Gezondheid alle pijlers

slapeloze nachten

20-09-2009 15:11 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Help! Mijn man snurkt!!!! Het is bijna niet te doen, om naast hem te slapen. De logeerkamer lonkt, maar dat is toch niet goed voor je relatie... Wie heeft de gouden tip voor onze nachtrust?
Naar die logeerkamer, twee nachten per week. Even bijslapen is nuttiger voor je relatie dan altijd maar naast hem liggen en niet slapen.
Leiolepis ngovantrii: mannetjes zijn ook niet nodig omdat de dames zichzelf klonen!
Ja, we wisselen al af. Dan de één en dan de ander naar de logeerkamer..

Je wordt niet bepaald aardiger tegen elkaar met te weinig slaap

Ik hoop nog steeds op dé tip, waardoor zijn snurken af zal nemen tot een aanvaardbaar aantal decibellen..
Wel naar de logeerkamer, is juist goed voor je relatie.

Zo doen wij het ook. Man snurkt en zodra ik ga mopperen gaat hij naar de logeerkamer, meestal komt hij na een tijdje weer terug zodat we wel samen wakker worden.

Verder goeie oordopjes

En even hier op het forum zoeken, er was laatst een topic met goede tips, ik zal ook eens kijken of ik 'm kan vinden.
nog een topic over snurken
Apart slapen schijnt zelfs goed te zijn voor je relatie.

http://www.gezondheidsnet ... apen-goed-voor-je-relatie
Hier in Nijmegen zijn ze begonnen met Didgeridoo-trainingen. Mannen die Didgeridoo spelen, gaan minder snurken!

Artikel
anoniem_45 wijzigde dit bericht op 20-09-2009 15:29
Reden: link toevoegen
% gewijzigd
Leiolepis ngovantrii: mannetjes zijn ook niet nodig omdat de dames zichzelf klonen!
quote:fladder schreef op 20 september 2009 @ 15:27:

nog een topic over snurkenDankjewel Fladder! Ik ga kijken.
Je zou eens na kunnen gaan of manlief ook slaapapneu (ademstops) heeft. Als dat het geval is, kan er na slaaponderzoek een CPAP voorgeschreven worden. Dan slaap je met een machine naast je bed, waar je via een slang en kapje over je neus mee verbonden bent. De CPAP zorgt voor een overdruk in je holtes en keel, waardoor je niet meer snurkt.

En anders... apart slapen. Spreek uit ervaring. Van de 4,5 jaar samen met ex hebben we er 3 van niet in één bed geslapen... (ex was zo eigenwijs om toen hij eenmaal de CPAP had, te bedenken dat híj er geen last van had, en dus niet met "dat ding" hoefde te slapen. Niet voor niets ex dus!)
Goede oordopjes!
Maar busylife, denk je echt dat het slecht is voor je relatie als hij ligt te snurken en jij dan in een andere kamer gaat liggen om zo ook aan je nachtrust te komen?!?!?!? Op zich ben je niet echt met je relatie bezig als jullie beide liggen te slapen toch?

Een gezonde nachtrust en daardoor een vrolijke partner is volgens mij echt beter voor je relatie, dan je de rest van de nacht te liggen ergeren aan het gesnurk.

Verder zijn er genoeg mogelijkheden om iets aan het probleem te doen.
Je hebt gelijk, winkelfanaat, zo zwaar til ik er ook niet aan. Mijn eigen bed ligt alleen zoveel beter dan het logeerbed... Maar je hebt gelijk. Ergens in de komende maanden komt er toch een nieuw logeerbed, dan moet die maar van een beter kwaliteitje zijn!
Mijn moeder heeft een soort van magnetische armband. Ze heeft er ook eentje voor haar man gekocht en beweert dat het snurken afgelopen is.

Ding kostte iets van 30 euro. Geen idee alleen hoe die firma ook alweer heet.
MIjn vriendin snurkt ook. Alleen slapen is prima te doen, maar leuk is anders. Die van mij snurkt zo hard dat ik echt gewoon wakker lig en niet meer in slaap kom. Van te weinig slaap word ik echt bloedgiftig, want je wilt wel maar het lukt niet. Ik heb alle soorten oordopjes al geprobeerd maar ze snurkt gewoon echt hard. Snachts heb ik echt moordneigingen. Ik vind het geluid ook vreselijk, net als het geluid van een tandarts boor. Als ik het alleen al hoor....brrrr.....

Maar goed, ik houd nu eenmaal van haar en ik wil mijn leven lang niet van haar af en ben zeker van plan om oud met haar te worden. Dus is samen slapen geen oplossing. Vaak slaapt een van ons op het logeerbed. We proberen nog wel samen in slaap te vallen of samen wakker te worden.
Ja, erg die moordneigingen he? Je kunt nog ZOVEEL van iemand houden, maar midden in de nacht mét al die herrie uit dat lieve strotje..... gr#@#@! Echt té erg...
Silence

Echt ben niet zo van reclame maken, maar dit werkt echt. Ik merk het meteen wanneer man het vergeten is te gebruiken.

Het schijnt wel heel smerig te zijn. Hij noemt het dan ook Snurksnot haha
Mijn man snurkt ook verschrikkelijk. Echt heel erg, je hoort het door twee deuren en dan als je in de huiskamer zit.

Inmiddels zijn we erachter dat hij slaapapneu heeft. Dit houdt in dat in je slaap je spieren verslappen waardoor je luchtpijp dichtklapt. Je stikt zeg maar. Dit heeft hij gemiddeld 28 keer per nacht. Nu heeft hij een soort apparaat waar hij aan slaapt, een masker wat de druk in de gaten houd en zodra hij stopt met ademen voert dat apparaat de druk op. Bijkomend voordeel, man snurkt niet meer!!! en dat na 9 jaar...

Misschien is het wat om te laten onderzoeken of na te vragen bij de HA?

En anders idd een paar nachten in de week appart slapen, oordopjes, silence of van die beugeltjes voor op de neus.

Succes!
Mijn vriendin snurkt heel diep vanuit haar keel, dus die spray of beugeltjes voor de neus helpen niet. En het maakt ook niet uit of ze op haar rug, zij of buik slaapt.

Wel fijn eigenlijk om te lezen dat er meer mensen last van hebben en dat meer mensen apart slapen. Heb toch een beetje het idee dat daar een taboe op ligt, of dat als je apart slaapt dat dan je relatie niet goed zou zijn ofzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven