Gezondheid alle pijlers

rescue pastilles van bach

29-03-2011 15:48 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal ,

Ik heb deze week rijexamen en ben echt super zenuwachtig ...ik heb pastilles gekocht van bach .rescue heeft iemand daar ervaring mee?

Of zijn er nog andere tips ?

bedankt alvast ..

groetjes
Als jij er in gelooft, werkt het . Het toverveertje van Dumbo werkte ook....
Je zou ook Valeriaan kunnen gebruiken ipv Bach. Zelf heb ik wel goede ervaringen met de druppels van Bach, voor andere dingen, maar er wordt nogal sceptisch gedaan over deze methode. Volgens mij is van valeriaan meer bekend dat dit echt zou helpen tegen zenuwen. Je kunt het gewoon bij de drogist of zelfs supermarkt kopen.

Succes met afrijden!
Zelf heb ik de druppels gebruikt van Bach tijdens amateur dressuur wedstrijden en examens. Zal zeker dezelfde uitwerking hebben als de pilletjes, maar voor mij zijn ze echt life - savers geweest. Of het nou echt werkt of dat je psychisch een knopje door omzet... nouja, maakt mij niet zozeer uit, voor mij hebben ze geholpen!!

Succes met je examen!
Het is een welbekend placebo effect. Omdat je erin gelooft, werkt het. Maar er zit verder niks in aan werkzame stoffen.

http://www.skepsis.nl/bachbloesemremedies.html

Impatiens bij ongeduld

Bach geloofde in het pythagorische idee dat de geur van bloemen eigenlijk hun ziel is, en dat de genezende krachten van een plant dus in de bloem zitten. Die krachten gaan over in dauwdruppels op de bloem die door de zonnestralen verwarmd worden (Tyler, 1993). Men kan die krachten bemachtigen door de bloemknoppen te plukken vlak voor ze opengaan en voor negen uur 's morgens, en ze in de zon in een glazen kom met water te leggen. Het is belangrijk dat de bloemen op een zo ongerept mogelijke plaats in het wild groeien, en dat ze niet met de hand worden aangeraakt.

Bach werkte twee extractieprocédés tot in detail uit. Voor de zonne-extractie moet de kom half gevuld zijn met plaatselijk bronwater. De kom met bloemen moet drie uur in de felle zon staan en men moet zorgvuldig vermijden dat er een schaduw over valt. Als de bloemblaadjes beginnen te verkleuren, moeten ze uit de kom gevist worden, liefst met een steeltje van dezelfde bloem, en het 'extract' wordt dan gefilterd en overgegoten in een fles van gerookt glas en daarna verdund met een gelijke portie brandewijn om alle chemische reacties te stoppen. Aangezien brandewijn van wijn is gemaakt, dus van Bach Bloesem Remedie nummer 32, kan men daar beter geen andere alcohol voor nemen. Vervolgens wordt het mengsel krachtig geschud gedurende een exact voorgeschreven tijd, variërende tussen 30 en 120 seconden. Dan laat men het geheel 48 uur staan onder een doek.

De populariteit van de Bach Bloesem Remedies is een indicatie voor zowel een verontrustend gebrek aan kritische vermogens als een bereidheid om te geloven in toverkunst in flesjes, hoewel opgemerkt moet worden dat vele gebruikers geen flauw idee hebben wat die remedies eigenlijk zijn en hoe ze bereid worden. Het belangrijkste is echter het effect op de volksgezondheid. De propagandisten voor Bach Bloesem Remedies maken in feite antireclame voor serieuze geneeskunde, terwijl ze tegelijk hun gelovigen wijsmaken dat karaktertrekken en stemmingen in wezen ziektes zijn, en dat die vermeende ziektes medicamenteus behandeld moeten worden.
quote:lempicka schreef op 29 maart 2011 @ 16:12:

Het is een welbekend placebo effect. Omdat je erin gelooft, werkt het. Maar er zit verder niks in aan werkzame stoffen.

http://www.skepsis.nl/bachbloesemremedies.html

Impatiens bij ongeduld

dat karaktertrekken en stemmingen in wezen ziektes zijn, en dat die vermeende ziektes medicamenteus behandeld moeten worden. En dat is natuurlijk klinkklare onzin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven