Gezondheid alle pijlers

Spataders en ben pas 30

03-08-2012 16:19 54 berichten
Ik ben een vrouw van 30 en heb last van spataders. Een klein jaar/halfjaar geleden zag ik voor het eerst een ontsierende spatader op mijn rechterbeen, daarna geen aandacht meer aan besteedt.

Nu lag ik laatst in de zon en zag ineens dat ik meer spataders had op mijn rechterbeen en een hele hoop heel lichte (beginnende) spatadertjes!

Ik had de laatste tijd al best vaak pijn in mijn been (vooral die rechter dus, waar de meeste spataders zitten). Voornamelijk als ik veel lang achter elkaar achter mijn PC zit (wat ik bijna elke dag doe). Nu ik die spataders zag begon ik een verband te zien.

Laatste dagen is het nog erger. Heb nu echt nog meer pijn in mijn rechterbeen (boven de knie overigens volgens mij).

Ik draag laatste dagen zo'n steunpanty (die dingen zitten echt lekker, lijken echt steun te geven/ minder vermoeide benen enzo) dus weet niet of het kan zijn dat ik nu meer pijn heb omdat ik die panty dan niet aanheb of zo?

Is het normaal om op zo'n 'jonge' leeftijd al met spataders en pijn in je been te zitten of hebben veel vrouwen dat rond deze leeftijd?

En heeft spataders ook een verband met trombose (ik zit nl al 11 jaar aan de pil, wat verhoogde kans op trombose geeft. Wil eigenlijk een keer stoppen met dat ding maar gaat steeds niet omdat ik dan weer sex heb gehad in mn stopweek met mn vriend etc. en vind stoppen ook nogal eng). Zou stoppen met de pil ook kunnen helpen tegen spataders of heeft dat geen verband?

Ik zit btw erg veel stil (slaap lang uit en zit daarna vnl achter de PC, en dit al anderhalf jaar, ben werkloos) en heb veel stress, dus denk dat het daardoor wel eens erger kan zijn geworden.

Kan buikvet overigens ook spataders bevorderen of is het meer dat alleen plaatselijk beenvet spataders zou veroorzaken? Ik heb best slanke lange benen enz maar ik heb wel een veel te dikke buik (buikomvang van meer dan een meter, ziet er niet uit in verhouding tot mijn verder slanke lijf).

Zijn er hier meer meiden met spataders/ pijn aan hun been en wat doen jullie eraan? Meer bewegen, gezonder eten, steunkousen, zalfjes, andere tips?
Alle reacties Link kopieren
Mijn hemel, daar kom je nu mee... Lijkt me een redelijk simpel verhaal! Jeetje.....
quote:kuukelesaan schreef op 30 augustus 2012 @ 22:27:

Mijn hemel, daar kom je nu mee... Lijkt me een redelijk simpel verhaal! Jeetje.....

Dan nog is het lijkt mij niet normaal om zo'n pijn/ naar gevoel aan je been te hebben (en aan het andere been niet, terwijl ik wel afwissel). De meeste mensen kunnen normaal zitten met hun benen over elkaar, en als het gaat slapen dan gaan ze verzitten. Bij mij is geen sprake van slapen, maar van een ander gevoel, wat al vrij snel op komt zetten en ook blijft als ik ff sta.

Verder:

Vandaag heb ik voor mijn doen veel bewogen en ik zit nu achter de PC met mijn benen naast elkaar (al de hele tijd, dus blijkbaar zit ik toch niet altijd met mijn benen over elkaar achter mijn bureau, zoals ik eerst dacht) en toch heb ik weer heel erg last van dat nare stijve gevoel in mijn rechterbeen.

T ligt dus niet aan het over elkaar hebben van mijn benen want dat heb ik vandaag niet/ nauwelijks gedaan.
Alle reacties Link kopieren
@gwenni; ik heb dat gevoel ook in mijn benen,maar dan vooral tussen mn bilspier en mn knie,dat stuk zeg maar,heb het ook als ik lang stilzit.

Beweeg al een tijdje veel meer (hardlopen/fietsen) en het is al een stuk minder.

Spataderen heb ik ook,van die kleintjes,tsja wat doe je er aan.....lekker bruin bakken in de zomer?
Up

Ik heb ze ook (ben 30) en ik word binnenkort behandeld. Behandeling vind ik wel spannend!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven