Gezondheid alle pijlers

Schildklier nodus

21-06-2016 21:01 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Bij mij is een kleine schildklier nodus vastgesteld van 7 mm. Heeft iemand hier ervaring mee? Zo ja heb je hier echt last van?
Ervaring heb ik, last ook maar bij mij gaat het om iets meer dan 7 mm.

Heb je klachten? En is je schildklierfunctie nagekeken?

Bij mij ontstonden de klachten pas bij +/- 3 cm. Maar kan me voorstellen dat dit bij iedereen anders is.
Ik had er eentje van 3cm en die begon na verloop van tijd steeds meer te drukken op mijn hals en luchtpijp, gordel in de auto zat in de weg en hoge kleding kon niet meer. Was wel ongeveer 2 jaar na vaststellen dus duurde best lang voordat het vervelend werd. Buiten dat geen last van gehad. Uiteindelijk weg laten halen.
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
quote:bummer schreef op 21 juni 2016 @ 21:25:

Ervaring heb ik, last ook maar bij mij gaat het om iets meer dan 7 mm.

Heb je klachten? En is je schildklierfunctie nagekeken?

Bij mij ontstonden de klachten pas bij +/- 3 cm. Maar kan me voorstellen dat dit bij iedereen anders is.

Nee nog geen klachten.. Maar ze kunnen groeien dus?

Dacht dat ze soms ook injectie met alcohol deden zodat de nodus oplost ahw.
quote:karen28 schreef op 21 juni 2016 @ 21:25:

Ik had er eentje van 3cm en die begon na verloop van tijd steeds meer te drukken op mijn hals en luchtpijp, gordel in de auto zat in de weg en hoge kleding kon niet meer. Was wel ongeveer 2 jaar na vaststellen dus duurde best lang voordat het vervelend werd. Buiten dat geen last van gehad. Uiteindelijk weg laten halen.Hmm dat lijkt me niet prettig! Hoe is het nu na de operatie? Want je halve schildklier wordt weggehaald toch?
Ik merk dat ik nog wel eens last van het drukkend gevoel kan hebben, alsof het allemaal wat strak zit. Maar kan ook zijn dat ik moet wennen of ze te strak gehecht hebben ;) ben verder wel blij dat ik het gedaan heb want begon bij mij wel echt vervelend te worden. Geen idee of hij groeit, denk het haast wel. Die van mij viel ineens op en toen was hij al zo groot. Maar hij zal vast klein zijn geweest. Ik had mazzel dat hij precies in het midden zat, dus schildklier en functie volledig behouden.
quote:marla862 schreef op 21 juni 2016 @ 21:27:

[...]

Nee nog geen klachten.. Maar ze kunnen groeien dus?

Dacht dat ze soms ook injectie met alcohol deden zodat de nodus oplost ahw.

Groeien kunnen ze zeker! Bij mij valt het andere zelfs op! De eerste keer dat ik iets voelde dacht ik dat het een opgezette klier was (verkouden) en inmiddels is het net een adamsappel ????.

Er is toen wel een punctie gedaan om iets kwaadaardigs uit te sluiten.

Naar oplossingen hebben we toen niet gekeken omdat ik panisch ben voor operaties ????
quote:karen28 schreef op 21 juni 2016 @ 21:25:

Ik had er eentje van 3cm en die begon na verloop van tijd steeds meer te drukken op mijn hals en luchtpijp, gordel in de auto zat in de weg en hoge kleding kon niet meer. Was wel ongeveer 2 jaar na vaststellen dus duurde best lang voordat het vervelend werd. Buiten dat geen last van gehad. Uiteindelijk weg laten halen.

Ben ik even nieuwsgierig: (afspraak om opties te bespreken staat gepland met de internist maar ivm vakanties wat verder)

- was jouw operatie onder volledige narcose of plaatselijk verdoofd?

- mocht je dezelfde dag naar huis?

- hoe was het herstel?
Volledig onder narcose. Weet ook niet of het onder plaatselijke verdoving kan, zitten namelijk dichtbij je stembanden. Als je dan beweegt... Moest een nachtje blijven, ze checken nog je bloed e.d. de volgende dag. Weet niet of dat anders is als een deel van je schildklier weg moet, dachten ze bij mij eerst wel maar hoefde toch niet. Ik heb er echt heel erg pijn van gehad, vond het heel erg tegenvallen. Arts was ook wel verbaasd toen ik het zei, anderen vinden het kennelijk niet zo pijnlijk. Twee weken niet gewerkt en alles, daarna ging het rustig aan weer. Ben wel maanden van slag geweest, voor mijn gevoel door de hormonen. Heb toen wel een paar keer spijt gehad. Maar nu ben ik toch wel blij hoor, geen druk meer in je keel. Ik had idd ook een adamsappel, meerdere puncties gehad en een pet scan. Maar nooit 100% zekerheid en die heb ik nu wel, hij was goedaardig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven