Gezondheid alle pijlers

Stoppen met AB?

27-01-2018 17:50 24 berichten
Hoi,

Van de huisarts heb ik vorige week een AB keur gekregen voor m'n voorhoofdholtenonsteking.
Hij zij, als het niet beter is na 2 dagen, dan stop je er gewoon mee.
Na 2 dagen had ik het idee dat het water beter ging, nu zit ik op dag 4 en heb het idee dat het weer slechter gaat en ik voel me ook erg lam lendig, daarnaast heb ik ook last van m'n darmen door de AB.

Ik twijfel om nu alsnog te stoppen, heb m'n pil vandaag niet ingenomen.

Maar ja dag 2 is al lang voorbij. Ik vond het ook wel een beetje raar advies van de Huisarts.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou even naar de huisarts bellen....
Balen hoor, beterschap!
Ik kan me niet voorstellen dat je huisarts dat gezegd heeft. Een AB kuur moet je af maken.
Huisartspost bellen!
Ik heb altijd geleerd dat je een AB kuur moet afmaken omdat er anders resistentie kan gaan optreden. En dan pas heb je ECHT een probleem.
hertje89 schreef:
27-01-2018 17:55
Ik kan me niet voorstellen dat je huisarts dat gezegd heeft. Een AB kuur moet je af maken.
Ja, dit. Vreemd.

Even de dienstapotheek bellen?
Hoe heet die antibiotica?
In principe moet je een ab kuur afmaken. Ik word er ook altijd erg beroerd van. Je hebt de ab toch niet voor niks gekregen?

Ik krijg dat alleen als mijn lichaam het zelf niet lukt iets te herstellen. Normaal gesproken gaat een voorhoofdsholte ontsteking van zelf over. Alleen bij uitzondering niet.

Mijn ervaring is dus, loop je al lang met de ontsteking of is het uit bloed gebleken dat het een bacteriële infectie is, kuur afmaken.

Heb je de ontsteking nog niet lang maar wou je er gewoon snel van af, dan zou je kunnen stoppen, aangezien dit van de arts mocht.

Ik vind het sowieso raar, ik krijg dus alleen ab van mijn arts als het nodig is en moet het dan logischer wijs ook af maken.
hertje89 schreef:
27-01-2018 17:55
Nou las ik laatst ergens dat dat helemaal niet hoeft, hoewel het dus altijd en overal gezegd wordt.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
@tonkje als je klachtenvrij bent, en dat is ze niet..
Maar los daarvan, wat is de naam van de antibiotica? Want misschien is het dat wel helemaal niet..
Ik heb doxycycline Accord gekregen.

Ik moet zeggen dat ik het ook een apaet consult vond. Ik had ook een beetje het idee dat hij niet goed wist wat hij met mij aan moest.
Ik heb er nu bijna 4 weken last van, waarvan de laatste 1,5 week het flink erger is geworden.

Is de huisartsenpost hiervoor bellen niet een beetje overdreven? Ik heb hun nog nooit gebeld.
tonkje schreef:
27-01-2018 17:58
Nou las ik laatst ergens dat dat helemaal niet hoeft, hoewel het dus altijd en overal gezegd wordt.
Het landelijke advies voor alle artsen is nog steeds om kuur af te maken. Dit is officiële site van huisartsen organisatie met info voor patiënten:
https://www.thuisarts.nl/nieuws/antibio ... et-afmaken
Op internet lees ik ook dat uit recente onderzoeken uitkomt dat AB niet perse hoeft afgemaakt te worden.

Op het pakje staat wel duidelijk Kuur Afmaken.

Beetje dubbel dit allemaal.
Heeft je huisarts geprikt om te zien of het bacterieel is?
Wel even bellen voor overleg, je hoeft er verder niet heen.
Denk dat ze gaan zeggen óf kuur afmaken, óf dit weekend nog slikken en dan naar de eigen huisarts.
Nee, de huisarts heeft niks van onderzoek gedaan. Was alleen druk aan het typen op de pc.
AB Kuur altijd afmaken is mij inderdaad geleerd.
Hoeveel pillen heb je nog?
miedo schreef:
27-01-2018 18:22
AB Kuur altijd afmaken is mij inderdaad geleerd.
Hoeveel pillen heb je nog?
Nog 3 pillen moet ik.

Ik denk dat ik hem maar gewoon afmaakt.
Dus je moet nog 1 dag?
ElizabethThatcher schreef:
27-01-2018 18:33
Dus je moet nog 1 dag?
Nee, die van vandaag moet ik nog, en dan nog zondag en maandag.
Een antibiotica kuur moet je altijd afmaken. Door mensen die hun kuur niet afmaken treedt antibioticaresistentie op en ben je nog verder van huis.
Ik had een tijd geleden een verdenking op blaasontsteking. Ik kreeg toen antibiotica mee en de urine is op kweek gezet. Ik werd twee dagen later gebeld en bleek geen infectie te hebben, maar ik moest toch mijn kuur afmaken.

Juist door het niet afmaken van een kuur ontstaat resistentie.
Toch maar even de huisarts post gebeld. Ik kreeg een heleboel vragen en de assistent heeft met de huisarts overlegd. Advies de kuur afmaken en als ik koorts krijg bellen. En nog een paar tips gekregen om te stomen, hoog slapen en pijnstillers.

Straks nog maar eventjes weer stomen.
top.!!!
Ik heb de afgelopen maanden ook aantal keer ab nodig gehad, maar voor 3 verschillende soorten allergisch. Keel ging dichtzitten, overal blaren. Kreeg advies te stoppen en heb verder geen nare bijwerkingen gehad na die tijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven