Gezondheid alle pijlers

Stop and go menstruatie

07-03-2016 11:45 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Herkennen jullie de zogenaamde stop and go menstruatie? Ik ben ongesteld, dan stopt het een dag, dan komt het weer terug, dan zomaar weer weg, dan opeens weer helderrood bloed.... Ik totaal worden mijn menstruaties minder heftig. Zou het met de overgang te maken hebben?
Heb ik ook en ben nog niet in de overgang. Heel normaal volgens mijn gyneacoloog.

Dat het minder heftig wordt, zou wel met de overgang te maken kunnen hebben.

Je kunt natuurlijk ook altijd een keer je huisarts raadplegen.
Ik heb het ook, ben een paar jaar ouder dan jij (als cijfer in je nick je geboortejaar is ) en ik dacht inderdaad ook aan beginnende overgang. Eerste bloed is nog altijd keurig 28 of 30 dagen na de vorige keer, maar dan stopt het steeds vaker een dag of 2, begint weer heel hevig, etc. Nog geen opvliegers gelukkig. Heb jij al andere overgangsverschijnselen?
Fijn te horen dat je het herkent. Ben er niet heel ongerust over hoor. Heb jij dit al lang?
Hier hetzelfde "probleem", nu toch al zo'n 7-8 maanden. Maar ik ben ouder dan jij (indien je van 1974 bent).

Ik word ongesteld, 1 dag of minder en dan stopt het bloeden. Een dag of 2 later herbegint het, soms bijna niks maar soms heel hevig.

Ik vind het heel vervelend. Ook mijn hele cyclus is de laatste tijd in de war, terwijl ik altijd heel stipt was.

Nu kan er zomaar 6-7-8 weken tussen zitten.

Bij mij is het echt wel de overgang denk ik.
Ik (bj '72) heb het ook, en ik ben sinds een paar jaar nog maar minimaal ongesteld. Of eigenlijk heb ik steeds een paar maanden drie druppels, en dan ineens een maand met de zondvloed (wat in mijn geval inhoudt dat ik regular ipv minitampons moet gebruiken).
Moemoe en Minke, hebben jullie verder overgangsklachten? Mijn vriendin is er bijna aan onderdoor gegaan, die werd zo vreselijk depressief door/tijdens (?) de overgang dat ik iets sneller aan de bel wil trekken als het echt doorzet. En ik denk al een paar maanden (die "stop&go" is nu een maand of 3) dat dit wellicht het begin is...
Ik had er ook last van, ben toen naar de huisarts gegaan. Heb van mijn huisarts medicatie gekregen om een soort curetage van te krijgen. Geloof 2 weken medicatie slikken dan stoppen, de menstruatie is dan heftiger en daarna zou het moeten stoppen. Wss komt het door de overgang omdat mijn lijf in gevecht is om wel of niet meer te menstrueren. Bij mij heeft het geholpen ben daarna niet meer ongesteld geweest.
quote:Janis_Ian schreef op 07 maart 2016 @ 13:13:

Moemoe en Minke, hebben jullie verder overgangsklachten? Mijn vriendin is er bijna aan onderdoor gegaan, die werd zo vreselijk depressief door/tijdens (?) de overgang dat ik iets sneller aan de bel wil trekken als het echt doorzet. En ik denk al een paar maanden (die "stop&go" is nu een maand of 3) dat dit wellicht het begin is...

Ik merk dat ik mezelf de laatste maanden "opsluit". Normaal gezien ben ik heel sociaal: op stap gaan met vrienden, een terrasje doen regelmatig, kletsen met de buren.....dit is niet meer aan de orde de laatste tijd. Ik ga alleen nog werken (ik sleep mij erheen...), en daarna kan ik alleen nog in de zetel ploffen.

