Slaapproblemen, Rescue Remedy Night en keelpijn
maandag 26 oktober 2009 om 10:04
Beste allemaal,
Aangezien ik slecht slaap (wel inslapen, maar na een paar uur wakker worden en dan meteen klaarwakker en mijn gedachten niet stil kunnen zetten), heb ik Rescue Remedy Night van de Bach Bloesems geprobeerd. Het verhaal dat er achter zit kwam op mij nogal ongeloofwaardig over, maar ik wilde het toch een kans geven. Het helpt bij mij dus helemaal niets. Ok, daar kan ik mee leven, het is tenslotte een natuurgeneesmiddel en ik had eigenlijk beter moeten weten, ik heb nu eenmaal niets met zweverige verhalen over uitgetrilde bloesemeigenschappen die de ziel helen. Ik heb dus besloten om per vandaag met het spul te stoppen. Maar wat ik wel vervelend vind, is dat ik na een paar dagen gebruik keelpijn kreeg die niet meer weg ging. Ik heb een opgezwollen huig en scheermesjes in mijn keel. Zijn er meer mensen die dit herkennen, of zou het puur toeval zijn??? Oh ja, als iemand nog een gouden tip heeft om mijn slaapprobleem aan te pakken, heel graag!
Aangezien ik slecht slaap (wel inslapen, maar na een paar uur wakker worden en dan meteen klaarwakker en mijn gedachten niet stil kunnen zetten), heb ik Rescue Remedy Night van de Bach Bloesems geprobeerd. Het verhaal dat er achter zit kwam op mij nogal ongeloofwaardig over, maar ik wilde het toch een kans geven. Het helpt bij mij dus helemaal niets. Ok, daar kan ik mee leven, het is tenslotte een natuurgeneesmiddel en ik had eigenlijk beter moeten weten, ik heb nu eenmaal niets met zweverige verhalen over uitgetrilde bloesemeigenschappen die de ziel helen. Ik heb dus besloten om per vandaag met het spul te stoppen. Maar wat ik wel vervelend vind, is dat ik na een paar dagen gebruik keelpijn kreeg die niet meer weg ging. Ik heb een opgezwollen huig en scheermesjes in mijn keel. Zijn er meer mensen die dit herkennen, of zou het puur toeval zijn??? Oh ja, als iemand nog een gouden tip heeft om mijn slaapprobleem aan te pakken, heel graag!

maandag 26 oktober 2009 om 10:10
maandag 26 oktober 2009 om 10:15
Ik ben ook een groot voorstander van melantonine. Je hebt nu ook melantonine die geleidelijk zijn werking loslaat (omschrijf ik dat goed) waardoor je langer doorslaapt.
Melantonine is natuurlijk en niet verslavend. Wat ik heel belangrijk vind. Soms neem ik 2x in de week, soms wekenlang niet. Je moet dan wel de "pure" melantonine nemen en niet die pillen waar melantonine een onderdeel van is.
Ik heb altijd begrepen dat mensen met onregelmatige werktijden, of reizigers met een jetlag ook melantonine gebruiken.
Hmm, het is wel duidelijk dat ik een tevreden gebruiker ben:)
Melantonine is natuurlijk en niet verslavend. Wat ik heel belangrijk vind. Soms neem ik 2x in de week, soms wekenlang niet. Je moet dan wel de "pure" melantonine nemen en niet die pillen waar melantonine een onderdeel van is.
Ik heb altijd begrepen dat mensen met onregelmatige werktijden, of reizigers met een jetlag ook melantonine gebruiken.
Hmm, het is wel duidelijk dat ik een tevreden gebruiker ben:)
maandag 26 oktober 2009 om 10:16
Mugje, het zou natuurlijk toeval kunnen zijn, immers verkoudheid en keelpijn heertst. Tóch zou je het eigenlijk wel moeten melden bij de fabrikant van het produkt. Wellicht komt het hen bekend voor en hebben ze ook de (bach? ) remedie daartegen...
Slaapproblemen zijn lastig. Bij mij wil een wijntje of 2 en een paracetamolletje nog wel es helpen maaar dit zijn niet echt de tips waar je naar op zoek bent denk ik.
Slaapproblemen zijn lastig. Bij mij wil een wijntje of 2 en een paracetamolletje nog wel es helpen maaar dit zijn niet echt de tips waar je naar op zoek bent denk ik.

maandag 26 oktober 2009 om 10:19
Ik gebruik ook melatonine. Ook die kleine, witte tabletjes die je bij de drogist koopt (van Sleepzzz). Ik neem ongeveer een half uur voor het slapen gaan een tabletje in, en heb het idee dat het me helpt. Toch wordt beweerd dat de dosis in deze tabletjes veel te laag is om echt te kunnen werken (0,1 mg melatonine per tabletje). Daarom heb ik het vermoeden dat het bij mij meer psychisch werkt; ik heb meer vertrouwen in het slapen als ik zo'n pilletje heb ingenomen. Nou ja, het zij zo, als het maar helpt. Ik weet in ieder geval wel, dat de gouden tip om slaapproblemen aan te pakken is, dat je je moet ontspannen. En dat is tevens de moeilijkste tip, want hoe doe je dat, als je je gedachten niet stil kunt zetten.....
maandag 26 oktober 2009 om 11:46
grappig, ik gebruik sinds een paar dagen ook de rescue remedy night en heb wel het idee dat het me helpt. Ben hoogzwanger, en sliep heel slecht. Heb het nu een drietal dagen gebruikt, en het is me wel opgevallen dat ik minder vaak wakker wordt, en als ik wakker wordt, dan val ik ook weer zo in slaap.
Ook geen keelklachten hier.
Ook geen keelklachten hier.