Gezondheid alle pijlers

Slijmbeursontsteking

28-01-2013 11:22 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg vorige week van de dokter te horen dat ik een slijmbeursontsteking heb. Nadat ik ongeveer een half jaar geleden (naast de uurtjes in de sportschool) ben begonnen met hardlopen, bleef ik op een gegeven moment last houden van mijn heup. Ik heb het hardlopen daarop even gelaten voor wat het was, maar na 2 maanden nog steeds pijn toch maar mee naar de dokter gegaan. Die concludeerde dus een slijmbeursonsteking door overbelasting. Ik heb een injectie gehad in mijn heup en moest verder in elk geval een week rust houden wat betreft sporten.

Nu lees ik overal dat rust het devies is, ik vraag me alleen af hoe lang. Hardlopen doe ik dus al 2 maanden niet meer, maar dat wil ik wel graag weer gaan oppakken. Ik ga daarnaast nog wel één of twee keer per week naar de sportschool, hoewel ik dit op advies van de dokter dus nu ook even niet doe. Maar voor hoe lang? Ik merk namelijk dat ik het heel vervelend vind om niet te mógen sporten, maar wil ook niet te vroeg weer beginnen. Als je nagaat dat ik er nu al ruim 2 maanden mee rondloop..

Ik ga dit sowieso ook op de sportschool bespreken en voor het weer rustig oppakken van het hardlopen ga ik langs de sportfysio, (maar daar wacht ik wel even mee tot de lente.. ) maar vroeg me af of iemand hier wellicht ervaring mee heeft.
Ik zou even de huisarts bellen om het te vragen.

Het is idd belangrijk om hier zorgvuldig mee om te gaan, want je kunt hier echt maanden (of meer dan een jaar) mee zoet zijn.

Succes!
Ik heb het ook gehad, misschien heb je hypermobiele gewrichten en loop je niet goed. De fysio kan je hier meer over vertellen en kijken wat je verkeerd doet.
Ik heb het ook gehad. En ik sport niet eens , maar loop wel graag lange stukken.

Bij blijft het helaas een zwakke plek. Er zijn tijden dat het heel goed gaat en dan ineens heb ik weer heel snel pijn.

Als je echt weer wil sporten zou ik advies vragen aan je huisarts of misschien is er een deskundige in je sportschool?
Follow your heart, but take your brain with you....
Ik heb ook door hardlopen slijmbeursontstekingen overgehouden in mijn heupen (terwijl ik hardlopen écht niet leuk vond!). Nu inmiddels al een jaar of 2 last. Elke keer als ik (te) fanatiek sport (ook ander sporten dan hardlopen), krijg ik er weer last van. Ik heb té veel nare verhalen gehoord over cortisolspuiten, dus daar ben ik niet aan begonnen.

Mijn advies? Ga naar een fysiotherapeut die weet waar hij/zij het over heeft en volg zijn/haar advies nauwlettend op. Ze kunnen je een aantal goede oefeningen geven die misschien te saai zijn voor woorden, maar achteraf gezien, was het bij mij wel noodzakelijk geweest. In ieder geval niet na 2 mnd denken: 'ach, het gaat alweer' en weer starten waar je gebleven was. Heel rustig opbouwen en luisteren naar je lichaam dus. Dat laatste is bij jou misschien wel lastig, omdat je die spuit hebt laten zetten. Je voelt dan misschien nog geen pijn, terwijl je lichaam al wel aangeeft dat je rust moet houden (en dan ga je eerder over je grens heen)... Succes in ieder geval!
Een mens lijdt het meest onder het lijden dat hij vreest
Dank voor de reacties!

Ik vreesde al dat dit zo'n blessure is waar je lang last van kunt houden.. daarom wil ik ook zeker niet te snel weer beginnen met mijn gewone sportroutine. Het hardlopen kan ik best zonder (zo leuk vond ik het nu ook weer niet ), maar m'n uurtjes in de sportschool wil ik toch wel graag behouden. Ik zat er net lekker in, maar ja.. elk keer pijn tijdens en na het sporten is ook niets.

Ik zal in elk geval eens contact opnemen met de fysio om het allemaal weer langzaam op te bouwen. Hopelijk heeft die goede tips en oefeningen.

Ik ga er eens achteraan!
piroxicam bij de huiarts vragen.

enige wat bij mijn moeder haar slijmbeursonsteking hielp en die kon niks meer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven