Gezondheid alle pijlers

Realistische dromen

26-10-2012 17:41 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik ben op zoek naar ervaringen en tips aangaande het volgende:

Ik heb de laatste paar maanden erg realistische dromen. Het gaat om zo'n 2 tot 3 dromen per nacht die ik me bijna altijd herinner. Deze dromen kan ik ook sturen (soort van lucide dromen) en ik ga na een toiletbezoek (zo'n 3 a 4 keer per nacht) ook vaak weer terug naar dezelfde droom. Soms weet ik niet of ik wakker ben of niet, omdat het ook vaak gedachten lijken. Echter, deze gedachten zijn zo vreemd dat ik denk dat het wel dromen moeten zijn.

Het voelt voor mij de laatste tijd alsof ik nog een hele dag 's nachts leef. Logischerwijs ben ik de laatste tijd ook best moe.

Eerder kon ik uitslapen tot 10, 11 uur in het weekend. Nu heb ik geen zin meer om te gaan slapen als ik om een uurtje of 7 naar het toilet moet,dus sta dan maar op.

Voor mijn vriend is het ook erg onrustig, omdat ik veel praat in mijn slaap en ik in en uit bed ga voor mijn toiletbezoekjes.

Voor het vele plassen ben ik al bij de huisarts geweest, maar er was niks te vinden. Nu is er vannacht wat gebeurd wat me een beetje zorgen baart. Ik heb in bed geplast! Ik droomde dat we in de auto zaten en ik ontzettend nodig moest plassen, maar we konden geen parkeerplek vinden. Vriend parkeerde uiteindelijk de auto op de vluchtstrook en ik ging op mijn hurken om te plassen. Dat heb ik dus in bed gedaan! Ik ben ook niet wakjer geworden, vriend maakte me wakker omdat het bed nat was. Best genant!

Nu ben ik zo bang dat dit weer gebeurt, en die dromen ben ik ook wel klaar mee. Soms vergeet ik in het dagelijks leven wat ik wel en niet gedaan of gezegd heb, omdat ik dit in een droom al heb gedaan. Hierdoor heb ik met enige regelmaat miscommunicatie met vrienden, omdat ik denk dat ik iets al verteld heb, maar dat dus in een droom gedaan heb.

Ik heb geen stress in mijn leven, ben erg happy dus daar kan het niet aan liggen. Maar hoe komt dit? Heeft iemand hier ervaring mee? Kan ik dit zelf oplossen of is dit een huisartsbezoekje waardig?

Alvast bedankt!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Jannaj, bedankt voor alle info!
Is er verder niemand die dit ook heeft?
Doeii
anoniem_214283 wijzigde dit bericht op 10-01-2015 15:58
Reden: fouten in het bericht
% gewijzigd
Dit is een heel oud topic!
En ondertussen slaap ik weer heerlijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven