Stip bloed na overgang, wie ook gehad?
donderdag 5 juni 2025 om 12:48
Had een week of tien geleden éénmalig een mini veeg/stip helder bloed bij afvegen plassen. Zoals na een insectenbeet. Ben een jaar of 2.5 niet meer ongesteld.
Uitstrijkje was ok.
Echo: baarmoederslijmvlies verdikt. Normaal is 4mm, ik heb 4.7mm.
Heeft iemand na de overgang hetzelfde gehad: 1x veegje bloed en daarna nooit meer, toch laten onderzoeken?
Uitstrijkje was ok.
Echo: baarmoederslijmvlies verdikt. Normaal is 4mm, ik heb 4.7mm.
Heeft iemand na de overgang hetzelfde gehad: 1x veegje bloed en daarna nooit meer, toch laten onderzoeken?
donderdag 5 juni 2025 om 19:32
je zou ook kunnen zeggen, goh dat wist ik niet. Weer wat geleerd.
Ik iig wel, ik wist dit dus ook niet.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
donderdag 5 juni 2025 om 19:36
donderdag 5 juni 2025 om 19:55
Ik zou even naar de huisarts bellen en dit aan de assistente voorleggen. Beter een keer teveel dan te laat.Saanvi2 schreef: ↑05-06-2025 19:36Misschien mag ik mijn vraag hier ook even stellen, met alle ervaringsdeskundigen hier. Ik had van de week ook een beetje bloedverlies, maar ben officieel nog niet in de overgang (wel al 5 maanden niet meer ongesteld en 50), moet je dan ook de huisarts bellen? Kan het online nergens vinden.
Niemand is onmisbaar
donderdag 5 juni 2025 om 20:07
Dat zou ik even met de huisarts overleggen. Maar in principe ben je dan nog niet gestopt met menstrueren, dus dan ligt het een beetje anders.Saanvi2 schreef: ↑05-06-2025 19:36Misschien mag ik mijn vraag hier ook even stellen, met alle ervaringsdeskundigen hier. Ik had van de week ook een beetje bloedverlies, maar ben officieel nog niet in de overgang (wel al 5 maanden niet meer ongesteld en 50), moet je dan ook de huisarts bellen? Kan het online nergens vinden.
Edit: wat bojoti zegt dus.
Those who choose the lesser evil forget quickly that they chose evil.
Hannah Arendt
Hannah Arendt
vrijdag 6 juni 2025 om 09:47
Ik ben naar de huisarts gegaan toen ik voor de tweede keer wat bloed verloor. Tussen de eerste en tweede keer zat iets van 4 maanden ofzo.Roekiezoekie schreef: ↑05-06-2025 18:31Ladieda, wat hevig. Ook alleen een keer een puntje en verder geen klachten? Ben dan toch blij dat ik de vraag gesteld heb.
In beide gevallen was het een heel klein beetje bloed in mijn slipje en zag ik wat roze op het papiertje bij afvegen.
De eerste keer had ik het weggewuifd, maar toen het de tweede keer weer gebeurde heb ik mezelf toch maar bij elkaar geraapt en heb ik de huisarts gebeld.
Ik was best een beetje een hypochonder en kanker was mijn grote angst, dus ik had veel liever gewoon mijn kop in het zand gestoken.
Toch heel blij dat ik dat niet gedaan heb.
Ik hoop voor jou dat het bij jou gewoon onschuldig is.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in