Alsof ik totaal geen energie meer heb.
Dat herken ik ook moemoe64! Kan elke maand 1 dag schrappen, dan ben ik niets waard, vreselijk!
Nee, volgens mij heb ik nog geen echte overgangsklachten. Wel dat ik regelmatig slecht slaap, drie keer per nacht wakker word, maar dat gaat na een tijdje gelukkig weer over.
Kan je door sterilisatie eerder in de overgang raken??
Hallo

is er een topic waar nog overgansklachten worden besproken?

BEn nu al 5 dagen echt heftig ongesteld.

lang geleden.

verder nog geen klachten.

Is dit normaal?
niemand meer in de overgang?

Geen opvliegende typjes meer op het Viva forum ?
Ik heb ook allerlei tekenen: nachtzweten, heftige menstruatie, onrustig gevoel, stemmingswisselingen..... Pfff

Ook sinds een jaar steeds vaker een ovulatiebloeding en pijnlijke eisprong. Meer onder ons die hier last van hebben??
Hallo Jacky,

ik herken dat.

de ene dag iets vloeien en andere dag weer niets.

Stop er en tampon in mar komt er gewoon weer schoon uit.

heb nog niet echt veel last van de opvliegers.

wel merk ik dat ik voordat ik een opvlieger, of wat er voor door kan, krijg wordt ik duizelig.....

erg lastig.
Bij mij is het onregelmatig, laatst een keer 2 maanden niet, nu de laatste maanden weer gewoon op tijd. Maar wel langer dan normaal, ik zit nu op dag 8 en ook vaak meer dan normaal. 2 maanden terug kon ik niet fatsoenlijk de deur uit gedurende 2 dagen.
Wat is een vrouwenlijf toch een raar ding.

Ik merk ook bij mijzelf dat ik geestelijk niet in evenwicht ben.

Zou dat ook door de overgang komen?

Ben heel emotioneel de laatste weken.

Ik woon alleen met mijn katten en vond dat lange tijd niet erg......nu steeds meer moeite mee.

Kan geen nesteldrang zijn op mij 50ste.
polydux,

hoe lang weet je dat je in de overgang zit?
Pfff geen idee, het rommelt al wel een paar jaar qua menstruatie. In eerste instantie om de 3 weken ipv om de 4 weken. Dat heeft best een tijd geduurd. Denk 2 jaar. Nu is het na een half jaar wel/niet ineens weer een soort van regelmatig. En ik heb sinds 2 jaar ook migraine de dag ervoor, ook nooit gehad.
pff migraine,

had ik vroeger veel...... ik klop af laatste jaren eigenlijk niet gehad.

ik merk pas een half jaar dat er wat loos is daar binnen.

Wel heel vaak kramperig gevoel. En zelfs als ik en orgasme heb gehad is het echt pijnlijk
quote:Janis_Ian schreef op 07 maart 2016 @ 13:13:

Bij mij was het allemaal voorbij voor ik het zelf in de gaten had. Wel een tijdje wat onregelmatiger, en toen ineens over.

Jongere vriendinnen zeggen wel eens als ze willen klagen over opvliegers: "Maar dat zul jij wel weten". Nee dus, nooit gehad, dus zo kan het ook, om je een beetje gerust te stellen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik heb het ook maar ben van 1991
Als je niet gelukkig bent, doe er dan wat aan!
Nou Nlies, daar teken ik voor hoor !!

Je hoort inderdaad vaak alleen waar het niet zo lekker mee gaat.

Mijn moeder ( de graadmeter) had wel veel opvliegers maar verder?? weet ik eigenlijk niet. Kan het nu ook niet meer vragen want ze is er niet meer.

Maar follow the sun......al naar de arts geweest om te vragen?
Wow Nlies, dat klinkt inderdaad fijn! Hier opeens na 3 weken ongesteld (altijd regelmatig 4 weken geweest) en voel me sindsdien absoluut niet mezelf. Angstig / paniekerig en down . Voor Harry Potter fans: alsof de Dementors om me heen vliegen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven