Gezondheid alle pijlers

Somatisatie

14-11-2019 07:02 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,

Graag vraag ik jullie advies. Dus domme en kleinerende reacties mag je voor je houden.

Om het verhaal kort te houden ben ik 3 jaar geleden in een zware depressie geraakt met tot gevolg zelfmoordpoging angst stoornis hyperventilatie (nu chronische) somatisatie stoornis . Met alle gevolgen van dien. Heb 1,5 jaar ziektewet gehad en bijstand. Nu ben ik weer gaan werken omdat ik het beter vond gaan en dus daarom ook niet meer thuis wilde zitten en weer mee wilde doen aan de maatschappij . Ik werk 4 ploegen dienst en vanaf de eerste week begonnen met kleine stukjes alle klachten weer terug te komen tot nu. Alles komt weer terug en me lichaam is weer helemaal uit balans en vol spanning. Alles doet pijn heb weer aanvallen krijg weer paniek weer angst etc. Ziektewet en bijstand zijn uiteraard gestopt vanwege weer werken. Ik ben weer oververmoeid en alles gaat weer fout. Wat moet ik nu doen? Ik wil graag proberen vol te houden en denk probeer ook op het werk positief te zijn en positief te denken maar het blijft gewoon weer terug komen. Ben bang dat als ik nu alle signalen ga negeren dat ik weer in de hel kom van 3 jaar geleden tot vorig jaar.
Alle reacties Link kopieren
Joyelkedag schreef:
14-11-2019 07:50
Ik ben daar vaak zat geweest en hulp gekregen. Dus weet niet waar je dat op baseert ? Sommige dingen blijven en zullen niet meer verdwijnen . Helaas.
werk-studie/diensten/list_messages/451387
lees je topic nog even door

ook toen kreeg je goeie tips
Maar je moet wel iets gaan doen, anders verandert er niks
Alle reacties Link kopieren
Dom door blijven gaan. Dan help je jezelf lekker verder de vernieling in en kan je nooit meer aan de slag.

Klinkt logisch toch?
Alle reacties Link kopieren
Vorige maand kreeg je in je vorige topic het advies om ander werk te zoeken. Wat heb je in de tussentijd met deze tips gedaan?
werk-studie/diensten/list_messages/451387

Wanneer ga je inzien dat dit werk voor jou geen optie Is? Hard gezegd heb je niets aan dat geld als jij straks in een heel zwart dal zit. Je glijdt nu alleen maar verder af door hiermee verder te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
14-11-2019 07:52
Het uitzendbureau verdiend gewoon aan jou hoor!
Waar zijn ze een uitzendbureau voor als ze niet proberen iets anders voor jou te zoeken, aangezien het op je huidige werkplek niet lukt?
Je bent blijkbaar niet geschikt voor dit werk en/of de werktijden.. dat is geen schande!
Ik ben zelf op 2 vaste dagen gaan werken, op vaste tijden en verder enkel nog de avonduren.
Ik kon ook niet meer tegen de onrust van wisselende en gebroken diensten in combinatie met een gezin. Niks om je voor te schamen.
Klopt is ook niks om te schamen ik heb met hun een gesprek gehad ze hebben alles in ploegen 3,4 of 5. Ze zeiden ook dan moet je maar ontslag nemen
viva-amber schreef:
14-11-2019 07:06
Met het type aandoeningen wat je hebt ben je helemaal niet in staat om onregelmatige diensten te werken want dat triggert je klachten. Bij ernstige psychische aandoeningen is regelmaat belangrijk en is overdag werken in niet te stressvol werk is vaak het hoogst haalbare.

Vraag een gesprek aan, evt prefentief, met de bedrijfsarts zodat hij jou en de werkgever kan adviseren.
Dit!

Wisselende diensten zijn echt ontzettend slecht voor je mentale gezondheid, dus als je al 'n geschiedenis met depressie hebt had je nooit zo'n type baan mogen aannemen. Mogen ze je ook niet toe dwingen! Snel een afspraak bij bedrijfsarts en je psych dus!
Joyelkedag schreef:
14-11-2019 07:54
Klopt is ook niks om te schamen ik heb met hun een gesprek gehad ze hebben alles in ploegen 3,4 of 5. Ze zeiden ook dan moet je maar ontslag nemen
Geen ontslag nemen. Meld je ziek. Je zult dan ziek uit dienst gaan, maar alles beter dan zelf ontslag nemen.

Trouwens, ik neem aan dat zij niet het enige uitzendbureau bij jou in de buurt zijn? Heb je al bij andere bureaus gekeken of je bijvoorbeeld werk op een klantenservice of bij een verzekeraar kunt krijgen? Het grote overstappen bij de zorgverzekeringen komt er weer aan en daar zoeken ze altijd bergen met mensen voor.
Alle reacties Link kopieren
Nee zeg "geen" ontslag nemen!
Alle reacties Link kopieren
https://www.altrecht.nl/zorgeenheid/psy ... eikenboom/
Alle reacties Link kopieren
Je moet nooit ontslag nemen want dan heb je nergens recht meer op.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
14-11-2019 08:12
Nee zeg "geen" ontslag nemen!
Wat??
Joyelkedag schreef:
14-11-2019 07:54
Klopt is ook niks om te schamen ik heb met hun een gesprek gehad ze hebben alles in ploegen 3,4 of 5. Ze zeiden ook dan moet je maar ontslag nemen
Je moet je gewoon ziek melden. Ontslag nemen mag je niet doen want dan heb je geen recht op uitkeringen.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
14-11-2019 08:14
Je moet nooit ontslag nemen want dan heb je nergens recht meer op.
Dankje voor je reactie
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
14-11-2019 08:14
Je moet je gewoon ziek melden. Ontslag nemen mag je niet doen want dan heb je geen recht op uitkeringen.
Ben vorige week al 4 dagen ziek geweest ... griep en deze klachten erbij
Joyelkedag schreef:
14-11-2019 08:16
Ben vorige week al 4 dagen ziek geweest ... griep en deze klachten erbij
Je moet dan ook ziekgemeld blijven met depressie/burnout.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
14-11-2019 07:57
Dit!

Wisselende diensten zijn echt ontzettend slecht voor je mentale gezondheid, dus als je al 'n geschiedenis met depressie hebt had je nooit zo'n type baan mogen aannemen. Mogen ze je ook niet toe dwingen! Snel een afspraak bij bedrijfsarts en je psych dus!
Verzekeringstechnisch mag je de baan wel aannemen. Vroeger verloor je je ziektewet/wia rechten wanneer je arbeid aannam waarvoor je evident ongeschikt bent maar dat artikel is al een paar jaar geleden uit de wet gehaald omdat de regering niet wilde dat mensen werden gestraft voor het uitproberen van werk.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Maar wat zeggen ze bij het arbeidsbureau dan?
Zijn ze inmiddels niet aan het kijken naar een geschiktere baan voor jou??
Alle reacties Link kopieren
Waarom stap je niet over op ander uitzendwerk? Iets wat regelmatig is?
Alle reacties Link kopieren
Waarom ben je eigenlijk begonnen aan deze baan met ploegendiensten? Was je je er niet van bewust dat dat niet werkt met jouw klachten? Balen dat het nu zo slecht gaat! Hopelijk lukt het met een minder belastende baan wel.
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
14-11-2019 09:00
Maar wat zeggen ze bij het arbeidsbureau dan?
Zijn ze inmiddels niet aan het kijken naar een geschiktere baan voor jou??
Het arbeidsbureau is in 1880 opgeheven.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
14-11-2019 11:43
Het arbeidsbureau is in 1880 opgeheven.

Hm. Das knap, want mijn vader heeft er gewerkt. :O
.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
14-11-2019 11:43
Het arbeidsbureau is in 1880 opgeheven.

Ik geloof niet dat dit in 1980 was..
Verder heb je gelijk.. ik verwarde arbeidsbureau met uitzendbureau.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
14-11-2019 12:15
Hm. Das knap, want mijn vader heeft er gewerkt. :O
Nou ja net daarna dan.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven