Gezondheid alle pijlers

Spanningshoofdpijn.

17-08-2015 14:13 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Ik heb sinds aantal maanden spanningshoofdpijn. Ik ben onderzocht door arts en alles is ok.

Fysio heeft dry needeling en combinatie van oefeningen met manueele therapie gedaan. Helaas, geen resultaat.

Is er iemand met goede ervaringen met een andere therapie? Ik weet niet wat nou kan helpen door zoveel verschillende mogelijkheden.

Iemand ervaring?
Als ik spanningshoofdpijn heb, helpt het drinken van 'n glaasje wijn.
Shoot first, ask questions later!
Als er echt geen andere oorzaak te vinden is zou ik gewoon eerst een paracetamolletje proberen en misschien een valeriaancapsule van De Tuinen, die capsules werken beter dan Valdispert maar als je het niet vertrouwt kun je beter een verwijsbrief vragen voor een neuroloog.
verba volant, scripta manent.
ik heb wel een tip die bij mij werkt. ik weet altijd wanneer ik spanningshoofdpijnkrijg. Bijvoorbeeld de hele week heel erg druk geweest. Grote kans dat zaterdag de (ont)spanningshoofdpijn komt. ik neem dan vrijdagavond voor het slapen 2 saridons, en dat werkt bij mij.
Er zit niet voor niets geen "o" in Amsterdam
Bij mij helpt een goede massage. In de salon waar ik kom masseren ze ook altijd de hoofdhuid en het gezicht, dat werkt goed.
Je kunt vragen om een doorverwijzing naar een hoofdpijnpoli.
Voor mij heeft chiropractie goed geholpen, heb je dat al eens overwogen?
Yoga en hardlopen.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Ik ben doorverwezen alles is oke. Medicatie wordt afgeraden ivm afhanelijkheid. Het is ook conitinue aanwezig. Dus wijntje lijkt mijn niet verstandig.

Dus.... yoga of chiropractor. Maar chiroprator komt overeen met manueel therapeut.
Bij mij helpt warmte in mijn nek icm ontspanningsoefeningen goed. Na een uurtje gaat het dan beter. En naar de masseur.

Weet je waar de spaning vandaan komt en kun je dat aanpakken? Anders blijf je natuurlijk rondjes draaien.
ja inderdaad, het lijkt me ook verstandig om de oorzaak aan te pakken en te kijken waar je mogelijk stress door ervaart.

Ik ben destijds behandeld bij een chiropractor in Amstelveen http://www.salvedo.nl/chiropractie en dat heeft voor mij goed geholpen.

Yoga of ontspanningsoefeningen zijn ook goed om te ontspannen. Heel veel succes met het maken van je keuze!!
Heb hier ook al een hele tijd last van ten gevolge van een ongeluk. Ook regelmatig onder behandeling van manueel therapeut maar zonder blijvend resultaat. Ben ivm migraine naar neuroloog doorverwezen en deze heeft me amytriptilyne voorgeschreven. Na een week al zo'n verbetering dan ik nu zo goed als spanningshoofdpijnvrij ben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven