psoriasis
donderdag 4 mei 2017 om 16:38
donderdag 4 mei 2017 om 16:44
donderdag 4 mei 2017 om 17:51
Mijn vriend heeft het ook. Niet heel erg maar zijn 4 verschillende plekken.
Een zoutwater bad helpt bij hem goed. ( zeezout speciaal voor in bad bij de tuinen vandaan )
Bij hem werd het met zalf van dermatoloog in het begin erger. Maar na 3 maanden begon het te verbeteren ( dit heeft hij er van te voren ook bij vermeld )
Succes
Een zoutwater bad helpt bij hem goed. ( zeezout speciaal voor in bad bij de tuinen vandaan )
Bij hem werd het met zalf van dermatoloog in het begin erger. Maar na 3 maanden begon het te verbeteren ( dit heeft hij er van te voren ook bij vermeld )
Succes
donderdag 4 mei 2017 om 18:28
Wat rot Teske.
Dode zee zout, of zelfs die kant poreuzen om er in te zwemmen.
De visjes die ze in sommige kuuroorden aan het werk zetten eten heel wat dode huidschilfers op. Wellicht een idee ter ontspanning in combi met van die schilfers afkomen.
Lichttherapie langer een kans geven.
Zalven en crèmes uitproberen en langer een kans geven.
Zeker terug naar arts, desnoods second opinieonderzoek.
En heel gestructureerd medicijnen gebruiken en niet overslaan.
Er bestaat helaas gren knopje om in te drukken om er van af te komen. Het is een nare aandoening.
Dode zee zout, of zelfs die kant poreuzen om er in te zwemmen.
De visjes die ze in sommige kuuroorden aan het werk zetten eten heel wat dode huidschilfers op. Wellicht een idee ter ontspanning in combi met van die schilfers afkomen.
Lichttherapie langer een kans geven.
Zalven en crèmes uitproberen en langer een kans geven.
Zeker terug naar arts, desnoods second opinieonderzoek.
En heel gestructureerd medicijnen gebruiken en niet overslaan.
Er bestaat helaas gren knopje om in te drukken om er van af te komen. Het is een nare aandoening.
maandag 15 mei 2017 om 09:01
Terug naar de dermatoloog.
Lichttherapie werkt niet in een keer. Je moet de volledige kuur afmaken (is in totaal 2 of 3 maanden lang 3 a 4x per week). Pas als je dermatoloog zegt dat je mag stoppen met de lichttherapie, er mee stoppen.
Zalven enz:
De dermatoloog schrijft eerst de minst agressieve zalven voor. Werken ze, fijn! Werken ze niet, ga je terug naar je dermatoloog en zal hij een zalf een stap zwaarder voorschrijven enz.
Het is vooral uitproberen (steeds in ieder geval een aantal weken achter elkaar) om uit te vinden wat voor jou werkt.
Verder doen zoute baden voor veel psoriasis patiënten veel goed. Dat kun je thuis proberen na te bootsen met dode zee zout. Als je zout in de winkel gaat kopen, check dan wel of het echt dode zee zout is.
En ga de zon in! Zon doet veel goed.
Zit er zelf al jaren van top tot teen helemaal onder en het is vervelend. Maar ja het is niet anders, dus je hebt er maar mee te dealen. Succes!
Lichttherapie werkt niet in een keer. Je moet de volledige kuur afmaken (is in totaal 2 of 3 maanden lang 3 a 4x per week). Pas als je dermatoloog zegt dat je mag stoppen met de lichttherapie, er mee stoppen.
Zalven enz:
De dermatoloog schrijft eerst de minst agressieve zalven voor. Werken ze, fijn! Werken ze niet, ga je terug naar je dermatoloog en zal hij een zalf een stap zwaarder voorschrijven enz.
Het is vooral uitproberen (steeds in ieder geval een aantal weken achter elkaar) om uit te vinden wat voor jou werkt.
Verder doen zoute baden voor veel psoriasis patiënten veel goed. Dat kun je thuis proberen na te bootsen met dode zee zout. Als je zout in de winkel gaat kopen, check dan wel of het echt dode zee zout is.
En ga de zon in! Zon doet veel goed.
Zit er zelf al jaren van top tot teen helemaal onder en het is vervelend. Maar ja het is niet anders, dus je hebt er maar mee te dealen. Succes!
maandag 22 mei 2017 om 11:17
Ik heb al 5 jaar last van psoriasis. Voornamelijk benen en onderrug en ellebogen. Volledig op de gok Sorion proefverpakking aangevraagd. Echt niet normaal!! Alle na een week rustig en bijna volledig verdwenen. Ik geloof het niet en dacht dat alle reviews onzen waren, maar dit is echt bizar. Google maar eens op Sorion Creme. Gewoon aanvragen en proberen. Je gaat heeeel blij worden!
woensdag 24 mei 2017 om 11:57
Wens hem maar veel succes!
Vond het zelf niet fijn 3 maanden lang 3x per week naar het ziekenhuis te moeten en dan: wachten, uitkleden, 20 seconden in de lichtcabine, aankleden en weer naar huis.
Aan het einde van de 3 maanden stond ik wel 5minuten in de lichtcabine.
Ik heb inmiddels uitgevonden dat voor mij de gewone zon net zo effectief is, als de lichtcabine in het ziekenhuis. Zou nu ook eigenlijk weer een lichtkuur moeten doen, maar ga nu zelf heel regelmatig de zon in, zonder me in te smeren. Heeft bij mij net zoveel effect.