Sterilisatie ervaringen
maandag 26 februari 2018 om 11:11
Aan de hand van een ander topic weer aan mijn eigen "probleem" gaan denken.
Mijn man en ik hebben besloten dat drie kinderen genoeg zij voor ons beide.
Ik ben ong 10 weken geleden bevallen. Mijn man zou een sterilisatie ondergaan maar maakt maar geen afspraak.
Hij vind het eng, moet een drempel over enz.
Ik heb een overleg met de gyn gehad en die geeft aan dat sterilisatie voor mij eigenlijk de enige vorm voor anticonceptie is.
Ik ben allergisch voor latex en op latex vrije condooms reageer ik ook niet goed.
Hormonaal voorbehoedsmiddel kan eigenlijk ook niet omdat ik bepaalde medicijnen moet slikken.
Koperspiraal reageerde ik ook allergisch op.
Ik wordt niet makkelijk zwanger we doen het al heel lang onveilig en maar drie keer een voltooide zwangerschap gehad maar ik wil het risico niet meer lopen.
Dus ik ben op zoek naar ervaringen. Doet het pijn? Veranderde je menstruatie enz.
Mijn man en ik hebben besloten dat drie kinderen genoeg zij voor ons beide.
Ik ben ong 10 weken geleden bevallen. Mijn man zou een sterilisatie ondergaan maar maakt maar geen afspraak.
Hij vind het eng, moet een drempel over enz.
Ik heb een overleg met de gyn gehad en die geeft aan dat sterilisatie voor mij eigenlijk de enige vorm voor anticonceptie is.
Ik ben allergisch voor latex en op latex vrije condooms reageer ik ook niet goed.
Hormonaal voorbehoedsmiddel kan eigenlijk ook niet omdat ik bepaalde medicijnen moet slikken.
Koperspiraal reageerde ik ook allergisch op.
Ik wordt niet makkelijk zwanger we doen het al heel lang onveilig en maar drie keer een voltooide zwangerschap gehad maar ik wil het risico niet meer lopen.
Dus ik ben op zoek naar ervaringen. Doet het pijn? Veranderde je menstruatie enz.
maandag 26 februari 2018 om 11:19
Eens, ik ben ook teleurgesteld dat het op mij neerkomt ook al hadden we anders afgesproken.
Hij zegt het komt wel, ik ga het doen maar stelt het alsmaar uit.
maandag 26 februari 2018 om 11:22
Hier zou man het ook doen maar ik zat bij de gynaecoloog het kwam ter sprake en ik dacht ach wat maakt het uit en meteen gepland .
anoniem_353291 wijzigde dit bericht op 26-02-2018 11:23
0.41% gewijzigd
maandag 26 februari 2018 om 11:23
maandag 26 februari 2018 om 11:32
Als man heb ik me laten steriliseren. Het vervelendste is de verdoofinjectie in je scrotum. Het doorsnijden van de zaadleiders is in een paar minuten gebeurd. Ik kon daarna direct naar huis (niet fietsend).
Sterilisatie heeft geen enkele invloed op mijn seksleven. Alles werkt naar behoren en er is geen risico op zwangerschap. Mijn partner is blij dat ze van de voorbehoedsmiddelen af is.
Sterilisatie heeft geen enkele invloed op mijn seksleven. Alles werkt naar behoren en er is geen risico op zwangerschap. Mijn partner is blij dat ze van de voorbehoedsmiddelen af is.
maandag 26 februari 2018 om 12:09
Fijn om te lezen, mijn angst is inderdaad dat mijn menstruatie nog heftiger wordt.
maandag 26 februari 2018 om 12:10
Bedankt voor het delen van je ervaring. Ik laat het aan mijn man lezen!smaldeel schreef: ↑26-02-2018 11:32Als man heb ik me laten steriliseren. Het vervelendste is de verdoofinjectie in je scrotum. Het doorsnijden van de zaadleiders is in een paar minuten gebeurd. Ik kon daarna direct naar huis (niet fietsend).
maandag 26 februari 2018 om 13:11
Hey orleander,
ik heb me drie jaar geleden laten steriliseren, omdat ik niet de wens had om ooit moeder te worden. Dit lang en uitvoerig besproken met mijn partner, en dus in samenspraak de beslissing gemaakt.
Ik heb nooit aan mijn man gevraagd of hij dit wou ondergaan, maar dat is elk zijn eigen discussie natuurlijk. Voor mij was het : het is mijn lichaam, mijn gevoel, mijn keuze, dus wordt het ook mijn lichaam.
Dus drie jaar geleden onder het mes gegaan. Operatie viel goed mee (dagkliniek), en herstel was paar dagen thuis. Ik had één incisie in mijn navel (laparoscopie, gynaecoloog had eerst gezegd twee incisies, maar hij heeft blijkbaar nieuwe techniek toegepast), that's it. Paar dagen rusten, en daarna geen enkel probleem meer gehad.
Mijn menstruatie was vroeger gemiddeld denk ik, en sinds de sterilisatie is die eigenlijk alleen maar minder geworden. Weet niet of dit normaal is.
Echter ben ik genoodzaakt mee te delen dat de kans op een zwangerschap - hoe klein die ook mag zijn - toch blijft bestaan.
Dit heb ik aan de lijve mogen ondervinden vorig jaar. Plots zwanger, wel buitenbaarmoederlijk...
Als je nog meer info wenst, laat gerust weten.
ik heb me drie jaar geleden laten steriliseren, omdat ik niet de wens had om ooit moeder te worden. Dit lang en uitvoerig besproken met mijn partner, en dus in samenspraak de beslissing gemaakt.
Ik heb nooit aan mijn man gevraagd of hij dit wou ondergaan, maar dat is elk zijn eigen discussie natuurlijk. Voor mij was het : het is mijn lichaam, mijn gevoel, mijn keuze, dus wordt het ook mijn lichaam.
Dus drie jaar geleden onder het mes gegaan. Operatie viel goed mee (dagkliniek), en herstel was paar dagen thuis. Ik had één incisie in mijn navel (laparoscopie, gynaecoloog had eerst gezegd twee incisies, maar hij heeft blijkbaar nieuwe techniek toegepast), that's it. Paar dagen rusten, en daarna geen enkel probleem meer gehad.
Mijn menstruatie was vroeger gemiddeld denk ik, en sinds de sterilisatie is die eigenlijk alleen maar minder geworden. Weet niet of dit normaal is.
Echter ben ik genoodzaakt mee te delen dat de kans op een zwangerschap - hoe klein die ook mag zijn - toch blijft bestaan.
Dit heb ik aan de lijve mogen ondervinden vorig jaar. Plots zwanger, wel buitenbaarmoederlijk...
maandag 26 februari 2018 om 13:31
Waarom zou dat? Er verandert niks aan je hormoonhuishouding.
Ik ben 2 jaar geleden gesteriliseerd met de Essure methode. Dezelfde middag ben ik weer gaan werken, ik heb nooit ergens last van gehad.
maandag 26 februari 2018 om 15:09
[/quote]
Ja, dit gaf mijn gyn dus ook aan maar bij de sterilisatie van de man loop je dit risico ook.
Maar buiten dit nare gebeuren ben jij dus wel te vreden/blij met de ingreep.
Wel heel vervelend voor je.
[/quote]
Ja, dit gaf mijn gyn dus ook aan maar bij de sterilisatie van de man loop je dit risico ook.
Maar buiten dit nare gebeuren ben jij dus wel te vreden/blij met de ingreep.
Wel heel vervelend voor je.
maandag 26 februari 2018 om 15:13
Mijn gyn gebruikt deze methode niet vanwege klachten? Ik mag het zowiezo niet wegens reactie op een van de bestaansmiddelen. Jammer want het leek mij een minder ingrijpende ingreep.wolkewitje schreef: ↑26-02-2018 13:31Waarom zou dat? Er verandert niks aan je hormoonhuishouding.
Ik ben 2 jaar geleden gesteriliseerd met de Essure methode. Dezelfde middag ben ik weer gaan werken, ik heb nooit ergens last van gehad.
maandag 26 februari 2018 om 15:24
maandag 26 februari 2018 om 15:30
Klopt. Ingreep was voor de meeste vrouwen minder ingrijpend maar de klachten naderhand zijn des te ingrijpender.
Het is niet voor niets verboden in heel veel landen en in de meeste andere landen heeft Bayer het zelf van de markt gehaald.
In Nederland mag het officieel ook niet meer gebruikt worden maar helaas hebben sommige gynaecologen daar schijt aan.
Als je man echt niet wil/durft dan is de ouderwetse methode het beste maar zoals al gezegd werd is de kans op een (buitenbaarmoederlijke) zwangerschap nog steeds aanwezig (hoe klein ook)
dinsdag 27 februari 2018 om 11:24
Ik ben gesteriliseerd dmv de Essure methode. Hoor ook idd wel klachten over deze methode maar bij mij geen enkele. Net als spiraaltjes, de pil, condooms, de een kan er tegen en de ander niet. Ik heb mij laten steriliseren omdat ik geen kinderen meer wil. Uiteraard met man over gesproken maar hij durft niet, nou prima. Ik was toch al klaar met kinderen krijgen
dinsdag 27 februari 2018 om 11:55
Goede ervaring. 6 jaar geleden laten doen, de "ouderwetse" (en duurdere) methode met clipjes op de eileiders, laparoscopisch en onder narcose.
Omdat ik ook veel last had van mijn menstruatie (heel veel vloeien...), heb ik ook om een Nova Sure gevraagd. Ze hebben beide in 1 keer gedaan. Achteraf had ik veel last van de Nova Sure, enorme krampen waardoor ik weken krom lag en liep. Van de sterilisatie niet, eigenlijk.
Ik zou het zo weer doen. Voor je cyclus en hormonen maakt het niets uit. Maar sinds de Nova Sure heb ik geen druppel bloed meer gezien..!
Omdat ik ook veel last had van mijn menstruatie (heel veel vloeien...), heb ik ook om een Nova Sure gevraagd. Ze hebben beide in 1 keer gedaan. Achteraf had ik veel last van de Nova Sure, enorme krampen waardoor ik weken krom lag en liep. Van de sterilisatie niet, eigenlijk.
Ik zou het zo weer doen. Voor je cyclus en hormonen maakt het niets uit. Maar sinds de Nova Sure heb ik geen druppel bloed meer gezien..!
woensdag 28 februari 2018 om 09:37
Hier ook gesteriliseerd dmv essure en deze ook weer operatief laten verwijderen ivm klachten. Mijn indruk is dat veel vrouwen die klachten ontwikkelen al van te voren overgevoeligheden hadden.
Gezien je gevoeligheden voor bijv een spiraaltje zou ik ook niet gaan voor de clips, die geven bij veel vrouwen ook klachten. Ouderwets dicht laten branden van de eileiders zou mijn advies zijn.
woensdag 28 februari 2018 om 09:51
Ik heb vorig jaar een laparascopische sterelisatie ondergaan. 3 sneetjes, in overleg met de gyn besloten de eileiders volledig te verwijderen. Zo is er echt geen enkele kans op zwangerschap meer en het verlaagd de kans op eierstokkanker wat ook een mooi meegenomen voordeel is.
Ik had een dagopname. Herstel vond ik geen fluitje van een cent, behoorlijk veel pijn gehad. Twee weken niet gewerkt. Maar ik zou het zo weer doen, nu nooit meer zorgen of omkijken naar.
Ik had een dagopname. Herstel vond ik geen fluitje van een cent, behoorlijk veel pijn gehad. Twee weken niet gewerkt. Maar ik zou het zo weer doen, nu nooit meer zorgen of omkijken naar.
woensdag 28 februari 2018 om 10:20
Fijn dat hier een topic over is, die nb bij actieve topics net voorbij kwam
Vanmiddag heb ik nml een afspraak bij een gynaecoloog om te spreken over sterilisatie. Fijn om even ervaringen te lezen, en echt negatieve ook niet gehoord/gelezen over laparoscopie.
Libertyke, naar dat het jou toch nog overkwam, een buitenbaarmoederlijke zwangerschap....
Ik heb geen enkele twijfel maar spannend vind ik het natuurlijk wel. Hoeveel last erna, kan ik algauw weer gaan werken?
Maar ook, had ik het maar jaren eerder gedaan. Ik kan niet tegen de pil en wil die echt nooit meer nemen. Spiraaltje kreeg ik ook meerdere klachten van.
Vanmiddag heb ik nml een afspraak bij een gynaecoloog om te spreken over sterilisatie. Fijn om even ervaringen te lezen, en echt negatieve ook niet gehoord/gelezen over laparoscopie.
Libertyke, naar dat het jou toch nog overkwam, een buitenbaarmoederlijke zwangerschap....
Ik heb geen enkele twijfel maar spannend vind ik het natuurlijk wel. Hoeveel last erna, kan ik algauw weer gaan werken?
Maar ook, had ik het maar jaren eerder gedaan. Ik kan niet tegen de pil en wil die echt nooit meer nemen. Spiraaltje kreeg ik ook meerdere klachten van.
She used to say, All those good people
Down on Jubilee Street
They ought to practice what they preach
Down on Jubilee Street
They ought to practice what they preach