Gezondheid alle pijlers

Schimmel blegh

18-08-2015 23:22 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag viva vrouwen,

Ongeveer een jaar geleden kreeg ik na langdurig antibiotica gebruik last van witte bultjes in mijn keel en spruw. Ook begon het onderin onwijs erg te jeuken en was het opgezwollen en pijnlijk. Ik ga niet graag voor zoiets naar de huisarts, dus hoopte maar dat het wel weer weg ging. Dat gebeurde af en toe, maar toch kwam het steeds weer terug. Ook heb ik last van schimmelnagels. Goh, zo nu ik het allemaal opnoem lijk ik wel één grote schimmel aan het worden. Ik wil er eigenlijk allemaal niet aan denken, maar er moet nu toch wat aan gedaan worden.

Hoe zorg ik ervoor dat ik dat schimmel verban uit mijn lichaam? En wat kan de huisarts hierin voor mij betekenen?
De huisarts kan een zalf voorschrijven, of een pillenkuur. Ga naar de huisarts en je weet het
Ga gewoon naar de huisarts...daar is hij/zij voor, je gewoon even over je schaamte heenzetten.
Het alternatief voor de ha is met je flamoes in een bak met yoghurt gaan zitten.
quote:GateKeeper schreef op 18 augustus 2015 @ 23:30:

Het alternatief voor de ha is met je flamoes in een bak met yoghurt gaan zitten.pure poëzie.
Zie wel eens een reclame voorbij komen van een middel die gewoon te koop is bij drogist. Weet de naam alleen niet van het middel dacht iets beginnen met een c..
Ik heb ook schimmel in mijn mond gehad, daar kreeg ik een soort gel voor waar je op moest sabbelen. Ook schimmel down under 4x gehad in die periode. Heb ook huidgriep gehad, zat helemaal onder de vlekjes. Daarnaast heb ik elk mogelijk virus gehad wat er rond ging in die periode. Ik geloof dat het wel anderhalf heeft geduurd voor alle klachten verdwenen waren van de bizarre hoeveelheid antibiotica die ik in mijn systeem had.

Naar de dokter dus om de symptomen te bestrijden en verder je lichaam rust geven om te herstellen en je immuunsysteem weer op te bouwen (dus rust, reinheid, regelmaat en weinig alcohol).
Bedankt voor de reacties. Zit niks anders op dan mijn schaamte op zij te zetten en een afspraak te maken. Doe ik toch liever dan zitten in zo'n bakje yoghurt ;)

Heeft een schimmelinfectie (candida) ook psychische klachten? Ik merk namelijk wel dat ik al een hele tijd wat neerslachtiger ben dan normaal. Kan door stress komen, maar misschien heeft dat schimmel meer impact op mijn lichaam en gesteldheid dan ik denk.
Google eens op candida, je kunt namelijk naast dat je even naar de HA gaat ook proberen een periode zo min mogelijk suikers te eten. Daar voeden de schimmels zich namelijk mee.

De oorzaak van je neerslachtigheid weet ik niet maar het zou ook andersom kunnen zijn, als je gestrest bent ben je vaak ook vatbaarder voor vanalles. Stress heeft namelijk wel veel invloed op je lichamelijke gesteldheid.
Je kunt naar je huisarts gaan maar de standaard schimmelmiddeltjes zijn op zich vrij verkrijgbaar bij de apotheek/drogist. Heb je die al geprobeerd?

Voor vrij onschuldige schimmeltjes kun je prima spul bij (online) apotheek of drogist terecht, kijk eens op www.canesten.nl bijvoorbeeld.

Als het daarmee niet over gaat dan is het handig om naar ha te gaan en vertel dan ook wat je hebt gebruikt en wat de resultaten zijn.

Schimmelinfecties aan de nagels zijn doorgaans sowieso hardnekkig en die kun je wel bestrijden met vrij verkrijgbare middelen maar dan moet je wel een lange adem hebben, je moet heel gedisciplineerd voor lange tijd smeren.

En pas idd je eetpatroon aan: zo weinig mogelijk suiker en alcohol.
Vraag bij je HA om Fluconazol. Ik slik ze vanwege vaginale schimmel, maar ze worden ook voorgeschreven bij schimmels op andere locaties. Daktarin spul voor op je tong is ronduit ranzig (vond ik tenminste) en bij Fluconazol werkt het medicijn in je gehele lichaam. Schimmelnagel is hardnekkiger, die los je niet zomaar op met 1x fluc, zou daarvoor extra advies vragen bij HA, of pedicure oid.
Bij hardnekkiger schimmel (omdat het ook al in de nagels zit) is Lamisil misschien wel aangewezen.

Iniedergeval niet zelf vanalles gaan proberen, als je al zoveel last hebt is het echt te heftig voor alle lichtere middeltjes van de drogist en kun je uiteindelijk alsnog naar de huisarts.
quote:swanlady schreef op 19 augustus 2015 @ 00:16:

Google eens op candida, je kunt namelijk naast dat je even naar de HA gaat ook proberen een periode zo min mogelijk suikers te eten. Daar voeden de schimmels zich namelijk mee.

De oorzaak van je neerslachtigheid weet ik niet maar het zou ook andersom kunnen zijn, als je gestrest bent ben je vaak ook vatbaarder voor vanalles. Stress heeft namelijk wel veel invloed op je lichamelijke gesteldheid.Dit dus, en zeker even naar de HA gaan. Niet zelf allerlei middeltjes gaan uitproberen, er is dan namelijk een kans dat het alleen maar erger wordt.
Naar huisarts. Dit gaat niet vanzelf over.

Echt je kwelt jezelf hier onnodig mee als je niet gaat. Ik kreeg voor vagina een soort ei, na 1 dag was jeuk weg en binnen een paar dagen geen klachten meer, let op dat je daarna met schone (zonder schimmel!) handdoeken je afdroogt en schone onderbroek (van katoen!).

Daarnaast je handdoeken en onderbroeken (katoenen!) op meer dan 60 graden wassen om de schimmel te doden, ik deed er ook altijd nog een scheut azijn bij en waste op 90 graden.

Neem voor jezelf een probiotica kuur, bijvoorbeeld die van ortica plus (+\_ euro 40). En probeer zo min mogelijk suiker te eten. Eet yoghurt en zure dingen, kunnen schimmels niet tegen.

Het is heel moeilijk om schimmel weg te krijgen, neem het serieus.
Ik heb het ook ruim een jaar op en af gehad. Ontzettend vervelend, dan was ik weer behandeld en dan 2 weken later was het er weer. Toen ik stopte met de pil was het ook ineens over, geen last meer van gehad. Ben jij aan de pil?

Ga naar je huisarts. Succes

En probeer de oorzaak te vinden, het kan zo hardnekkig zijn.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven