Gezondheid alle pijlers

Spanning voor uitstrijkje

16-04-2013 20:46 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Donderdag moet ik voor m'n uitstrijkje, ben onlangs 30 geworden. Zie er tegenop. Heb geen klachten maar vindt het heel spannend... Als alles maar goed is! Ik heb een dochter van 2 en sinds ik moeder ben, ben ik veel angstiger geworden.

Vrouwen ervaringen, tips etc?

Gr. donja
Het is heel even vervelend maar je zult hoogstwaarschijnlijk een goede uitslag krijgen dus hoef je daar ook weer minder bang voor te zijn
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Ik begrijp niet zo goed waarom vrouwen dat uitstrijkje zo vervelend vinden. Het doet geen pijn en is altijd zo gepiept, ik vind het echt vceel drukte om niks.

Ik zou pas nerveus worden als ik dat uitstrijkje niet zou laten doen 1 keer in de 5 jaar, elke keer als ik een goede uitslag heb gehad ben ik weer heel tevreden en weet ik dat ik weer 5 jaar vooruit kan.
Echt, het viel me reuze mee.

Wat ohohwatnuweer zegt dus.
Joh t uitstrijkje zelf daar voel je nauwelijks iets van.

De uitslag vind ik altijd spannender!
Zoals ik het lees kijkt T.O. ook juist tegen de uitslag op. Waarschijnlijk is alles in orde op je 30ste zonder klachten en verder is het toch een zaak van zo snel mogelijk erbij zijn en dat doe je juist door elke 5 jaar dat uitstrijkje te laten doen.
Niks om je druk over te maken... Ik voelde het nauwelijks. Neem wel effe zelf een maandverbandje mee, je kan wat nabloeden en bij de dokter hebben ze alleen van die dikke lappen.
Klopt hoor reisa, vooral uitslag vind ik spannend!
quote:donja62 schreef op 16 april 2013 @ 20:46:

Donderdag moet ik voor m'n uitstrijkje, ben onlangs 30 geworden.Je moet helemaal niks hoor. Het is niet verplicht.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:tonkje schreef op 16 april 2013 @ 21:02:

[...]

Je moet helemaal niks hoor. Het is niet verplicht.
quote:Star schreef op 16 april 2013 @ 21:02:

[...]

Leg eens uit.
Uitstrijkje is niks vervelends, heb er al zoveel gehad! Het is even spannend, natuurlijk. Achteraf denk je is dit het?? En dan wachten op de uitslag.... Wat hopelijk postief is aangezien je geen klachten hebt!
Ik vind het onwijs dom als je niet gaat en snap je opmerking niet zo goed. Stel, TO is ontzettend aan het twijfelen om al dan niet te gaan en wordt misschien door jouw opmerking over de streep getrokken toch niet te gaan.

M.i. ben je aan je kind(eren) verplicht mee te doen aan een bevolkingsonderzoek. Deze zijn er niet voor niks.
Ik ben ook nooit zo enthousiast, maar vind het belangrijk dus ik ga.

En eigenlijk valt het altijd weer mee.

Niet teveel over nadenken, voor je het weet sta je weer buiten en heb je het achter de rug.
Ga maar gewoon, ik kan me voorstellen dat je het spannend vindt, maar als het uitstelt wordt de angst alleen maar groter.

Als het mis is, kun je er maar beter vroeg bij zijn ipv te laat, zeker als je voor je dochter wil zorgen.

Maar maak je niet te veel zorgen, want de kans op een slechte uitslag is kleiner dan een goede!
Ik ga zeker hoor, vind het belangrijk!
Star, mee eens! Niet je kop in het zand steken, TO! Face your fears!
Ik heb laatst ook mijn eerste uitstrijkje gehad. Tips?

Probeer je zo goed mogelijk te ontspannen. Meer kun je niet doen.
quote:donja62 schreef op 16 april 2013 @ 21:08:

Ik ga zeker hoor, vind het belangrijk!

Mooi

Mijn uitslag was er trouwens eerder dan de gestelde termijn, dus het wachten duurde niet zo lang.
quote:tonkje schreef op 16 april 2013 @ 21:02:

[...]

Je moet helemaal niks hoor. Het is niet verplicht.Nee niet verplicht. Alleen oerdom als je het niet laat doen.
quote:Star schreef op 16 april 2013 @ 21:05:

Ik vind het onwijs dom als je niet gaat en snap je opmerking niet zo goed. Stel, TO is ontzettend aan het twijfelen om al dan niet te gaan en wordt misschien door jouw opmerking over de streep getrokken toch niet te gaan.

M.i. ben je aan je kind(eren) verplicht mee te doen aan een bevolkingsonderzoek. Deze zijn er niet voor niks.

Helemaal mee eens.

En hier was de uitslag er ook eerder.
quote:saaaaar81 schreef op 16 april 2013 @ 21:11:

[...]

Nee niet verplicht. Alleen oerdom als je het niet laat doen.Kaas, gehaktbal, visstick of bitterbal?
Ik heb bijna twee weken geleden m'n uitstrijkje gehad (doe ik altijd tegelijk met m'n Mirena-spiraal, dan hoef ik maar 1x per 5 jaar in die stoel). Donderdag krijg ik de uitslag. Ik ga er vanuit dat het goed is, maar je weet het maar nooit.
quote:Star schreef op 16 april 2013 @ 21:13:

[...]

Kaas, gehaktbal, visstick of bitterbal?Schijfje komkommer alsjeblieft
quote:Star schreef op 16 april 2013 @ 21:05:

Je kunt het nut van dit en andere bevolkingsonderzoeken in twijfel trekken doordat het leidt tot nutteloze onderzoeken tot zelfs overbodige ingrepen, omdat er toch niks aan de hand was. Mensen zitten onnodig in spanning, vooral als een uitstrijkje moet worden overgedaan omdat er de 1e keer iets mis ging. Je kunt je afvragen of vanaf 30 jaar wel vroeg genoeg is, in sommige andere landen krijg je de oproep vanaf je 25e. Of elke 3 jaar ipv 5 jaar zoals bij ons.

Dus van mij mag iedereen zich afvragen of ze er het nut al dan niet van inziet. Niet alleen voor dit onderzoek, ook voor het borstkankeronderzoek en binnenkort misschien darmkanker (waarvoor onze regering in al haar wijsheid testmaterialen wil gaan aanschaffen die niet deugen...)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven