Gezondheid alle pijlers

Sauna en hoofdpijn

04-12-2009 10:15 38 berichten
...
Alle reacties Link kopieren
Drink je wel genoeg water tussendoor?
Inderdaad, dat mis ik in je verhaal. Water water water!
...
Leg het eens voor aan de sauna-medewerkers.
Mmmm, heb je die liter alleen in de sauna gedronken of is dat over de hele dag verspreid? In het laatste geval meer drinken, misschien in het eerste geval ook
Google eens op "sauna hoofdpijn forum"

(Niet de Viva zoekfunctie, maar Google)
...
Ook vóór de sauna genoeg drinken.
Misschien juist in het stoombad gaan?

Ik heb zelf erg snel hoofdpijn, maar vind het stoombad heerlijk.

In de sauna krijg ik juist sneller hoofdpijn.

Ik hoop dat het overgaat, van de sauna moet je inderdaad lekker kunnen genieten!
Hier ook een hoofdpijner. Ik ben nog nooit in een sauna geweest, maar wat mij voor de hand ligt is dat je gewoon hoofdpijn van de warmte krijgt?
Korenwolf, heb je een vrij hoge bloeddruk? Die kan in de sauna tot hoofdpijn leiden.
...
...
...
Ja, vreemd genoeg!

Ik had het ook niet verwacht, maar merk het elke keer weer.

In die droge warmte krijg ik snel hoofdpijn..

Edit: misschien komt dat omdat het stoombad weliswaar heet aanvoelt, maar het vaak veel minder warm is dan de sauna?
Misschien zijn de 'electrolytendrankjes' of sportdranken die te koop zijn in de suana's nog een oplossing? Het kan zijn dat je hoofdpijn krijgt doordat je stoffen uitzweet (natrium, chloor, kalium, magnesium) die je met gewoon water niet aan kunt vullen.
De tip van veel drinken en ook het sportdrankje zijn goede tips lijkt mij.

Zelf zou ik ook de opgieting laten. Zelf krijg ik daar ook hoofdpijn van ondanks goed afkoelen etc. Je lichaam krijgt dan in 1 klap zoveel warmte te verduren.. kan me voorstellen dat dat niet bevorderlijk is (voor mensen die snel last hebben van hoofdpijn dan he?). Je kan het allicht proberen een keer over te slaan.
...
Douche je wel lang genoeg koud af? Of even in het dompelbad?

(Ben niet zo gek op die lading ijswater, maar als ik het niet doe krijg ik gegarandeerd hoofdpijn!)
Klint gek, maar mss helpt het om een preventief paracetamolletje te nemen? Kan weinig kwaad.
Hier ook regelmatig hoofdpijn gehad na saunabezoek. Nu bijna nooit meer.

Wat ik doe is van te voren goed drinken en eten (niet dat je bomvol zit, maar zeker niet op lege maag). Tussendoor goed drinken. Rustig beginnen. Heel goed naar mijn lijf luisteren of ik het niet te warm heb en dan dus ook er uit, ook al is dat al na 5 minuten.

En hoofd echt goed afkoelen, hoofd onder de koude douche.
..
...
Ik krijg juist pijn in mijn hoofd als ik m'n hoofd onder de koude straal hou (dompelbad vind ik nix, brrr!). Het lekkerste vind ik het om even buiten te wandelen of te liggen om af te koelen, en vlak voor je het echt koud gaat krijgen de koude douche te nemen. Of nog lekkerder: de nevel. Jammer dat ze die niet in alle sauna's hebben...

Daarna of een voetenbadje (tintelt zo lekker), of even rust met een drankje erbij.

Hoop voor je dat je hoofdpijnvrij kunt blijven in de sauna, het zou anders van wat een ontspannen dag hoort te zijn iets vervelends maken. En daar is de sauna toch net iets te lekker voor, niet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven