Gezondheid alle pijlers

Stelling

16-11-2011 20:11 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
En voor welke schoolopdracht ben je hier info aan het verzamelen?
Donorschap moet in mijn ogen een vrijwillige keus zijn en niet een financiele keus.
Common sense is not so common.
Voltaire
Wiens huiswerk moeten we doen??
Voor omdat; het een vrije keuze moet zijn.

Tegen omdat; het voor arme mensen zo geen doen is om een nier te krijgen, en het is imo on-etisch.
Ik zou best een nier af willen staan, als ik daar geld voor krijg. Dus eens.
Met liefde sta ik een nier af voor een dierbare.....................aan een ander: alleen voor een bak geld, of als ik dood ben.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Om misbruik en gruwelijke misdaad te voorkomen ben ik het er niet mee eens.
Om te voorkomen dat orgaantransplantaties voor de gewone man onbetaalbaar worden ben ik tegen.
Oh, en eens met rozenstruikje. Ik ben bang dat je dan excessen krijgt zoals je ziet in films: mensen die gedrogeerd worden en van hun nier beroofd.

Het lijkt vergezocht, maar een kat in het nauw maakt gekke sprongen.
Je kunt al naar China voor deze optie en dan betaal je ongetwijfeld 'n stuk minder dan wanneer 'n Nederlander je z'n nier wil verkopen.
quote:helene31 schreef op 16 november 2011 @ 20:35:

Om te voorkomen dat orgaantransplantaties voor de gewone man onbetaalbaar worden ben ik tegen.Nu zijn er alleen nieren van overledenen op de markt (tenzij vrijwillige donatie van 'n close dierbare), als mensen nieren mogen verkopen, wordt de wachtlijst korter, júist voor de gewone man die niet zelf 'n nier kan kopen.
De stelling is verwarrend.

Wie biedt dat geld aan? De overheid of de ontvanger? Dat maakt nogal verschil namelijk.
De ontvanger mag ik hopen! Het is natuurlijk niet de bedoeling dat de overheid van ons belastinggeld organen gaat inkopen. Er zal bij zo'n scenario een markt komen van vraag en aanbod en het zullen idd de rijken zijn die kunnen kopen en de bijstandstrekkers die verkopen. Voor beide partijen win-win.
En voor de bijstandstrekkers die een nier nodig hebben? Is het dan nog een win-win situatie?
quote:helene31 schreef op 16 november 2011 @ 21:36:

En voor de bijstandstrekkers die een nier nodig hebben? Is het dan nog een win-win situatie?Die profiteren van de kortere wachtlijst omdat de rijkeren zelf 'n nier hebben gekocht en dus niet meer voor hen op de wachtlijst staan.
Prima manier om geld te verdienen.
Ik maak geen huiswerk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven