Gezondheid alle pijlers

Rustgevende middeltjes?

11-06-2012 11:14 17 berichten
Door een vervelende en drukke periode waar ik nu even niet omheen kan, ben ik op dit moment nogal gestresst en voel ik me eigenlijk de laatste dagen constant opgejaagd. Omdat de periode over een week of 4 ten einde is, vind ik het geen reden om voor naar de huisarts te vliegen maar wil ik eigenlijk een huis- tuin- en keukenmiddeltje proberen. Wie heeft er goede tips voor me en ervaringen met bepaalde rustgevers zoals valeriaan?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zeer goede ervaringen met Nervoregin van Pflüger. Kon ik eindelijk ook weer slapen!
Bij de Albert Heijn heb je thee in builtjes. Ik weet het merk niet meer precies, maar je hebt er Tension Tamer en Sleepy Time van. Vooral Sleepy Time werkt als een trein tegen stress, je wordt er prettig ontspannen van. Sterkte!
quote:natonco schreef op 11 juni 2012 @ 11:25:

Bij de Albert Heijn heb je thee in builtjes. Ik weet het merk niet meer precies, maar je hebt er Tension Tamer en Sleepy Time van. Vooral Sleepy Time werkt als een trein tegen stress, je wordt er prettig ontspannen van. Sterkte!Celestial seasons seasonings, sorry
valdispert werkt voor mij heel goed
Het is pas kwijt als je moeder het niet kan vinden.
Valeriaan!
Valeriaan van het Kruidvat werkte voor mij prima. Moet er wel bij zeggen dat ik nooit medicijnen slik verder.
Sleepy time thee van celestial voor het slapen gaan. En rescue remedy van Bach (gewoon in de drogist te koop, 10,-), 3x 4 druppels per dag, superspul!
Dank voor alle tips! Ik zal eens gaan kijken wat alles precies is en wat ik op de kop kan tikken.

Zou ik trouwens bijvoorbeeld valeriaan (etc) naast die thee kunnen gebruiken of loop ik dan zo leip als ik weet niet wat rond?
Ik zie hier veel Valeriaan-slikkers.

Heb je met valeriaan ook dat je steeds meer moet gebruiken voor hetzelfde effect, op den duur?
Ga naar de natuurwinkel en koop een zak gedrooge kamille.

Zet daar dan thee van; 's morgens 1 kopje en 's avonds 1 kopje.

Kamille werkt erg rustgevend.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/alt ... rthee.html
quote:kniene schreef op 11 juni 2012 @ 11:41:

Sleepy time thee van celestial voor het slapen gaan. En rescue remedy van Bach (gewoon in de drogist te koop, 10,-), 3x 4 druppels per dag, superspul!

ja daar hoor ik ook veel over.

Maar is dat nou perse tegen stress of ook tegen andere dingen? (voor betere concentratie, tegen somberheid etc, of zijn daar weer andere druppels voor?)
Valeriaantabletten van het kruidvat. Helpen goed. Heb ik weleens geslikt in stressperiodes tijdens studie en privé.

Geen idee of je steeds meer nodig hebt, ik heb het nooit echt lang gebruikt. Gewoon een weekje ofzo.

Die sleepy time thee werkt ook goed en nachtrust (oid) van piramide nog beter. Die vind ik alleen minder lekker. Maar na 1 kop van die piramide thee 's avonds moet ik echt na 10 min naar bed, dan vallen m'n ogen gewoon dicht.

Die thee gebruik ik dus ook alleen 's avonds voor het slapen gaan om m'n rust te vinden. Geen idee wat het overdag met je doet
Valeriaan word je idd "immuun" tegen en zelfs niet na heel erg lange tijd, heeft bij mij totaal geen effect meer.. Om lekker te slapen: stilnoct, licht en niet verslavend...
zit er in die Sleepy Time geen valeriaan? In de Goede Nachtrustthee van Zonnatura wel. Die werkt ook, maar Sleepy Time nog beter volgens mij. Die van Piramide ken ik niet, maar dat moet dan idd helemaal een knockdown zijn.
.
Elke dag een flinke wandeling maken.
Elke dag bewegen idd en voor het naar bed gaan een kop of twee kamillethee. Werkt als een tierelier!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven