Gezondheid alle pijlers

Soa in het oog,.. Hoe kom je er aan? Help!

28-01-2013 20:12 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gister kreeg ik van mijn vriend te horen dat hij chlamydia in het oog had volgens de dokter..

Een soa in je oog.. Hoe kan dat, vroeg ik me als eerste af!

Aangezien we al 4 jaar een relatie hebben en ook een en dezelfde bedpartners hebben (tenminste daar ga ik vanuit) vraag ik me sterk af hoe je dit ooit in je oog krijgen kan.

Testresultaten moeten nog afgewacht worden of het ook in het zaakje downunder zit. En ik moet nu ook een onderzoek laten doen om alles uit te sluiten.

Al met al.. Ik vind het een erg vreemd verhaal.. Wat moet ik hier van denken?
http://www.medicinfo.nl/% ... 41c0-aea7-442223454b99%7D
Toch maar even testen bij de huisarts?

Vervelend zeg...
Ja, al die mensen die zeggen dat kijken mag.

Waar heeft jouw vriend met zijn oog gezeten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Geen idee wat je moet denken. Ik weet wel wat je moet doen: jezelf beschermen.
Goh.

Iemand zal met de kont bloot moeten..
Hoe kom je er aan? Hoe kom je er af zul je bedoelen!

Ik zou hem even flink aan de tand voelen over wat hij uitgevreten heeft met andere partners.
Door met je vingers aan het besmette lichaamsdeel te zitten en daarna in je ogen te wrijven, zonder je handen eerst gewassen te hebben?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ow wat heftig, lijkt me geen pretje!

Ik heb ooit gehoord dat het niet perse een soa hoeft te zijn.

Er zijn volgens haar verschillende soorten chlamydia, het kan nl ook via papegaaien overgebracht worden.

Tjah, haha, lach niet, ze zei het echt...

Papegaaienziekte ofzo?
Ik krijg dit met Google:

Trachoom is een ontsteking van de oogslijmvliezen, veroorzaakt door de bacterie Chlamydia trachomatis. Het begint als een verstopping en zwelling van de oogleden. Dat gaat gepaard met tranen en slecht zicht. Ook het hoornvlies wordt meestal aangetast. Wanneer de afwijking niet wordt behandeld, vormt zich littekenweefsel. Daardoor wordt het ooglid misvormd en dat resulteerd in gedeeltelijke of volledige blindheid.

Trachoom is zeer besmettelijk in de vroege stadia, en het wordt verspreid door direct contact met besmette personen of artikelen (handdoeken, zakdoeken, etc.), en mogelijk ook door vliegen.

Zoals je leest, hoeft het inderdaad niet in andere delen van je lichaam voor te komen en zit het alleen in je oog.

Het komt dus niet persé door sexueel contact!

Maar, als je het goed leest, is het wél zeer besmettelijk, dus pas goed op!

Hij kan dus onschuldig zijn qua vreemdgaan. Goed nieuws toch?
http://www.papegaai.org/c ... l=NEDERLANDS&paginanr=402
Ja, dat stukje heb ik ook gelezen... Maar er staat ook dat het veroorzaakt wordt door de bacterie chlamydia en chlamydia is alleen overdraagbaar door sex.. Zoals ik tot nu toe kan vinden..Dus dat zou inderdaad betekenen dat iemand met de billen bloot moet. Aangezien hij in mijn hele leven mijn enigste bedpartner geweest is zou hij dus met de billen bloot moeten. Hij zegt alleen dat hij het in die 4 jaar met niemand anders dan mij gedaan zou hebben.. Ik laat me maandag testen bij de ggd.. Maar zie er erg tegenop! Deze drukte was me liever bespaard gebleven. Kan me zo druk maken hier om!
Hij kan de chlamydia ook al eerder op hebben gelopen hoor, als jij niet zijn eerste was.

Maar bij mannen geeft het meestal geen klachten, vrouwen ook weinig volgens mij. Dat is het verraderlijke ervan.
Heeft hij getest dan voordat jullie zonder condoom gingen seksen?
Een halfjaar voor wij verkering kregen heeft hij zich nog laten testen. In dat halfjaar heeft hij volgens mij het bed met iemand gedeeld. Een jaar geleden heb ik mezelf nog laten testen, maar ik weet niet zeker of dat ook op chlamydia was (ik had toen een schimmelinfectie en om de rest uit te sluiten me laten testen)

Het maakt me gewoon onzeker. Wachten tot maandag en dan nog een week wachten op uitslag en wachten op zijn uitslag..

Ik ben toch wel een beetje bang dat hij me bedonderd heeft!
quote:miss-angel schreef op 28 januari 2013 @ 20:41:

Een halfjaar voor wij verkering kregen heeft hij zich nog laten testen. In dat halfjaar heeft hij volgens mij het bed met iemand gedeeld. Een jaar geleden heb ik mezelf nog laten testen, maar ik weet niet zeker of dat ook op chlamydia was (ik had toen een schimmelinfectie en om de rest uit te sluiten me laten testen)

Het maakt me gewoon onzeker. Wachten tot maandag en dan nog een week wachten op uitslag en wachten op zijn uitslag..

Ik ben toch wel een beetje bang dat hij me bedonderd heeft!Ik bedoelde met niemand gedeeld ipv iemand.
Het komt dus niet persé door sexueel contact!

Ik zou even jouw eigen huisarts of een medicus bellen of het klopt. Je kan ook gewoon naar het ziekenhuis bellen. Als dit d.m.v. seks besmettelijk is en meneer heeft het ook daar beneden zou ik hem aan de kant zetten.
No love without lost
To er staat toch heel

Duidelijk dat het dood handdoeken etc en vliegen kan

Komen...
quote:viva-amber, 38 minuten geleden

Ja, al die mensen die zeggen dat kijken mag.

Waar heeft jouw vriend met zijn oog gezeten.

quote:miss-angel schreef op 28 januari 2013 @ 20:28:

Ja, dat stukje heb ik ook gelezen... Maar er staat ook dat het veroorzaakt wordt door de bacterie chlamydia en chlamydia is alleen overdraagbaar door sex..

In dat stukje van Olivia staat dus van niet.

Vraag het anders nog eens na bij de HA.
Medicinfo zegt dit: De ziekte wordt bijna altijd seksueel overgedragen, en gaat vaak gepaard met een ontsteking van de geslachtsorganen.

Bijna altijd is dus niet in 100% van de gevallen.
Volgens Kiesbeter (http://www.kiesbeter.nl/z ... die/trachoom/default.aspx) is trachoom wereldwijd een van de belangrijkste oorzaken van blindheid en wordt de besmetting heel veel overgedragen via handen, vliegen en in het algemeen slechte sanitaire voorzieningen.

Dat WIJ chlamydia vooral kennen als SOA wil niet zeggen dat het in dit geval dus ook een SOA is.

Niet gelijk in de paniek schieten, eerst maar eens navraag doen hoe het precies zit.
Je kunt ook herpes in een oog krijgen, ook erg gevaarlijk. En dat hoeft ook niet per se door seksueel contact te komen, kan een koortsplek zijn waar je aan gezeten hebt en dan in je oog wrijft. Daar hoor je bijna nooit wat over, maar het is dus echt heel link!
Uitslag van mijn vriend is binnen. Hij heeft het alleen in oog en bloed dus niet downunder..

Omdat het wel heel besmettelijk is, ga ik me voor de zekerheid nog wel even laten testen.
quote:miss-angel schreef op 30 januari 2013 @ 17:31:

Uitslag van mijn vriend is binnen. Hij heeft het alleen in oog en bloed dus niet downunder..

Omdat het wel heel besmettelijk is, ga ik me voor de zekerheid nog wel even laten testen.Dat is goed nieuws!

Ik blijf het toch raar vinden, maar goed..

Ik hoop dat de test goed voor je uitpakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven