Rode vlekjes...
woensdag 9 mei 2012 om 14:21
Hallo iedereen!
Sinds een poos (maand(en?) heb ik rode vlekjes op mij buik zitten, sinds een kortere tijd ook op mijn borst en hals. Dit is niet zo pretty en ik wil er graag vanaf. Weet iemand wat het is? Het zijn rode vlekjes, vaak in groepjes, ze vallen niet heel erg op, voornamelijk wanneer ik net uit de douche kom zijn ze heel rood. Soms zitten en schilfertjes omheen en nu heb ik er een paar die op een blaasje lijken/bultvormig zijn.
- Ik douche niet te heet;
- Het komt niet door de droogte, heb het eerst weg geprobeerd te krijgen met bodybutter/lotion/olie;
- De huisarts heeft me creme gegeven tegen schimmel, maar dit werkt niet.
Ik ga overigens binnenkort weer naar de huisarts, maar ik zou graag wat ideeën willen horen
Sinds een poos (maand(en?) heb ik rode vlekjes op mij buik zitten, sinds een kortere tijd ook op mijn borst en hals. Dit is niet zo pretty en ik wil er graag vanaf. Weet iemand wat het is? Het zijn rode vlekjes, vaak in groepjes, ze vallen niet heel erg op, voornamelijk wanneer ik net uit de douche kom zijn ze heel rood. Soms zitten en schilfertjes omheen en nu heb ik er een paar die op een blaasje lijken/bultvormig zijn.
- Ik douche niet te heet;
- Het komt niet door de droogte, heb het eerst weg geprobeerd te krijgen met bodybutter/lotion/olie;
- De huisarts heeft me creme gegeven tegen schimmel, maar dit werkt niet.
Ik ga overigens binnenkort weer naar de huisarts, maar ik zou graag wat ideeën willen horen
woensdag 9 mei 2012 om 14:38
Misschien is je huid gewoon aan het veranderen. Ik merk ook wel veel verschil met een aantal jaar geleden en moet mijn produkten/verzorging daar wel op aanpassen anders krijg ik ook huidklachten. Misschien even een tijdje verzorgingsprodukten proberen zonder al teveel troep erin? Iets van parfumvrij, hypoallergeen of voor een speciale huid ofzo... Er is zveel te krijgen niet normaal...
donderdag 10 mei 2012 om 21:23
Zou best begonnen kunnen zijn met een vlek, het valt niet zo heel erg op, sommige plekken zitten ook op plekken die niet zo in het zicht zitten, zeg maar. En huidgriep... ik ga het opzoeken... En netelroos zou kunnen... de bacterie die het veroorzaakt heb ik al eerder last van gehad op een andere manier... geloof ik.