer, spring ik wel bij haar op haar desk en laat mijn broek zakken zodat ze zelf goede inkijk heeft.
Bedankt trouwens voor de beterschapswensen lieve mensen, doet me deugd :-). Als ik nu zo hebzuchtig mag zijn om te wensen dat ik zaterdag zonder gedoe mijn verjaardag kan vieren zou het mooi zijn
Sterkte!
Topic schop!

Update: heb thuiszorg moeten regelen want ik kan de wond zelf niet uitspoelen, daar is die te nauw voor (moet nu met een katheter gebeuren). Volgende vrijdag op controle. Infectie lijkt weg te zijn dus het zou dan van de hechtingen kunnen komen. Voor de liefhebbers: wond is 2.5cm diep en 3.5cm lang.

Vraagje nu:

Mijn bilspier en been voelt erg stijf aan, dat is eigenlijk de enige pijn die ik heb (op het spoelen en gaas erin proppen na). Enig idee of het zo hoort? Moet wel zeggen dat ik niet zo actief ben omdat ik heel snel vermoeid ben momenteel :(
Geen idee maar beterschap
Dank je wel Zal het morgen maar eens aan de verpleegkundige vragen, deze dames zijn een stuk aardiger dan in het ziekenhuis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven