Gezondheid alle pijlers

Psychose

20-08-2017 16:52 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,
Afgelopen dec heb ik een psychose gehad, ze noemden het een 1 malige psychose, op dit moment slik ik 3 druppels Hallo 2mg en ben de hele dag er moe.
Ben niet aan het werk en kom mijn bed heel moeilijk uit ( moeite om de dag te beginnen) loop op dit moment bij de huisarts en psycholoog maar er lijkt geen Schot in de zaak te komen of is dit normaal in dit nog vrij recente stadium.
Ik had vorige zomer nog zo'n geweldige tijd en nu lijkt mijn totale gezin compleet ontwricht!!
Zie het mooie op dit moment niet zo in, is dit normaal?
Kom ik hier ooit nog van af denk ik bij me zelf.
Denk ook geregeld aan mijn trigger, kan ook niet anders het zijn mijn buren.
De psycholoog zegt niet verhuizen maar sterker worden.
Is dat gevaarlijk als je over hen denkt?
Kan geen tv kijken of radio luisteren want mijn emoties zijn erg afgevlakt.
De psychose heeft ongeveer 5 weken geduurd en was zeer beangstigend.
Aangezien ik geen lotgenoten ken alleen mensen in mijn omgeving die psychoses hebben gehad Door drugs waar bij mij geen sprake van is zou ik graag ervaringen van andere mensen willen horen.
Vooral mensen die een positief resultaat hebben gehaald hoor ik graag!!
Mvg flintje
Maar in combinatie met haldol?
Ze denken dat ik in een soort rouw zit wat na een psychose ontstaat en denken dat de AD mij meer prikkels geven.
Hoop het zo
Flintje14 schreef:
05-09-2017 22:14
Maar in combinatie met haldol?
Ze denken dat ik in een soort rouw zit wat na een psychose ontstaat en denken dat de AD mij meer prikkels geven.
Hoop het zo
Zou zo maar kunnen.
Heb je je psycholoog al eens om psycho-educatie voor jou en je man gevraagd? Dat kan enorm helpen bij de verwerking.
Ik heb haldol en Wellbutrin samen geslikt en dat ging prima. Zeker niet vlakker.
MoirenPhae schreef:
05-09-2017 22:16
Zou zo maar kunnen.
Heb je je psycholoog al eens om psycho-educatie voor jou en je man gevraagd? Dat kan enorm helpen bij de verwerking.
Ik heb haldol en Wellbutrin samen geslikt en dat ging prima. Zeker niet vlakker.
Hij heeft het vandaag voornamelijk gehad over gezinstherapie ed maar mijn man trekt er niet hart aan.
Zal het zeker overleggen, alles dat kan helpen is welkom.
Waar worden zulke dingen gegeven is het vanuit het ggz?
Flintje14 schreef:
05-09-2017 22:32
Hij heeft het vandaag voornamelijk gehad over gezinstherapie ed maar mijn man trekt er niet hart aan.
Zal het zeker overleggen, alles dat kan helpen is welkom.
Waar worden zulke dingen gegeven is het vanuit het ggz?
Meestal wel.
Waarom ben je niet bij de ggz onder behandeling?
En toch nog een keer, vraag zelf om een consult met de psychiater.
MoirenPhae schreef:
05-09-2017 22:33
Meestal wel.
Waarom ben je niet bij de ggz onder behandeling?
En toch nog een keer, vraag zelf om een consult met de psychiater.
Het ggz geeft het na de crisissituatie uit handen en vandaar uit ga je een paar haltes verder pakweg zo'n 50 km.
De overdracht duurde veel te lang, de crisisdienst is 12 weken bij ons thuisgekomen ipv de 6 tot 8 weken en de andere instantie liet heeel lang op zich wachten en na 12 weken heb ik alleen een telefoontje gekregen waar ik mij persoonlijke gegevens moest doorgeven en weer wachten.
Dan voel ik me niet echt serieus genomen terwijl het echt brood nodig is. Om ook mijn man iets minder te belasten omdat hij 3 ploegendiensten draait heb ik besloten om bij de plaatselijke psychologe ism de huisarts en psychiater in behandeling te gaan omdat het met de fiets voor mij goed te doen is en de huisarts me in dec ook goed gediagnosticeerd heeft en crisis heeft ingeschakeld.
MoirenPhae schreef:
05-09-2017 22:09
Met AD? Ik word er niet vlak van.
Van 1 AD zelfs emotioneler.
En hoe zit het met je vermoeidheid, en eventueel tv kijken is dat mogenlijk?
Kan totaal de draai niet vinden.
Flintje14 schreef:
06-09-2017 13:13
En hoe zit het met je vermoeidheid, en eventueel tv kijken is dat mogenlijk?
Kan totaal de draai niet vinden.
Met mijn bril op kan ik prima tv kijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven