Stop and go menstruatie
maandag 7 maart 2016 om 11:45
maandag 7 maart 2016 om 11:51
Ik heb het ook, ben een paar jaar ouder dan jij (als cijfer in je nick je geboortejaar is ) en ik dacht inderdaad ook aan beginnende overgang. Eerste bloed is nog altijd keurig 28 of 30 dagen na de vorige keer, maar dan stopt het steeds vaker een dag of 2, begint weer heel hevig, etc. Nog geen opvliegers gelukkig. Heb jij al andere overgangsverschijnselen?
maandag 7 maart 2016 om 12:16
Hier hetzelfde "probleem", nu toch al zo'n 7-8 maanden. Maar ik ben ouder dan jij (indien je van 1974 bent).
Ik word ongesteld, 1 dag of minder en dan stopt het bloeden. Een dag of 2 later herbegint het, soms bijna niks maar soms heel hevig.
Ik vind het heel vervelend. Ook mijn hele cyclus is de laatste tijd in de war, terwijl ik altijd heel stipt was.
Nu kan er zomaar 6-7-8 weken tussen zitten.
Bij mij is het echt wel de overgang denk ik.
Ik word ongesteld, 1 dag of minder en dan stopt het bloeden. Een dag of 2 later herbegint het, soms bijna niks maar soms heel hevig.
Ik vind het heel vervelend. Ook mijn hele cyclus is de laatste tijd in de war, terwijl ik altijd heel stipt was.
Nu kan er zomaar 6-7-8 weken tussen zitten.
Bij mij is het echt wel de overgang denk ik.
maandag 7 maart 2016 om 13:13
Moemoe en Minke, hebben jullie verder overgangsklachten? Mijn vriendin is er bijna aan onderdoor gegaan, die werd zo vreselijk depressief door/tijdens (?) de overgang dat ik iets sneller aan de bel wil trekken als het echt doorzet. En ik denk al een paar maanden (die "stop&go" is nu een maand of 3) dat dit wellicht het begin is...
maandag 7 maart 2016 om 13:18
Ik had er ook last van, ben toen naar de huisarts gegaan. Heb van mijn huisarts medicatie gekregen om een soort curetage van te krijgen. Geloof 2 weken medicatie slikken dan stoppen, de menstruatie is dan heftiger en daarna zou het moeten stoppen. Wss komt het door de overgang omdat mijn lijf in gevecht is om wel of niet meer te menstrueren. Bij mij heeft het geholpen ben daarna niet meer ongesteld geweest.
maandag 7 maart 2016 om 14:16
quote:Janis_Ian schreef op 07 maart 2016 @ 13:13:
Moemoe en Minke, hebben jullie verder overgangsklachten? Mijn vriendin is er bijna aan onderdoor gegaan, die werd zo vreselijk depressief door/tijdens (?) de overgang dat ik iets sneller aan de bel wil trekken als het echt doorzet. En ik denk al een paar maanden (die "stop&go" is nu een maand of 3) dat dit wellicht het begin is...
Ik merk dat ik mezelf de laatste maanden "opsluit". Normaal gezien ben ik heel sociaal: op stap gaan met vrienden, een terrasje doen regelmatig, kletsen met de buren.....dit is niet meer aan de orde de laatste tijd. Ik ga alleen nog werken (ik sleep mij erheen...), en daarna kan ik alleen nog in de zetel ploffen.
Alsof ik totaal geen energie meer heb.
Ik merk dat ik mezelf de laatste maanden "opsluit". Normaal gezien ben ik heel sociaal: op stap gaan met vrienden, een terrasje doen regelmatig, kletsen met de buren.....dit is niet meer aan de orde de laatste tijd. Ik ga alleen nog werken (ik sleep mij erheen...), en daarna kan ik alleen nog in de zetel ploffen.
Alsof ik totaal geen energie meer heb.
zaterdag 6 augustus 2016 om 14:06
zaterdag 6 augustus 2016 om 14:31
Wat is een vrouwenlijf toch een raar ding.
Ik merk ook bij mijzelf dat ik geestelijk niet in evenwicht ben.
Zou dat ook door de overgang komen?
Ben heel emotioneel de laatste weken.
Ik woon alleen met mijn katten en vond dat lange tijd niet erg......nu steeds meer moeite mee.
Kan geen nesteldrang zijn op mij 50ste.
Ik merk ook bij mijzelf dat ik geestelijk niet in evenwicht ben.
Zou dat ook door de overgang komen?
Ben heel emotioneel de laatste weken.
Ik woon alleen met mijn katten en vond dat lange tijd niet erg......nu steeds meer moeite mee.
Kan geen nesteldrang zijn op mij 50ste.
zaterdag 6 augustus 2016 om 15:16
Pfff geen idee, het rommelt al wel een paar jaar qua menstruatie. In eerste instantie om de 3 weken ipv om de 4 weken. Dat heeft best een tijd geduurd. Denk 2 jaar. Nu is het na een half jaar wel/niet ineens weer een soort van regelmatig. En ik heb sinds 2 jaar ook migraine de dag ervoor, ook nooit gehad.
zaterdag 6 augustus 2016 om 16:43
quote:Janis_Ian schreef op 07 maart 2016 @ 13:13:
Bij mij was het allemaal voorbij voor ik het zelf in de gaten had. Wel een tijdje wat onregelmatiger, en toen ineens over.
Jongere vriendinnen zeggen wel eens als ze willen klagen over opvliegers: "Maar dat zul jij wel weten". Nee dus, nooit gehad, dus zo kan het ook, om je een beetje gerust te stellen
Bij mij was het allemaal voorbij voor ik het zelf in de gaten had. Wel een tijdje wat onregelmatiger, en toen ineens over.
Jongere vriendinnen zeggen wel eens als ze willen klagen over opvliegers: "Maar dat zul jij wel weten". Nee dus, nooit gehad, dus zo kan het ook, om je een beetje gerust te stellen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
zaterdag 6 augustus 2016 om 17:07
Nou Nlies, daar teken ik voor hoor !!
Je hoort inderdaad vaak alleen waar het niet zo lekker mee gaat.
Mijn moeder ( de graadmeter) had wel veel opvliegers maar verder?? weet ik eigenlijk niet. Kan het nu ook niet meer vragen want ze is er niet meer.
Maar follow the sun......al naar de arts geweest om te vragen?
Je hoort inderdaad vaak alleen waar het niet zo lekker mee gaat.
Mijn moeder ( de graadmeter) had wel veel opvliegers maar verder?? weet ik eigenlijk niet. Kan het nu ook niet meer vragen want ze is er niet meer.
Maar follow the sun......al naar de arts geweest om te vragen?
zaterdag 6 augustus 2016 om 21:20